když si je naklikáš do porovnání http://www.garmin.co.../comparison.jsp, tak 60 CSx píše 18 hodin a Legend Cx 32 hodinDalší GPSMA60 28 hod., u Visty a Legenda C a Cx už pro jistotu žádnou výdrž neuvádějí.
Připadá mi to že buď udělali u posledních serií 60cs nějakou změnu ve spotřebě, nebo to upravili papírově směrem dolů, aby ta 60csx nevypadala tak blbě ve srovnání.
Co si o tom myslíte nebo jaké máte zkušenosti?
Garmin GPSmap 60CSx - prvni dojmy
#21
Publikováno 20 únor 2006 - 15:17
#22
Publikováno 20 únor 2006 - 10:58
Díky. Problém je v tom, že skutečná výdrž v terénu je o dost menší, než ta na okně. Pokud je stanoviště stálé bez pohybu, tak se nezapisuje tracklog do paměti, a právě ten zápis žere část kapacity baterie, podobně jako posun a přepočítávání mapy, zoomování apod.. Takže v terénu to může být podstatně méně. Moje zkušenost z minulého léta byla, že v 60CS mi baterka vydržela asi den a půl s vypnutím na noc, odhadem max.20 hod. spíše méně, ne 35 hod. jako na okně. To okno jsou ideální laboratorní podmínky.GPSMAP 60CSx, NiMh Sanyo 2500 - na okne necelych 22 hodin.
Takze naprosto dostatecna vydrz, alespon pro me potreby ... tak dlouho chodit nevydrzim
#23
Publikováno 20 únor 2006 - 11:29
V E-mapu mam battery saver mode, tj misto jednou za sekundu pracuje jednou za 5 sekund. Uspora energie znacna. Ma 60/60x neco podobneho?GPSMAP 60CSx, NiMh Sanyo 2500 - na okne necelych 22 hodin.
Takze naprosto dostatecna vydrz, alespon pro me potreby ... tak dlouho chodit nevydrzim
#24
Publikováno 20 únor 2006 - 13:42
Teď jsem si vzpomněl, že stará ČB Vista mi s baterkama Sanyo 2100 vydržela na okně 24 hodin.GPSMAP 60CSx, NiMh Sanyo 2500 - na okne necelych 22 hodin.
Takze naprosto dostatecna vydrz, alespon pro me potreby ... tak dlouho chodit nevydrzim
#25
Publikováno 02 březen 2006 - 10:45
Jestli "cestuje" i 60CSx, tak to snad dalsi firmware opravi, respektive by mel dat uzivateli moznost nastavit si to podle sveho. A co se tyce mestske zastavby - tam, kde ja mam se SIRF III (BT-338) chybu okolo deseti metru, Garmin (Geko 201) nema pro zmenu signal zadny. Nejvetsi odchylku (opet se SIRF III) jsem zaznamenal v Benatkach, kde jsou opravdu velmi uzke ulicky a na jejich sirku pomerne vysoke domy, presto nebyla nikdy vetsi nez asi 80m, a to jeste v opravdu vyjimecnych situacich.
Obavam se, ze to neni otazky FW Garminu ale FW Sirf chipu. Rekl bych ze on uz dodava vypoctenou pozici do gps. A jestli ten půjde upgradovat, ví bůh...
Ta odchylka byla udavana chyba ci presnost nebo odchylka udavane pozice na mape od skutecnosti?
#26
Publikováno 09 březen 2006 - 19:02
Ja mel predtim 60C, ale nemel jsem routovaci mapu, takze take neporovnam. Subjektivne: dve cesty uz jsem se podle ni navigoval a pipala mi jak mela, mel jsem ji na palubce u predniho skla, zaklinenou o antenu a upozorneni jsem normalne slysel a to jsem to valil po dalnici, takze "preslechnutelne knikani" to rozhodne nebude, alespon ne u me US verze. kdyztak muzem nekde porovnat v praxi s EU...Ja mel predtim Legend C a ted mam 60CSx a priznam se, ze jsem subjektivne nejaky rozdil nepoznal. Ale jak rikam, nemuzu srovnavat s 60C...
#27
Publikováno 10 březen 2006 - 11:17
Staci si zmenit zvuk upozornovani (je tam 16 moznosti) ... nektere jsou opravdu nepreslechnutelne ....Na tohle si už pár lidí stěžovalo na nějakých fórech, nejsi sám, kdo si toho všiml.
#28
Publikováno 20 březen 2006 - 21:13
Docela by mne zajímaly ty jednotlivé prográmky pro PDA o kterých píšeš, případně, kde se dají sehnat. Díkz Jindřich
Resilo se to tu mockrat, treba zde:
http://www.geocaching.cz/Vlakno.aspx?id=6655
Jinak staci googlovat nazvy jako gpsdash, gps tuner, beeline gps, ozi explorer, smartmaps, tomtom navigator spolu s www.poi.cz, gpx sonar, atd :-)
#29
Publikováno 06 květen 2006 - 9:18
Druhy udaj (GPS SW) se tyka pouze samotne GPS casti pristroje (SiRF a dalsi obsluzne obvody pro prijem a zpracovani vlastnich signalu z druzic)
#30
Publikováno 06 květen 2006 - 11:12
ale bohužel se mi nedaří zaplnit ji na více než než necelých 140MB, počet map je 317. Při pokusu o převodu většího poštu dat (map) - nezkoušel jsem hraniční počet, ale zhruba více jak 320 map - vrací program po ( nebo při) sestavování indexu chybové hlášení, že příčina je buď v GPS přístroji nebo chybě v aplikací (MapSpource - poslední verze). Tento problém se mi zatím nepodařilo vyřešit. Je tu možná limitace v počtu map? Rovněž mi není jasné, zda se dá upgradovat International Marine POI Database, která je v přístroji mimo kartu a zobrazuje se v seznamu nainstalovaných map.
Marine POI DB se asi neupgraduje, je to podobně jako basemapa součást přístroje.
Osobně mám na kartě asi 1600 map v 870 MB a podobný problém mi taky nastal když jsem chtěl ještě nějaké další mapy asi okolo 900 MB. Ale nepotřeboval jsem je tak jsem je zase ubral a neřešil to. Tipuji opět na problém s nekompatibilitou nějakých map asi těch ručně přidávaných. Těžko říct.
#31
Publikováno 15 únor 2006 - 12:26
Mam map60C firmware 4.00 a nikdy se mi to nestalo, takze vsechny to asi nedelaji.
#33
Publikováno 20 únor 2006 - 9:27
za ten SIRF navíc budu klidně kupovat i dvakrát tolik baterek
Ono jde hlavně o účel použití. Pokud mám na geocaching, kdy vylezu z auta, najdu a odjedu, tak to staci. Ale když člověk odjede na týden dva mimo civilizaci, tak si musí sakra rozmyslet, kolik čeho vezme,zvláště když nese i foťák,vysílačku apod. 60CSx má bohužel deklarovanou menší výdrž než stará ČB Vista, ta měla 20 hod.
Do města a do džungle je asi lepší CSx (i když ta citlivost na odrazy je diskutabilní), v tundře je mnohem lepší CS.
#34
Publikováno 20 únor 2006 - 12:39
Samozrejme. Ale chtel si to zmerit na okne, zmeril jsem ti to na okne ...Díky. Problém je v tom, že skutečná výdrž v terénu je o dost menší, než ta na okně. Pokud je stanoviště stálé bez pohybu, tak se nezapisuje tracklog do paměti, a právě ten zápis žere část kapacity baterie, podobně jako posun a přepočítávání mapy, zoomování apod.. Takže v terénu to může být podstatně méně. Moje zkušenost z minulého léta byla, že v 60CS mi baterka vydržela asi den a půl s vypnutím na noc, odhadem max.20 hod. spíše méně, ne 35 hod. jako na okně. To okno jsou ideální laboratorní podmínky.
V terenu to bude min, ale ne o moc ... tipnul bych tak maximalne 15% ... ale to je jen odhad.
Mimochodem, pokud pripojite 60CSx na USB port, tvari se v tu chvili tak, ze je napajen z externiho zdroje, takze nepouziva baterky. Nejsem si jist, jak to bylo u 60CS, uz ji nemam, ale myslim, ze se tak nechovala.
#35
Publikováno 20 únor 2006 - 12:40
Ma, samozrejme. Ale vydrz se zapnutym saverem jsem nezkousel ... zatim me k tomu vydrz baterek nenutila ...V E-mapu mam battery saver mode, tj misto jednou za sekundu pracuje jednou za 5 sekund. Uspora energie znacna. Ma 60/60x neco podobneho?
#36
Publikováno 22 únor 2006 - 14:27
#37
Publikováno 02 březen 2006 - 14:57
Nevim, jak se chova SIRF u Garminu (viz jejich vlastni prenosovy protokol), ale asi to bude stejne: ostatni SIRF III gpsky (a nejen ty) predavaji v NMEA vsechny dostupne udaje z kazdeho satelitu zvlast - o zadnou vyslednou hodnotu se nejedna. Pak opravdu zalezi na dalsim software (a uzivateli, jak si jej nastavi, jde-li to), jak s daty nalozi. Od jake hranice usoudi, zda se hybe gpska nebo pouze signal.Jeste k te odchylce: byla to udavana chyba vypoctena z HDOP v programu BeeLineGPS.Obavam se, ze to neni otazky FW Garminu ale FW Sirf chipu. Rekl bych ze on uz dodava vypoctenou pozici do gps. A jestli ten půjde upgradovat, ví bůh...
Ta odchylka byla udavana chyba ci presnost nebo odchylka udavane pozice na mape od skutecnosti?
#38
Publikováno 10 březen 2006 - 11:47
Staci si zmenit zvuk upozornovani (je tam 16 moznosti) ... nektere jsou opravdu nepreslechnutelne ....
Oproti predchozim verzím map60C(S) jsou téměř všechny možnosti různých zvuků PODSTATNĚ slabší. Na map60C jsem měl na upozornení navoleny příjemné zvuky, teď tam musím mit vybráno jakési ošklivé dvouvteřinové škvrčení.
Včera jsem problém šel prodiskutovat do Picodasu. Vytáhli ze skladu na porovnání další x-kový model a bylo to to samé. Také na ten rozdíl v hlasitosti oproti map60C koukali dost překvapeně. Prostě x-ková řada má nyní zvuk o hlasitosti hraček pro děti z McDonalda. Takhle si "akustické" upozornění u outdorového modelu nepředstavuju. Ten by se měl umět projevovat opravdu hlasitě, aspoň tak, jako ty loňské verze šedesátek. I ten Garmin Nuvi při upozornění hulákal přes celou místnost, zatímco map60Cx vedle něj jen nesměle a ušláple pípnul.
V Garminu asi někomu přeskočilo, pokud úmyslně stáhli hlasitost asi na třetinu původní úrovně. Pro motorku je teď tahle navigace o dost nepříjemnější, protože upozornění např. při průjezdu městem prostě neuslyším a budu muset displej neustále sledovat. Kdyby šel aspoň zvukový výstup vyvést do externího zdroje, ale ani tahle možnost tu není.
Nepochopím, proč u jinak docela vymakaného a všestranného modelu chybí taková jednoduchá věc, jako nastavení úrovně hlasitosti. Aspoň ve třech úrovních.
Zřejmě na Garmin přišla spousta stížností na loňskou řadu šedesátek, že hlasitost je příliš velká (což byla pravda, i mne hlasitost v autě zdála vyšší, než bylo nutné a na odbočkách mně to pípání budilo děti :-)) a tak v nové verzi provedli úpravu. Ale trochu to s ní přehnali...
#39
Publikováno 15 únor 2006 - 13:06
Souhlas - stejný případ jako Pítr a popisovaný problém jsem nikdy nezažil... Who
Pak to možná nebude ve firmware, ale přímo v hardware přístroje. Možná došlo k nějaké "nepodstatné" inovaci. Mám z vás zřejmě nemladší přístroj, protože jsem ho zakoupil později, než vy. A pokud tenhle bug mají i nové map60C(S)x, tak by to mohlo v tom být.
Když vyjíždím z podzemních garáží, musím raději GPSku zapínat až těsně před výjezdem, protože stačí dvě minuty bez signálu a v 50% případů se pak už nechce potvora chytnout. Stačí ji restartovat a chytne se do 10sec. Proč se jednou chytne a jednou ne, nevím, žádnou možnou souvislost jsem neodpozoroval :-(
#40
Publikováno 20 únor 2006 - 9:33
Vyndanim karty se vydrz baterii prodlouzi, nebo se pletu?Ono jde hlavně o účel použití. Pokud mám na geocaching, kdy vylezu z auta, najdu a odjedu, tak to staci. Ale když člověk odjede na týden dva mimo civilizaci, tak si musí sakra rozmyslet, kolik čeho vezme,zvláště když nese i foťák,vysílačku apod. 60CSx má bohužel deklarovanou menší výdrž než stará ČB Vista, ta měla 20 hod.
Do města a do džungle je asi lepší CSx (i když ta citlivost na odrazy je diskutabilní), v tundře je mnohem lepší CS.
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů