
TOPO Czech 2010 (PRO)
#381
Publikováno 31 January 2011 - 8:39
#382
Publikováno 31 January 2011 - 9:13
#383
Publikováno 31 January 2011 - 11:43
#384
Publikováno 31 January 2011 - 12:04
Roman_Jaromer napsal/a: Bohužel i turistické trasy se musí měnit, takže se může stát, že nějaký soukromník zabere cestu nebo něco podobného a KČT musí přeznačit celý úsek, tak se nedivte, že občas chvíli trvá, než ta značka je předělaná i na mapě... Asi nejste zvyklí chodit podle papírových map, tam ty podklady byly staré třeba 10 let to pak ty chyby byly daleko horší :-)
Nemyslim si, ze toto je prave napriklad duvod tras napriklad u hradu Veveri:

Kde zrovna turisticke trasy vedou "vzduchem" pres vodu, kdyz o nekolik metru dale je most. O tom, ze za mostem leti taky uplne jinde nema smysl ani hovorit.

UPOZORNĚNÍ- moje ICQ, Soukromé zprávy či email opravdu NESLOUŽÍ jako technická podpora.
Pro pokládání dotazů nebo rad využijte fórum (od toho tu je).
#385
Publikováno 31 January 2011 - 12:44
#386
Publikováno 31 January 2011 - 13:36
S474N napsal/a:
Nemyslim si, ze toto je prave napriklad duvod tras napriklad u hradu Veveri:
Uz jsem to tu dneska rekl, a z nepochopitelneho duvodu je to ignorovano.

Data o znackach jsou jednak zastarala, ale hlavne jsou v mnohem mensi presnosti, nez by bylo potreba.
Na te tve ukazce je to naprosto jasne videt. Vezmi si jakoukoliv mapu s presnosti 1:50000, zvetsi si ji, a poloz si ji pres takto nazoomovanou Topo Czech. Taky to nebude vzajemne sedet, taky tam budou takoveto ulety.
A o tom to je!

#387
Publikováno 31 January 2011 - 13:40

UPOZORNĚNÍ- moje ICQ, Soukromé zprávy či email opravdu NESLOUŽÍ jako technická podpora.
Pro pokládání dotazů nebo rad využijte fórum (od toho tu je).
#388
Publikováno 31 January 2011 - 13:45
#389
Publikováno 31 January 2011 - 14:11
#390
Publikováno 31 January 2011 - 14:13
HaLuMa napsal/a:
Takze je tam nemeli davat, protoze jsou nepresne a presnejsi neexistuji?
To ja tedy radeji vidim turisticke znacky nepresne, nez abych je nevidel vubec.
Podle mě by jsme neměli být spokojeni ani s jednou možností.Ty mapy stojí docela dost peněz a uživatelé očekávají její adekvátní odraz.Alespoń teda já ano.
#391
Publikováno 31 January 2011 - 14:20
budik napsal/a:
V reálných turistických mapách jsou značené stezky vždy trochu bokem od čáry značcí cestu. Kdyby byly všechny přesně "na fleku", tak by se v tom nevyznal ani čert.
Mrkni se na mapu např. do Bílovic, Adamova, Sloupu. Načmárat to jedno přes druhý by byl dost galymatyjáš. :-)
Načmárat jedno přes druhý není potřeba.Stačí jedna čára a to bud neznačená pěšina nebo turistická stezka.Zdá se mi to i více logické dělat jednu čáru než dvě vedle sebe.Když pojedu v autě,tak mi taky GPSka neukáže,že jedu 5 metrů mimo vozovku tudíš projíždím obytné domy.
#392
Publikováno 31 January 2011 - 14:27
#393
Publikováno 31 January 2011 - 14:29
Jak presne to Picodas dela nevim. Asi spise nejak automaticky se zbeznou kontrolou pracovnikem.
Zazil jsem, ze se jim podarilo dat znacku na opacny breh ricky. :-(( Posunuli ji jen o necelych 10 m, coz je za normalnich okolnosti uplne v pohode. Jenze stezka byla spatne znacena, napadal snih a tim padem nebylo vubec videt, kudy cesta vede a podle mapy v GPS byla za ledovou rickou, kterou se nam rozhodne nechtelo brodit.
Proste clovek musi pocitat s tim, ze mapa nemusi byt aktualni, pripadne v ni muze byt chyba. A to plati, jak pro papirovou, tak zejmena pro elektronickou, ktera je skladana z vrstev z ruznych zdroju s ruznou presnosti.
U elektronicke mapy je mnohem tezsi uhlidat vzajemne vazby mezi vrstvami. (Zpresnim vodni toky a odsazena TZ se mi presune na druhy breh. To je sice velka chyba, ale uhlidat to je pochopitelne asi dost tezke)
Mozna by nebylo od veci udelat free mapy TZ. Dalo by se tam udelat routovani, do ktereho se nechce Picodasu. Byla by to jednoducha pruhledna mapa. Znacky by tedy sly zapinat a vypinat. Zdrojem dat by byly tracky od uzivatelu. Obdobnou mapu TZ si tvori fandove na Slovensku (neni ovsem routovatelna), takze to evidentne jde.
#394
Publikováno 31 January 2011 - 14:30
GG-RIN napsal/a:
Načmárat jedno přes druhý není potřeba.Stačí jedna čára a to bud neznačená pěšina nebo turistická stezka.Zdá se mi to i více logické dělat jednu čáru než dvě vedle sebe.Když pojedu v autě,tak mi taky GPSka neukáže,že jedu 5 metrů mimo vozovku tudíš projíždím obytné domy.
Jenže někdy se na jedné cestě potká několik turistických tras, do toho cyklotrasa a pak to nějak jednoduše a na metr přesně a zároveň přehledně asi nejde. Podstatná bude přesnost cesty samotné, barevná čára těsně vedle asi každýmu docvakne kam patří.
Tím spíš, že v terénu jsou cedule.
#395
Publikováno 31 January 2011 - 14:35
To mozna usmevne je, ale kdyz prejdes most a hledas modrou znacku v lese o 100 metru jinde, nez v realu je (kopiruje totiz louku), tak to moc usmevne nenibudik napsal/a:
Představa šíleného turisty z dalekého západu, kterak s gps_kou v zubech plave přes přehradu dvacet metrů vedle mostu je poněkud úsměvná. :-)


UPOZORNĚNÍ- moje ICQ, Soukromé zprávy či email opravdu NESLOUŽÍ jako technická podpora.
Pro pokládání dotazů nebo rad využijte fórum (od toho tu je).
#396
Publikováno 31 January 2011 - 14:37
MHD/PID vybranych mest CR jako POI (diskuse)
GeoGet:
- OwnMaintenance - prehled udrzby vlastnich kesi - v1.1.3 (diskuse)
- Combine 2 - automatizace opakovanych cinnosti (diskuse, dávky)
- Spoiler - uložení spoilerů do GPS jako POI (diskuse)
- Stator - statistiky y GeoGetu (diskuse)
- Náhrada GJ legálními postupy
#397
Publikováno 31 January 2011 - 14:40
GG-RIN napsal/a:
Načmárat jedno přes druhý není potřeba.Stačí jedna čára a to bud neznačená pěšina nebo turistická stezka.Zdá se mi to i více logické dělat jednu čáru než dvě vedle sebe.
Me pripada logictejsi udelat to odsazeni. Pokud by odsazeni nebylo, tak bych nevidel, po jake ceste (a zda vubec nejake) znacka vede.
Obdobne, informace o tom, ze soubezne vede nekolik znacek mi pripada jako prinosne. Vim, ze pujdu porad po cervene a ne, ze pujdu po cervene, pak po zlute (cervena bude schovana pod zlutou) a pak zase po cervene (zluta odbocila nekam jinam).
Odsazeni je v pohode, jen obcas muze zpusobit trochu zmatku. Jak jsem psal treba o ceste podel ricky, ktera 'preskocila' na druhy breh.
#398
Publikováno 31 January 2011 - 14:45
mapoid napsal/a:
Mozna by nebylo od veci udelat free mapy TZ. Dalo by se tam udelat routovani, do ktereho se nechce Picodasu. Byla by to jednoducha pruhledna mapa. Znacky by tedy sly zapinat a vypinat. Zdrojem dat by byly tracky od uzivatelu. Obdobnou mapu TZ si tvori fandove na Slovensku (neni ovsem routovatelna), takze to evidentne jde.
Do routovani po TZ se Picodasu nechce hlavne z toho duvodu, ze neexistuji poradna data o znackach. Je to porad o tomtez!
A udelat si to sam jiste muzes, nadsenci v OpenStreetMap se o to uz nejakou dobu snazi. Ale zatim je to porad na nic, a jeste dlouho bude. To by se na to muselo vrhnout radove vice dobrovolniku, aby to melo nejakou sanci na uspech.
#399
Publikováno 31 January 2011 - 14:53
A přesně o tom je Openstreetmap.Hedgehog_Family napsal/a:
Ale možná kdyby kačeři jako komunita začali spolupracovat, tak by se daly tracklogy turistických značek zapracovat do mapových podkladů a úroveň map by šla nahoru :-)
// jé, HaLuMa zmínil.

Jde.mapoid napsal/a:Mozna by nebylo od veci udelat free mapy TZ. Dalo by se tam udelat routovani, do ktereho se nechce Picodasu. Byla by to jednoducha pruhledna mapa. Znacky by tedy sly zapinat a vypinat. Zdrojem dat by byly tracky od uzivatelu. Obdobnou mapu TZ si tvori fandove na Slovensku (neni ovsem routovatelna), takze to evidentne jde.

// Co se týká OSM - samotné zaznačení TZ je snadné, byl by zájem o howto? Využíval by to někdo?
garmin 60CSx | galaxy nexus + locus pro | lumia 640 + geocaching pro
astrolux S1 | convoy S2+ | 2x aurora ak-p7
norco search a.105 '16 | mibo mastr '12 | #fialka '9x
#400
Publikováno 31 January 2011 - 15:01
2 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 2 návštěvníků 0 anonymních uživatelů