Přejít na obsah


Fotka

OREGON 300 - načítaní satelitů ve vozidle, kde je již jiná GPS


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
44 odpovědí na toto téma

#41 vop.cz

vop.cz

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 152 příspěvků(y)

Publikováno 12 srpen 2010 - 18:34

DUsoft napsal/a:
... a prováděli jsme i měření. Zjistili jsme, že nelze změřit žádnou anomálii v signálech, přesto signál GPS zmizí.

A co jste proboha merili? Urcite jste merili na L2 - 1 227,60 MHz (1 215,600 – 1 239,600 MHz) nebo L5 1 176,45 MHz (1 164,45 – 1 188,45 MHz)??? A cim ste to merili? A urcite jste merili na mezifrekvenci receiveru tve GPS? Pokud jste bezpecne zjistili, na jake (jakych) pracuje?

Co se tyce dodavatele te autonavigace a jeho preflashnuti firmware - doporucuji zajit k nim a rict: panove, ted funguje vase navigace a vidite, ze nefunguje ma GPS. Odpojte kram komplet z napajeni a uvidime, jestli mi pojede ma GPS. Pokud ano, pak to znamena, ze zarizeni bud nema provedeny test elektromagneticke kompatibility, nebo je provedeny spatne. Pokus resit to zmenou firmware je jen ukazka naprosteho nepochopeni problemu. Tecka.
  • 0
geoBrnění 2012, 28.-29. září v Brně:
Vložený obrázek

------------------------
OziExplorer support and Czech language editor
OziExplorer + Garmin Oregon 300 | Nokia E51 + BT GPS + HandyGC

#42 alkes

alkes

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 3 176 příspěvků(y)

Publikováno 12 srpen 2010 - 20:31

vop.cz

Proč zrovna L2 a L5?

edit:
V ST Cartesio, co je v Oregonu, by mohla být mezifrekvence 4,092MHz. Mezifrekvence by ale neměla tolik vadit ne?
Frekvence lokalniho oscilátoru by podle datasheetu RF frontendu měla být 1571,328 MHz.
  • 0

#43 DUsoft

DUsoft

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 533 příspěvků(y)

Publikováno 12 srpen 2010 - 22:05

vop.cz napsal/a:

DUsoft napsal/a:
... a prováděli jsme i měření. Zjistili jsme, že nelze změřit žádnou anomálii v signálech, přesto signál GPS zmizí.

A co jste proboha merili? Urcite jste merili na L2 - 1 227,60 MHz (1 215,600 – 1 239,600 MHz) nebo L5 1 176,45 MHz (1 164,45 – 1 188,45 MHz)??? A cim ste to merili? A urcite jste merili na mezifrekvenci receiveru tve GPS? Pokud jste bezpecne zjistili, na jake (jakych) pracuje?


Měřili jsme cokoliv parazitního, co se mohlo v autě po zapnutí TRXu objevit, analyzátorem spektra Agilent N1996A s rozsahem 100 kHz až 3 GHz. Zajímavé bylo, že se neobjevilo vůbec nic, co by stálo za povšimnutí. Ani na frekvencích blízkých pilotním kmitočtům ani nikde jinde ve spektru se zapnutím TRXu nic nezměnilo.
Zvlášť jsme kontrolovali okolí 1.17645 (L5), 1.22760 (L2) až po 1.57542 (L1) a dále po jednotlivých úsecích celého spektra od 1MHz do 3 GHz s indikací překročení prahu pozadí.
Jev se projevoval při naladění převaděče OK0BEZ (439.275MHz). Prostě ve spektru se nic podstatného nezměnilo a po cca 15ti sec navigace hlásila ztrátu signálu.
TRX je japonské ALINCO RD-635E a věř tomu, že atesty má.
Závěr je (pro nás!) asi takový, že pokud má navigace přijímat signály v decimetrovém pásmu ze vzdálenosti 25000km (byť na "přímou viditelnost"), potom jí patrně může ovlivnit parazitní signál tak slabý, že ani šlechtic od Agilentu o něm prakticky neví. Toť vše.
Franta OK1FCV
  • 0

#44 HaLuMa

HaLuMa

    Autor Geogetu

  • Members
  • PipPipPip
  • 11 450 příspěvků(y)

Publikováno 12 srpen 2010 - 22:17

jen takovy blby napad - co napajeni? Neni nejaka anomalie tam?
  • 0

#45 DUsoft

DUsoft

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 533 příspěvků(y)

Publikováno 12 srpen 2010 - 22:29

To nás napadlo jako první. Jev se opakoval i při samostatném akumulátoru pro TRX (12V/7Ah) a Oregon šel ze svých baterek. Ale už to neřešíme. Tyhle dva přístroje se negativně ovlivňují a jejich součinnost nepotřebuji. jenom jsem to napsal proto, že zde diskutovaný jev existuje.
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama