faya.a.freya napsal/a:
Takže pokud to chápu dobře tak v začátku si hráč vybere z vlastnosti:
např: hrdina, lump, lenoch
nastavim si proměnné : hrdina, lump, lenoch na Nepravda
až budu chtít použít vlastnost hráče..např vstup hráč vstoupí do obchodu a bude si chtít něco koupit...jak tam rozlišit tu proměnnou....voláním funkce???(nastavit proměnné na pravda? Příklad bude si chtít koupit meč...a v závislosti na povaze: (hrdina, lump, lenoch) mu obchodník řekne cenu...
to znamená že když je hrdina tak dostane cenu 200 , když je lump 300 a když je lenoch tak mu ji nebude chtít prodat vůbec...jak tohle ošetřit?
a stanovuje se u proměnné nějaká podmínka?
Já jsem to udělala tak že mám proměnnou muž a proměnnou žena nastavené obě na začátku na nepravda...a nic víc tam nemám...nebo je to třeba nějak dál nadefinovat?tyhle proměnné z těch mi jde hlava kolem nějak ne a ne to pochopit:(:(
Taketo zlozitejsie wherigo je lepsie robit za pomoci pouzivatelskych funkcii v jazyku Lua. Zadefinujes tabukku rol napr. Roly = {"hrdina", "lump", "lenoch"} a potom si budes pamatat pri vybere hraca iba index, t.j. poradie v tabulke, napr. RolaHraca. Nazov roly hraca je potom Roly[RolaHraca] a v podmienakch budes zistovat iba hodnotu RolaHraca. Je to iste efektivnejsie, ako sledovat kazdu rolu samostatne ako samostatny priznak, ci je lump, hrdina alebo lenoch.
Zvaz, ci sa cches pustit do tychto zlozitejsich konstrukcii, ale obavam sa, ze zlozitejsie wherigo bez nich spravis iba velmi tazko a komplikovane, alebo vobec...
Kiko