Přejít na obsah


Fotka

Jak to udělám v URWIGO?


  • Zamčené téma Toto téma je zamknuto
787 odpovědí na toto téma

#641 Blexa

Blexa

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 850 příspěvků(y)

Publikováno 18 září 2013 - 14:02

Posunout cas v telefonu opravdu dokaze prakticky kazdy...

Pokud na tom opravdu trvas...
http://www.lua.org/manual/5.1/
  • 0

#642 kikonan

kikonan

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 50 příspěvků(y)

Publikováno 18 září 2013 - 15:19

Blexa napsal/a:
Posunout cas v telefonu opravdu dokaze prakticky kazdy...

Pokud na tom opravdu trvas...
http://www.lua.org/manual/5.1/

Ja by som este dodal, ze cas je na roznych platformach lua funkciami interpretovany rozlicne. Niekedy to dava letny cas, inokedy zimny. Takze s presnymi hodinami sa pocitat prakticky neda...
  • 0

#643 mh.mail

mh.mail

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 844 příspěvků(y)

Publikováno 18 září 2013 - 15:51

kikonan napsal/a:

Blexa napsal/a:
Posunout cas v telefonu opravdu dokaze prakticky kazdy...

Pokud na tom opravdu trvas...
http://www.lua.org/manual/5.1/

Ja by som este dodal, ze cas je na roznych platformach lua funkciami interpretovany rozlicne. Niekedy to dava letny cas, inokedy zimny. Takze s presnymi hodinami sa pocitat prakticky neda...

A já dodám - Maxinoha u své Enigmy (wigo) taky měl podobné omezení. Ačkoliv jsme tam byli ve správný čas, kolegovi na mobilu WhereYouGo bralo jako čas UTC a tvrdilo, že musí ještě 2 hodiny počkat. Takže posunul čas v telefonu a jelo se.

Podobná omezení jsou podle mě opravdu zbytečná. Když se někdo chce připravit o zážitek a odehrát si to za světla, je to jeho boj.

Na druhou stranu bych ten nápad se světluškami nezavrhoval! Vždyť nemusí být po celé trase, právě že stačí jenom na začátku - uděláš skrytou zónu, do které se musí dojít, nebo z těch světlušek sestavíš nějaké číslo či písmeno, které bude nutné do cartridge zadat.
  • 0

„Kdo podvádí, ochuzuje jenom sám sebe.“
http://gc.i-mh.net/ | gc@i-mh.net


#644 Cracken79

Cracken79

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 24 příspěvků(y)

Publikováno 18 září 2013 - 16:22

Dobře, díky za rady. Takže mám vlastně jen dvě možnosti: buď tam dát ten čas, se kterým se ale může hýbat, čili stačí si posunout hodiny na mobilu a je to obejité nebo tam dát na část trasy "světlušky". Hádám, že jiná možnost není? Má keška trochu vychází z reálné události v listopadu 1947 - banderovci prochází v podvečer lesem a za soumraku dorazí do vesnice, kde se dožadují potravin. Další část wheriga pak vede hráče ke keši kam se jde po silnici asi 1km od vsi a ta keš bude blízko silnice, čili značkování světluškami mi tu asi moc platné nebude...
  • 0

#645 mh.mail

mh.mail

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 844 příspěvků(y)

Publikováno 18 září 2013 - 16:47

@Cracken79: Hele, ten námět není špatný, ale myslím, že je naprosto zbytečné trvat na reálném čase. Zmínil bych to do listingu s tím, že kdo chce zažít co nejautentičtější situaci, ať to odehraje v určitých časech. Ale nikoho bych do toho nenutil. Toť můj názor na věc.
  • 0

„Kdo podvádí, ochuzuje jenom sám sebe.“
http://gc.i-mh.net/ | gc@i-mh.net


#646 lubbez

lubbez

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 527 příspěvků(y)

Publikováno 18 září 2013 - 19:52

Myslím, že mnoho restrikcí hře jako takové škodí. Až budeš číst logy "owner sice chtěl aby, ...... ale odlovili jsme to ráno, bla bla ...." budeš zbytečně mrzutej. Přeci jenom wigo, které není jenom multina je hromada programování a spousta chození po trase a odlaďování ... Nejjednodušší je tam opravdu dát něco "blbuvzdorného", třeba ty světlušky. Na wigu DARKWOOD, již podle názvu temná lesní keš jsem první část vedl po indiciích a cca po kilometru přešel na skryté zony a světlušky. Dal jsem jich tam tak akorát aby byly vidět až ve tmě a pohoda. Jak v listingu tak na začátku hry to hráči připomenu a když to ignoruje, je to pouze jeho problém, že hru nedokončí. Druhá stránka věci je, že každé omezení snižuje i počet hráčů, kteří do toho jdou. I já patřím mezi ně. Tady u nás v Modřanech jsou dvě wiga proti sobě a někde uprostřed si musíš vyměnit informace a přesně tohle stačilo abych je šoupnul na ignore list. I když ten owner bude určitě šikovnej, šel jsem to třetí dětské wigo a bylo opravdu pěkné. Ale sorry, pro někoho "fíčurka" a pro někoho "wopruz".
  • 0
Kde je vůle, tam je cesta.
Udělátka na kešky, GEO díly: www.geotools.cz

#647 Cracken79

Cracken79

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 24 příspěvků(y)

Publikováno 19 září 2013 - 9:06

Díky za rady, budu se jimi řídit a udělám to jako denní. Beztak to bude docela dlouhá cartridge, tak to nebudu komplikovat ještě víc. Stejně se chystám taky na čistě noční wigo, tak tam dovedu hráče doprostřed lesa pomocí světlušek a až tam projde tajnou zónou, tak se zapne hra.
  • 0

#648 prazskychytrak

prazskychytrak

    Rendy

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 670 příspěvků(y)

Publikováno 23 září 2013 - 11:38

Prosím o jednu rychlou radu pro lamu v začátcích:D jak udělám, aby se mi při splnění všeho potřebného v jedné zóně zobrazila další zóna a stávající zmizela? snad chápu, že je to přes funkci "nastav" a tam "zona.aktivní" = "pravda", ale nemůžu se k tomu už dobrou hodinu "dopřesouvat", díkyB)
  • 0

Bookmarky: 2.gif Zajímavé osudy kešek world.pngKešky výletovky hint_icon.pngHinty
Web: geopraha.eu regionální web Prahy
prazskychytrak.cz
web o zajímavostech Prahy


#649 Blexa

Blexa

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 850 příspěvků(y)

Publikováno 23 září 2013 - 11:56

Vse musis navazat na nejakou udalost. Nejcastejsi to byva pri vstupu nebo opusteni (+porovnani podminek pro aktivaci zony). Pokud to ma byt po nejakem dialogu, tak tam. Prakticky das na potrebne misto Nastav, pretahnes aktivni u soucasne zony, nastavis nepravda a hned za to to same s novou zonou, akorat tam aktivni nastavis na pravda. Je vhodne od zacatku dodrzovat pravidlo, ze nejdrive zonu vypnes a pak teprve zapnes dalsi. Vyhnes se tim zbytecnym padum zpusobenym nadmernym poctem aktivnich zon.
  • 0

#650 prazskychytrak

prazskychytrak

    Rendy

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 670 příspěvků(y)

Publikováno 23 září 2013 - 12:12

aha, dík:)! musím uznat, že když se do toho člověk kousne, že je to moc šikovný program!
  • 0

Bookmarky: 2.gif Zajímavé osudy kešek world.pngKešky výletovky hint_icon.pngHinty
Web: geopraha.eu regionální web Prahy
prazskychytrak.cz
web o zajímavostech Prahy


#651 prazskychytrak

prazskychytrak

    Rendy

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 670 příspěvků(y)

Publikováno 25 září 2013 - 9:58

Tak ještě dotaz, dá se v Urwigo sestavit cartridge od určitého místa, aby člověk nemusel při kontrolách procházet celou cartridge znovu? Dík
  • 0

Bookmarky: 2.gif Zajímavé osudy kešek world.pngKešky výletovky hint_icon.pngHinty
Web: geopraha.eu regionální web Prahy
prazskychytrak.cz
web o zajímavostech Prahy


#652 mh.mail

mh.mail

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 844 příspěvků(y)

Publikováno 25 září 2013 - 10:10

prazskychytrak napsal/a:
Tak ještě dotaz, dá se v Urwigo sestavit cartridge od určitého místa, aby člověk nemusel při kontrolách procházet celou cartridge znovu? Dík

To se nedá, ale nic ti nebrání v tom si pro testování vytvořit v inventáři speciální předmět (nazvaný třeba "DEBUG"), který bude mít tlačítka, pomocí nichž se v ději posuneš na libovolné místo (tzn. deaktivuje nepotřebné zóny, aktivuje potřebné, přesune předměty do požadovaných inventářů, nastaví úkoly apod.).
  • 0

„Kdo podvádí, ochuzuje jenom sám sebe.“
http://gc.i-mh.net/ | gc@i-mh.net


#653 Blexa

Blexa

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 850 příspěvků(y)

Publikováno 25 září 2013 - 10:11

Neda. Ja to resim tak, ze si udelam vlastni funkci "zkratka" a po spusteni cartridge si dam hned podminku, ktera je vzdy splnena a tuto funkci volam. Do funkce si nasekam nastaveni hodnot (potazmo aktivace zon), podle potreb testovani. Kdyz chci na chvili testovani odstranit, tak jen upravim podminku, aby nebyla splnena.
  • 0

#654 Maxinoha

Maxinoha

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 146 příspěvků(y)

Publikováno 25 září 2013 - 10:13

prazskychytrak napsal/a:
Tak ještě dotaz, dá se v Urwigo sestavit cartridge od určitého místa, aby člověk nemusel při kontrolách procházet celou cartridge znovu? Dík


Ahoj, bohužel nedá - URWIGO neví/nezná tvojí časovou osu hry, takže nemůže vědět co má být v jakém stavu v určitém časovém bodě hry.

Někdo si pro testovací účely v terénu dělá navíc postavu/předmět s více tlačítky a pod každé tlačítko si dá "skok" do určitého časového bodu - tedy že si pod každé tlačítko hry dá script ve kterém si aktivuje/deaktivuje/přemístí zóny/předměty/tlačítka/atd... tak jak to v tomto místě hry má být.
  • 0

#655 prazskychytrak

prazskychytrak

    Rendy

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 670 příspěvků(y)

Publikováno 25 září 2013 - 10:26

To mě nenapadlo, díky všem za fintu;)
  • 0

Bookmarky: 2.gif Zajímavé osudy kešek world.pngKešky výletovky hint_icon.pngHinty
Web: geopraha.eu regionální web Prahy
prazskychytrak.cz
web o zajímavostech Prahy


#656 Varouch

Varouch

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 127 příspěvků(y)

Publikováno 30 září 2013 - 11:26

Ahoj, mám dotaz na tvorbu příkazů u předmětů v URWIGO pomocí kódu LUA. Ve hře mám větší množství předmětů a nechce se mi naklikávat u každého stejné příkazy. Dá se to nějak vyřešit voláním "inicializace" při spuštění cartridge? Když se podívám na kód příkazu vygenerovaný URWIGEM, vypadá nějak takto:

vec = Wherigo.ZItem{
	Cartridge = objCartridge, 
	Container = nejakaZona
}
vec.Id = "ffd7d9d0-f436-42d0-9279-7f98307ca648"
vec.Name = "Nazev veci"
vec.Description = ""
vec.Visible = false
vec.Commands = {
	pouzijVec = Wherigo.ZCommand{
		Text = "Prikaz na pouziti veci", 
		CmdWith = false, 
		Enabled = true, 
		EmptyTargetListText = "Nic k dispozici"
	}
}
vec.Commands.pouzijVec.Custom = true
[b]vec.Commands.pouzijVec .Id = "a5e724e6-d532-4887-8eef-a3073c11ff47"[/b]
vec.Commands.pouzijVec.WorksWithAll = true


Problém bude asi s vec.Commands.pouzijVec .Id ? To ID bych musel generovat nějakou funkcí ?
Úplně nejlepší by bylo, kdyby i ty jednotlivé předměty šly vygenerovat dynamicky... To už bych chtěl asi moc, co?
  • 0

#657 matejcik

matejcik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 389 příspěvků(y)

Publikováno 30 září 2013 - 12:07

Všechno jde a v jazyce Lua to jde i relativně snadno. Jen se s tím pak zpětně nebude Urwigo moc smiřovat, ze dvou úzce souvisejících důvodů:
1. je prakticky nemožné, aby nějaký nástroj jako Urwigo porozuměl kódu, který "dynamicky generuje" předměty - čistě proto, že způsobů, jak takový kód napsat, jsou miliony
2. tyhle "dynamické" předměty potom budou k dispozici jenom po spuštění cartridge, tedy ne v době její tvorby. Takže nebude možné je pomocí Urwigo dál modifikovat a bude potřeba dopsat ručně i všechno ostatní.

Potenciálně by to šlo přečůrat tak, že by se v Urwigo vyrobil správný počet "potěmkinovských" předmětů, a Lua kódem by se jim pak nastavily vlastnosti. Urwigo by pak umělo pracovat třeba s jedním vzorovým, a Lua kód by se postaral o okopírování funkčnosti do těch ostatních.

(malé odbočení: na téma "jak vyrobit cartridge ručně bez editoru" chci napsat článek, ale z prosté lenosti a spousty jiných starostí jsem to ještě neudělal. nicméně najde-li se pár zájemců, klidně si na to připravím "hospodskou přednášku")
  • 0
<reklama>OpenWIG - Wherigo player pro mobilní telefony</reklama>
"ty vaše kešky" jsou mi celkem ukradené :ep

#658 matejcik

matejcik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 389 příspěvků(y)

Publikováno 30 září 2013 - 12:12

jinak: vlastnosti cokoliv.Id jsou v běžící cartridge k ničemu, byly tam kvůli potřebám starého Builderu. jestli je nějak využívá Urwigo, to nevím - ale s ohledem na to, že má svůj vlastní formát ukládání nezávislý na zdrojovém kódu, bych řekl, že jsou tam jen pro zpětnou kompatibilitu.
  • 0

#659 Varouch

Varouch

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 127 příspěvků(y)

Publikováno 30 září 2013 - 13:09

matejcik napsal/a:
Potenciálně by to šlo přečůrat tak, že by se v Urwigo vyrobil správný počet "potěmkinovských" předmětů, a Lua kódem by se jim pak nastavily vlastnosti. Urwigo by pak umělo pracovat třeba s jedním vzorovým, a Lua kód by se postaral o okopírování funkčnosti do těch ostatních.

Přesně to jsem měl na mysli.

Tak jsem to teda zkusil bez nastavení ID a v debugu mi to funguje:


aVeci = {vec1, vec2, vec3}

function Init()

	for i = 1, #aVeci do
		
		aVeci[i].Commands = {
			pouzijVec = Wherigo.ZCommand{
						Text = "Prikaz na pouziti veci", 
						CmdWith = false, 
						Enabled = true, 
						EmptyTargetListText = "Nic k dispozici"
						}
		}
		
		aVeci[i].Commands.pouzijVec.Custom = true
		-- aVeci[i].Commands.pouzijVec .Id = "a5e724e6-d532-4887-8eef-a3073c11ff47"
		aVeci[i].Commands.pouzijVec.WorksWithAll = true

	end
end


Je to podle Tebe OK?

EDIT: Akorát tam mám ještě problém, že tam musí být funkce pro jednotlivé předměty. Něco jako

function vec1: OnpouzijVec (target)
   ...
end

A tyto funkce už nějak v LUA nevygeneruju, ne?
Řešila by to dědičnost, kdy předek by měl tu potřebnou metodu a dala by se volat u všech potomků, to tady ale neudělám. Nebo ano?
  • 0

#660 matejcik

matejcik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 389 příspěvků(y)

Publikováno 30 září 2013 - 13:23

Varouch napsal/a:

aVeci = {vec1, vec2, vec3}

function Init()

	for i = 1, #aVeci do
		
		aVeci[i].Commands = {
			pouzijVec = Wherigo.ZCommand{
						Text = "Prikaz na pouziti veci", 
						CmdWith = false, 
						Enabled = true, 
						EmptyTargetListText = "Nic k dispozici"
						}
		}
		
		aVeci[i].Commands.pouzijVec.Custom = true
		-- aVeci[i].Commands.pouzijVec .Id = "a5e724e6-d532-4887-8eef-a3073c11ff47"
		aVeci[i].Commands.pouzijVec.WorksWithAll = true

	end
end


Je to podle Tebe OK?


to má jediný háček, že se ti tam nenastaví funkce, které ty předměty ošetřují.
musel bys doplnit něco jako: aVeci[i].OnpouzijVec = vzorovaVec.OnpouzijVec

...no a to má zase háček, že pokud ten příkaz OnpouzijVec něco dělá s tou vzorovou věcí, tak na každém tom předmětu bude zase dělat něco s tou vzorovou věcí, a ne s tou, na které je ten příkaz nastaven.
to se v Lua řeší tak, že namísto názvu věci se použije slovo "self"
např, místo:
function vzorovaVec:OnpouzijVec()
  vzorovaVec:MoveTo(Player)
end
by muselo být:
function vzorovaVec:OnpouzijVec()
  self:MoveTo(Player)
end
což nevím, jestli Urwigo samo umí vyrobit. Pokud ne, byl by to docela šikovný přídavek do funkčnosti. A samozřejmě se to dá řešit tak, že každá instance se přepíše jako Lua příkaz....
  • 0




3 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 3 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama