Přejít na obsah


Fotka

50 odstínů georůžové (pohodové plkací vlákno)


Nejlepší odpověď Johule , 01 červen 2015 - 18:59

To se prostě podařilo....v poslední době kešuju míň než dřív, už jen příležitostně. Náhodou jsem narazila na TB a rozhodla jsem se ho přece jen posunout dál, s tím, že ho snad nebudu moc zdržovat. Doma jsem mrkla na jeho cíle a k jeho úkolům patřilo potkávat olympijské sportovce - no a u nás v domě bydlí českej olympijskej plavec (kterej sice příležitostně, ale taky občas lehce keškuje, takže ví). Dnes se mi povedlo udělat společnou fotku a pokud se zadaří, v týdnu posunu TB do Banátu. Mít možnost se fakt podílet na (celkem složitým) úkolu TBčka mě udělalo radost :) A možná zas trochu nakoplo do dalšího hledání :)

Přejít na celý příspěvek


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
3370 odpovědí na toto téma

#3141 mr3ska

mr3ska

    Optimista

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 439 příspěvků(y)

Publikováno 23 leden 2016 - 22:32

Přinejmenším je z toho vidět, že Češi umí dobře plavat :D.

 

Jo, já plavu v mnoha věcech. Holt nemužou umět všichni všechno ;)


  • 1

Outdoor: eTrex Touch 35, Colorado 300, fenix3

Zápisník: http://mr3ska.onelove.cz/

(Oregon 6xx jednodušejiVlastní ikonky waypointů i bez .gpi)

Tip na výlet: Kondracké farní muzeum

"Když tu keš tak moc chceš tak si pro ni sakra běž..."

 

Poslední článek: Blackberry nejen na práci


#3142 gord

gord

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 6 631 příspěvků(y)

Publikováno 24 leden 2016 - 10:18

Jo, já plavu v mnoha věcech. Holt nemužou umět všichni všechno ;)

 

No, ja neplavu jen ve velmi malo vecech. A naopak v cem bych mel plavat, plavu jen velmi nerad.  ;)


  • 1

MHD/PID vybranych mest CR jako POI (diskuse)
GeoGet:
- OwnMaintenance - prehled udrzby vlastnich kesi - v1.1.3 (diskuse)
- Combine 2 - automatizace opakovanych cinnosti (diskuse, dávky)
- Spoiler - uložení spoilerů do GPS jako POI (diskuse)

- Stator - statistiky y GeoGetu (diskuse)

- Náhrada GJ legálními postupy

 


#3143 ladislavappl

ladislavappl

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 483 příspěvků(y)

Publikováno 25 leden 2016 - 20:18

Tak tu máme zase jedno výročí, a to

obrácení svatého Pavla (25. 1.)

Pranostika říká, že "na obrácení sv. Pavla se mění počasí". Letos to vyšlo skoro na den.

Pokud vás zajímá něco o osobě sv. Pavla, tak čtěte dál.

Pavlovi původně říkali Saul (Šavel). Narodil se někdy kolem r. 15 po Kr. Byl to Žid, ale po otci měl římské občanství. Nejdřív horlivě pronásledoval křesťany (zúčastnil se jako divák ukamenování sv. Štěpána), ale pak se mu u Damašku zjevil Ježíš, za dramatických okolností došlo k jeho obrácení  (Sk 9,2-9) - a od té doby se stal neúnavným propagátorem křesťanství. Rozšířil své působení i na pohany (ne-židy) a zasloužil se o to, že z původně málo významné židovské sekty vznikla ambiciózní církev. Jak asi tušíte, tak skončil špatně: byl popraven nebo zemřel ve vězení.

Pozoruhodné jsou i pro nás jeho myšlenky obsažené v jeho dopisech (epištolách). Např.:
Láska je trpělivá, laskavá, nezávidí, láska se nevychloubá a není domýšlivá. Láska nejedná nečestně, nehledá svůj prospěch, nedá se vydráždit, nepočítá křivdy. Nemá radost ze špatnosti, ale vždycky se raduje z pravdy. (1Kor 13,4-6)

Nebo: Nenechte nad svým hněvem zapadnout slunce (Ef 4,26)

případně: A neopíjejte se vínem (což vede k prostopášnosti)! (Ef 5,18),

Ale ať si myslíme o (římskokatolické) církvi co chceme, tak jí nemůžeme upřít její zásluhy o evropskou (potažmo euroamerickou) civilizaci: Jednak nám zprostředkovala přenos antické vzdělanosti do středověku a dále, jednak sjednocovala Evropu k obraně křesťanských hodnot proti muslimské expanzi (napřed Arabů, pak Turků). Tenkrát se to ještě podařilo – byť za cenu krvavých bojů. A to, uznejte, že není málo!

 
  • 3
Quaerendo invenietis (Kdo hledá, najde).

#3144 Zverinec

Zverinec

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 622 příspěvků(y)

Publikováno 27 leden 2016 - 19:26

Ahoj, mám tu úlohu pro zdejší matematiky, potřebovala bych pomoci :)

 

Číslo dne je pořadové číslo daného dne v příslušném měsíci (tedy např. číslo dne 5. srpna 2016 je 5). Ciferný součet dne je součet hodnot všech číslic v datu tohoto dne (např. ciferný součet dne 5. srpna 2016 je 5+8+2+0+1+6=22). Šťastný den je takový den, jehož číslo dne je rovno cifernému součtu dne. Určete, kolik šťastných dní je v roce 2016 a které dny to jsou.

 

Díky!


  • 0

#3145 MikiHamza

MikiHamza

    MikiHamza

  • Members
  • PipPipPip
  • 539 příspěvků(y)

Publikováno 27 leden 2016 - 20:31

Určete, kolik šťastných dní je v roce 2016

Mně vyšlo 10 dní


  • 0

#3146 Zverinec

Zverinec

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 622 příspěvků(y)

Publikováno 27 leden 2016 - 20:34

Mně vyšlo 10 dní

Dcera se ptá, jestli jsou všechny v září :), to vyšlo jí. Mne by zajímal nějaký sofistikovaný postup... (?)


Tento příspěvek byl upraven od Zverinec: 27 leden 2016 - 20:40

  • 0

#3147 Vláček

Vláček

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 966 příspěvků(y)

Publikováno 27 leden 2016 - 20:52

Dcera se ptá, jestli jsou všechny v září :), to vyšlo jí. Mne by zajímal nějaký sofistikovaný postup... (?)

 

Záleží, pro kterou třídu to je.

Ciferný součet zachovává dělitelnost devíti. Nejdřív najděme pološťastné dny, tj. ty, kde sedí dělitelnost devíti. Šťastné dny musí být mezi nimi. Rozdíl mezi dnem a celým datem je měsíc a rok, takže měsíc + rok (nebo jejich ciferný součet) musí být dělitelný devíti. Protože 2016 je dělitelné devíti (2+0+1+6=9), pak i měsíc musí být dělitelný devíti, jediná možnost od 1 do 12 je září. Pološťastnými dny jsou tedy všechny v září. Teď ještě najít mezi nimi šťastné dny - chceme aby cif.součet dne + 9 + 2 + 0 +1 + 6 = den, což vychází pro dny od 20 do 29.


  • 1

#3148 Zverinec

Zverinec

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 622 příspěvků(y)

Publikováno 27 leden 2016 - 21:04

Díky,

nechápu ale, proč zrovna zkoumáme dělitelnost 9.? Tj. 1. větu (postupu :)). A jak by to bylo např. pro rok 2015?


  • 0

#3149 Zverinec

Zverinec

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 622 příspěvků(y)

Publikováno 27 leden 2016 - 21:07

Jinak je to I. kolo 65. ročníku matematické olympiády, kategorie Z8...


  • 0

#3150 Vláček

Vláček

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 966 příspěvků(y)

Publikováno 27 leden 2016 - 21:18

Jinak je to I. kolo 65. ročníku matematické olympiády, kategorie Z8...

 

To už je tvoje holka tak velká? A tak chytrá? ;) To to letí...


  • 0

#3151 Vláček

Vláček

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 966 příspěvků(y)

Publikováno 27 leden 2016 - 21:25

Díky,

nechápu ale, proč zrovna zkoumáme dělitelnost 9.? Tj. 1. větu (postupu :)). A jak by to bylo např. pro rok 2015?

 

Dělitelnost devíti proto, že ciferný součet ji nemění. V roce 2015 bych potřeboval, aby dělitelný devíti byl měsíc+2+0+1+5, což dává leden a říjen.

Jinak méně sofistikovaně by šlo třeba prozkoumat zvlášť dny 1-9 (cif. součet dne = den), 10-19 (cif. součet dne = den-9), 20-29 (cif. součet dne = den-18), 30-31 (cif. součet dne = den-27).


  • 0

#3152 ProKesTom

ProKesTom

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 příspěvků(y)

Publikováno 27 leden 2016 - 21:30

Asi něčemu nerozumím?

Pokud je otázka na ciferný součet, nikoli ciferaci, což potvrzuje v zadání uvedený příklad: "např. ciferný součet dne 5. srpna 2016 je 5+8+2+0+1+6=22", pak toto číslo se nikdy nemůže rovnat pořadovému dni v daném měsíci.

Zadání je vlastně: D = D+součet(M)+součet(Y), kde M a Y jsou kladná čísla.

 

Kdyby šlo o CIFERACI, tak ano. Pak i ta 9-ka by dávala smysl. Jenže ciferace 5. srpna 2016 je 4, ne 22.


Tento příspěvek byl upraven od ProKesTom: 27 leden 2016 - 21:32

  • 0

#3153 Vláček

Vláček

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 966 příspěvků(y)

Publikováno 27 leden 2016 - 21:37

Asi něčemu nerozumím?

Zadání je vlastně: D = D+součet(M)+součet(Y), kde M a Y jsou kladná čísla.

 

Nikoliv, zadání je D = součet(D)+součet(M)+součet(Y)


  • 0

#3154 MikiHamza

MikiHamza

    MikiHamza

  • Members
  • PipPipPip
  • 539 příspěvků(y)

Publikováno 27 leden 2016 - 21:38

Díky,

nechápu ale, proč zrovna zkoumáme dělitelnost 9.? Tj. 1. větu (postupu :)). A jak by to bylo např. pro rok 2015?

No, nevím, jestli to je správná úvaha, ale pokud si označíme každou cifru datumu písmeny, tak

a+b+c+d+e+f+g+h=10*a+b, z toho plyne, že ciferný součet měsíce a roku, tj. c+d+e+f+g+h=9*a, takže aby to mělo smysl, tak c+d+e+f+g+h musí být dělitelné 9. Takže pro rok 2000 by šťastný měsíc byl červenec, pro rok 1960, kdy jsem se narodil, to byl únor, kdy jsem se narodil (akorát jsem se nenarodil ve šťastný den) a ještě listopad. A podle toho, jestli je podíl 1 nebo 2 nebo 3, tak jsou šťastné dny v té dekádě. A pokud je podíl 4, tak je to smůla, protože pak v daném roce žádný šťastný den není, neb žádný měsíc nemá 40 dní.

 

Příklady:

rok 1960 => e+f+g+h=1+9+6+0=16 => c+d=2=> c=0,d=2 (únor) nebo c=1,d=1 (listopad) a=18/9=2 => šťastné dny jsou od 20 do 29

 

rok 1999 => e+f+g+h=1+9+9+9=28 => c+d=8=> c=0,d=8 (srpen) a=36/9=4 => šťastné dny by byly od 40 do 49, ale bohužel takové dny nejsou

 

rok 1990 => e+f+g+h=1+9+9+0=19 => c+d=8=> c=0,d=8 (srpen) a=27/9=3 => šťastné dny jsou od 30 do 31


Tento příspěvek byl upraven od MikiHamza: 27 leden 2016 - 22:15

  • 1

#3155 Zverinec

Zverinec

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 622 příspěvků(y)

Publikováno 27 leden 2016 - 21:53

To už je tvoje holka tak velká? A tak chytrá? ;) To to letí...

Matematické olympiády se nezúčastní, dostali to ve škole jako dobrovolný úkol... A fanda do matiky asi nebude :).

 

Další odpovědi si přečtu až zítra, díky, na myšlení už je na mne dost pokročilá hodina...


  • 0

#3156 Zverinec

Zverinec

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 622 příspěvků(y)

Publikováno 27 leden 2016 - 21:56

...akorát jsem se nenarodil ve šťastný den...

To si propočítával junior (2. třída) a byl nešťastný z toho, že se nikdo (kromě starší dcery) nenarodil ve šťastný den :)


  • 0

#3157 KulisekW

KulisekW

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 038 příspěvků(y)

Publikováno 29 leden 2016 - 16:37

Když jste tu řešili matematickou olympiádu, vzpomínám si na jednu matematickou úlohu, ve které bylo cílem vyřešit nějaký počet hub třech sběraček a následnou společnou omeletu z nich. Podrobnosti po mně nechtějte, ale moje řešení bylo takové, že každá snědla určitý podíl z jídla ze všech hub. No jo, ale v předepsaném řešení stálo, že každá snědla nejprve tu část podílu, která byla z jejích hub a pak až tu část, od ostatních. Nevím, na co při tom řešení mysleli, ale když jednou dělám společnou omeletu, asi si těžko budu podepisovat každý kousek houby a pak postupně vybírat "své" kousíčky? Tenkrát mě to naštvalo a od té doby matematické úlohy nemám rád.

 

Jinak, předevčírem jsem si udělal výlet k onomu židovskému hřbitovu, ke kterému připravuji keš. Když jsem dorazil na místo - jen tak na okraj, každý bota vážila asi patnáct kilo, ale naštěstí jen do půlky cesty, pak už to docela šlo, ale stejně jsem byl rád, že jsem si do auta vzal náhradní boty na řízení - byl jsem rád, že mi příprava trvá tak dlouho. Od minule hřbitov ještě více prokouknul. Když jsem si pak porovnal fotografie, rozdíl byl opravdu výrazný. :)


  • 0

#3158 MikiHamza

MikiHamza

    MikiHamza

  • Members
  • PipPipPip
  • 539 příspěvků(y)

Publikováno 30 leden 2016 - 8:45

Že by D6 mysterka

 

Když jste tu řešili matematickou olympiádu, vzpomínám si na jednu matematickou úlohu, ve které bylo cílem vyřešit nějaký počet hub třech sběraček a následnou společnou omeletu z nich. Podrobnosti po mně nechtějte, ale moje řešení bylo takové, že každá snědla určitý podíl z jídla ze všech hub. No jo, ale v předepsaném řešení stálo, že každá snědla nejprve tu část podílu, která byla z jejích hub a pak až tu část, od ostatních. Nevím, na co při tom řešení mysleli, ale když jednou dělám společnou omeletu, asi si těžko budu podepisovat každý kousek houby a pak postupně vybírat "své" kousíčky?

Záleží na tom, jestli každá nasbírala stejné množství hub nebo jestli všechny jí stejně rychle.

Já si to představuji takto: Každá nasbírala nějaký počet hub a udělala si svoji omeletu. A pak začaly jíst, a když některá snědla tu svoji, tak se pustila do omelety své kámošky. Takže ta, co nasbírala nejvíc a přitom jí pomalu, tak ostrouhala, protože ty rychlejší jedlice (od jedlík) jí kus jejích hub sežraly. Tomu se říká spotřební komunismus.


  • 0

#3159 KulisekW

KulisekW

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 038 příspěvků(y)

Publikováno 30 leden 2016 - 10:03

Jak už jsem napsal, zadání už si přesně nepamatuji a ani si nevzpomenu, kde jsem jej tehdy vyčetl. Avšak pokud vím, omeletu si dělali dohromady a jedli stejně rychle. Nebyla to nějak zákeřná úloha, ba co víc, byla i docela jednoduchá, ale kvůli tomu řešení mi nějakým zázrakem uvízla v paměti. No, to je asi jedno...


  • 0

#3160 ClarissaMaryse

ClarissaMaryse

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 79 příspěvků(y)
  • LocationDomažlice a Plzeň

Publikováno 30 leden 2016 - 16:33

Záleží, pro kterou třídu to je.

Ciferný součet zachovává dělitelnost devíti. Nejdřív najděme pološťastné dny, tj. ty, kde sedí dělitelnost devíti. Šťastné dny musí být mezi nimi. Rozdíl mezi dnem a celým datem je měsíc a rok, takže měsíc + rok (nebo jejich ciferný součet) musí být dělitelný devíti. Protože 2016 je dělitelné devíti (2+0+1+6=9), pak i měsíc musí být dělitelný devíti, jediná možnost od 1 do 12 je září. Pološťastnými dny jsou tedy všechny v září. Teď ještě najít mezi nimi šťastné dny - chceme aby cif.součet dne + 9 + 2 + 0 +1 + 6 = den, což vychází pro dny od 20 do 29.

 

My jsme na gymplu zase počítali štastná a neštastná čísla od 0 - 100. To byla taky docela fuška, dělat nějaký závěry a podobně.... Taky jsme se u toho napotili než nám došlo že stačí počítat půlku.


  • 0




4 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 4 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama