Přejít na obsah


Fotka

Zas jeden dotazník - prosím, prosím


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
97 odpovědí na toto téma

#1 Rys Javorice

Rys Javorice

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 49 příspěvků(y)

Publikováno 15 září 2014 - 13:37

Dobrý den vážení geokolegové,

v současné době studuji na Ekonomicko-správní fakultě České zemědělské univerzity na navazujícím magisterském studiu (dálkové studium) a to mi hnedle bude půl století.

 

     Pro potřeby mé diplomové práce bych Vás tímto rád požádal o vyplnění krátkého dotazníku, resp. zodpovězení několika jednoduchých otázek týkající se dopravních nehod. Výsledky tohoto dotazníku budou sloužit jako jeden z podkladů pro moji diplomovou práci, právě na téma dopravní nehody, jejich příčiny a následky.

 

http://www.survio.co...S1N5F1W9V9O8N3U

 

 


  • -1
Ať Vás signál provází!

#2 Arne1

Arne1

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 290 příspěvků(y)

Publikováno 15 září 2014 - 13:44

Hmmm, docela bych řekl že dotaznímk vychází z mylných předpokladů.


  • 3

#3 Smrk

Smrk

    proti proudu

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 547 příspěvků(y)

Publikováno 15 září 2014 - 14:23

Podle mě je ten dotazník hodně fádní na získání vysokoškolského titulu. To je spíš nějaká středoškolská odborná činnost. Třeba jak autor přišel na to dělení obcí do patnácti tisíc a nad patnáct tisíc?


  • 2

#4 phrkt

phrkt

    věčný rejpálek

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 044 příspěvků(y)

Publikováno 15 září 2014 - 14:25

Taky mně tam u otázek chybí možnost "nevím".


  • 0

#5 Arne1

Arne1

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 290 příspěvků(y)

Publikováno 15 září 2014 - 14:29

Podle mého je podstatnější styl jízdy než nějaká rychlost. Když pojedu 40 po náledí v provozu, tak se vybourám dříve než při 80 za sucha a na prázdné silnici. Jaká je tam značka na to nemá vůbec žádný vliv.

A úplně zlatí jsou ti chytrolíni, kteří mne před křižovatkou musejí v okamžiku když hodím blinkr doleva ještě zleva předjet aby se pak spokojeně mně před čumákem zařadili do pruhu který odbočuje vpravo.. 


Tento příspěvek byl upraven od Arne1: 15 září 2014 - 14:45

  • 2

#6 mr3ska

mr3ska

    Optimista

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 439 příspěvků(y)

Publikováno 15 září 2014 - 14:43

Já dnes dostal zajímavou otázku a to "co je pro Vás nejvíce stresující situace?". A mě hned napadla jízda autem po Praze. Lidi jezdí jako zvěř, že by některým měli z fleku sebrat papíry a kdybych měl jezdit po Praze vyloženě jako nějaký kurýr apod, tak mě po prvním dni raní mrtvice.


  • 0

Outdoor: eTrex Touch 35, Colorado 300, fenix3

Zápisník: http://mr3ska.onelove.cz/

(Oregon 6xx jednodušejiVlastní ikonky waypointů i bez .gpi)

Tip na výlet: Kondracké farní muzeum

"Když tu keš tak moc chceš tak si pro ni sakra běž..."

 

Poslední článek: Blackberry nejen na práci


#7 Trhac

Trhac

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 841 příspěvků(y)

Publikováno 15 září 2014 - 16:16

Dotazník, z jehož jakýchkoli výsledků by měli radost všichni Humlové z našich obou policií! Je naprosto vadně sestaven. Jako řidiče mne dohání k zoufalství několik věcí a jejich odstranění by pomohlo klidu, míru a pohodě za volantem. Tak třeba - rostoucí množství nesmyslných retardérů, kde si rozbíjeme vozidla, nesmyslné 30 a 50 na dobrých komunikacích typu magistrála nebo Strakonická, přibývající množství kruháčů tam, kde pro ně nehovoří logika dopravy, množství parkovacích a zklidňovacích zón, cyklisti v protisměru, měření zavedené s cílem naplnění obcních kasiček, policie stíhající banality, vyhrazené pruhy pro MHD, kde projede 1x za 10 minut prázdný autobus, veřejné peníze investované do nesmyslných cyklostezek a pruhů, nedostavěné okruhy, dálnice a přivaděče, obrovská spotřební daň na paliva, předražené dálniční známky, buzerační semafory, co zastavují auta v půl třetí ráno, pokud nejedou <50 apod. Lidi nejezdí jako zvěř, ale je na ně tak pohlíženo, přitom jsou jen dojnou krávou systému. Víc, než si myslíte!


Tento příspěvek byl upraven od Trhac: 15 září 2014 - 16:17

  • 29

RACCOON TEAM
Věk je uveden kačerský, život před nálezem první keše neplatí…


#8 Skywalker

Skywalker

    "kašpar"

  • Members
  • PipPipPip
  • 973 příspěvků(y)

Publikováno 15 září 2014 - 17:14

Trhač to nádherně napsal !

Podepisuju v plném rozsahu.

 

K dotazníku se vzhledem k chybějícícm doplňkovým materiálům z oblasti náhledů v plážovém přídavném a myšlenkově podbízivém tématu - nevyjadřuji.


  • 0

*


#9 Smrk

Smrk

    proti proudu

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 547 příspěvků(y)

Publikováno 15 září 2014 - 21:34

Mě vadí hlavně toto:

 

nepoužívání blinkrů

nepoužívání zipu, auta se tam cpou sto metrů před překážkou a pak nepustí do zipu, protože oni si museli vystát frontu

vjíždění do zacpaných křižovatek a když tam nevjedete taky, začnou na vás zezadu troubit a objíždět (alespoň v Praze)

 

Co se stavu silnic a provozu týče, tak už zmiňované nesmyslné kruhové objezdy. Často je to bývalá klasická křižovatka a uprostřed malý kroužek ze zelených patníků. Nebo ten slavný sněhulák v Liberci, to vymyslel debil. Taky nemám moc rád na autech světla pro denní svícení. Často to jsou takové bludičky, jen aby se neřeklo, že auto nesvítí. A hlavně auto s takovými světly nesvítí vzadu. Když se pak šeří nebo už je skoro tma, tak si to ani řidič neuvědomí, on dopředu vidí.

 

Ale je taky věc, která mě spíš pobaví. Auto zastaví na šrafování, zákazu, na chodníku, v křižovatce, prostě někde blbě. A zapne blinkry, takzvaná světla neviditelnosti (sorry, já tu vlastně ani nejsem a nikdo nic neviděl). :-) To jako aby do něj slepec na chodníku nevrazil? :-)


  • 7

#10 Trhac

Trhac

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 841 příspěvků(y)

Publikováno 15 září 2014 - 21:42

Denní svícení je blbost obecně. Navíc to žere energii. Rakušáci to už zrušili.


  • -5

RACCOON TEAM
Věk je uveden kačerský, život před nálezem první keše neplatí…


#11 Toniczech

Toniczech

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 877 příspěvků(y)

Publikováno 15 září 2014 - 22:54

Mno, já hlavně myslím, že na silnicích nemá co dělat tak 1/5 držitelů ŘP (včetně mě samotného :)). Až se nějakým způsobem podaří ty nezodpovědné či nezpůsobilé elementy opravdu vyfiltrovat, pak teprve může být bezpečněji. Předpisy a limity (a to platí nejen v dopravě) musejí být takové, aby je byla většina schopna a ochotna respektovat - což za současné situace, kdy si o nich a jejich účelnosti většina řidičů myslí pramálo slušné věci, rozhodně neplatí. Teprve tehdy, až pravidla budou považovat za "svoje", a ne za "jejich", půjde je považovat za opravdu rozumná. Do té doby, jestliže lidi nepřijímají zásadu lex stulta, sed lex, ani nejsou schopni vymyslet nějaké rozumnější, možno konstatovat, že žijeme v bezprávním bordelistánu a jsme si tím sami vinni.
 
Fakt je, že s kruhovými objezdy se to přehání - abych uvedl příklad z poněkud nevšední perspektivy - za poslední rok jsem dvakrát měl možnost jít potmě od Přední Kopaniny do Tuchoměřic. Dřív tam bývala jednoduchá venkovská silnička mezi poli s jednou "Y" křižovatkou, ovocnými stromy lemovaná. Pak narostly podle ní nákupní, skladnové a parkovací areály a spolu s nimi se na onom úseku objevily i dva kruhové objezdy. Takže tam, kde jsem doposud potmě prostě po hmatu podrážkami přešel orientačně jednoduše po krajinci celý úsek, teď na dvou kruhových objezdech tápu, zda jsem na správném výjezdu z nich či ne. :D Takže dokážou být některé (zdůrazňuju některé) kruháče mor i v situaci, kdy je člověk v roli chodce. 
 
Za denní svícení jsem naopak tuze povděčný, hodně mi to při přecházení silnice pomáhá, abych nevstoupil před blížící se automobil - věřte mi tedy, že pro zrakově handicapované to smysl má.

  • 6

#12 phrkt

phrkt

    věčný rejpálek

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 044 příspěvků(y)

Publikováno 16 září 2014 - 6:57

Denní svícení je blbost obecně. Navíc to žere energii. Rakušáci to už zrušili.

Není to pravda. Osvětlené vozidlo je i ve dne mnohem lépe vidět. Zvlášť některé nenápadné barvy jinak splývají s okolím.


  • 7

#13 MikiHamza

MikiHamza

    MikiHamza

  • Members
  • PipPipPip
  • 539 příspěvků(y)

Publikováno 16 září 2014 - 7:03

Špatný dotazník, nevyplněno, asi má výsledek ospravedlnit to heslo, co mají na autech, jak jen to je..., aha, "Buzerovat a mlátit?" (slušné lidi).


  • 3

#14 zvedavkanocni

zvedavkanocni

    recesistka

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 857 příspěvků(y)

Publikováno 16 září 2014 - 7:04

Podle mého je podstatnější styl jízdy než nějaká rychlost. Když pojedu 40 po náledí v provozu, tak se vybourám dříve než při 80 za sucha a na prázdné silnici. Jaká je tam značka na to nemá vůbec žádný vliv.

A úplně zlatí jsou ti chytrolíni, kteří mne před křižovatkou musejí v okamžiku když hodím blinkr doleva ještě zleva předjet aby se pak spokojeně mně před čumákem zařadili do pruhu který odbočuje vpravo.. 

Kdyby jen před křižovatkou ve městě! Horší je to na státovce, kde není odbočovací pruh, ale jasně je značená křižovatka....chceš odbočit vlevo, včas dáš blinkr, přibrzdíš, auto za tebou ještě taky, ale další vás klidně začne předjíždět oba !!! Na co tam asi je značka křižovatky? Tohle není ojedinělé, stalo se mi to jako řidiči i jako spolujezdci. 

 

Já to tedy vyplnila hlavně abych otevřela ještě jednu podle mě podstatnou otázku, mladí a čerství řidiči. Jako matce by se mi líbilo, kdyby juniorka mohla jezdit třeba už od šestnácti pod naším dohledem, aby se "vyjezdila". V osmnácti bych jí potom v klidu pořídila něco staršího a slabšího. Dost velké neštěstí jsou junioři se sotva oschlým řidičákem a silným rodinným autem, kteří se v pátek nebo v sobotu cestou na zábavu/ze zábavy předvádí před partou nebo před slečnou....jak to dopadá víme ze statistik. Nechat tuhle skupinu jezdit bez delší praxe silnými auty je blbost, nemají odhad a pak dochází ke zbytečným tragédiím. Skončí v první zatáčce, protože .....

 

Jinak se mi dotazník zdá slabý i na střední školu.


Tento příspěvek byl upraven od zvedavkanocni: 16 září 2014 - 7:26

  • 0

#15 Trhac

Trhac

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 841 příspěvků(y)

Publikováno 16 září 2014 - 8:13

Není to pravda. Osvětlené vozidlo je i ve dne mnohem lépe vidět. Zvlášť některé nenápadné barvy jinak splývají s okolím.

Osvětlené má být vozidlo, jež vyžaduje zvláštní pozornost, třeba vlečené na laně. V ostatních případech je to kontraproduktivní a snižuje subjektivně viditelnost neosvětlených předmětů. Výrazné procento řidičů svítí dálkovými (asi ve dne nevidí kontrolku světel) a oslňuje i za světla. A navíc se těch 2x50W musí vyrobit, což při účinnosti motoru a alternátoru jistě i něco stojí.


  • -1

RACCOON TEAM
Věk je uveden kačerský, život před nálezem první keše neplatí…


#16 Arne1

Arne1

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 290 příspěvků(y)

Publikováno 16 září 2014 - 8:32

Trhac: Je to nejjednodušší řešení tupých řidičů, kteří nejsou schopni za snížené viditelnosti rozsvítit a tím maximálně ohrožují okolí. A za druhé - ta snížená viditelnost může být subjektivní - například výjezd z křižovatky krytý keřem, lesní cesta proti slunku, ....


  • 4

#17 HaLuMa

HaLuMa

    Autor Geogetu

  • Members
  • PipPipPip
  • 11 450 příspěvků(y)

Publikováno 16 září 2014 - 8:33

No jasne, do auta si narves 75000W motor, ale 100W elektriny je problem... ale hlavne ze si kazdy pusti klimosku.


  • 3

#18 Skywalker

Skywalker

    "kašpar"

  • Members
  • PipPipPip
  • 973 příspěvků(y)

Publikováno 16 září 2014 - 8:36

Ohledně dopravy - nesnáším ty všemožné "zklidňovače doparvy" v centrech.

 

V nedávné minulosti jsem navštívil Nový Jíčín - do centra nezajedete, parkovné i v osbotu, náměstí totálně mrtvé - pouze čínská bistra a asia markety, 2 policejní hlídky - každá v jednom rohu náměstí - asi aby se kryly navzájem, herna a jinak tomu chybělo jenom tykové ty chomáče sena ve větru....jak se prohání v pustých westernových městech.

 

Dobrý článek třeba zde


  • 5

*


#19 Tompr

Tompr

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 144 příspěvků(y)

Publikováno 16 září 2014 - 8:37

mě nejvíce vadí same 30ky asi jine značky neznají jak je nejaka oprava hned 30 a nejhorší na tom je že ukončení už nedaji takže nekdy platí i několik km než přijde křižovatka....


  • 7

#20 Trhac

Trhac

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 841 příspěvků(y)

Publikováno 16 září 2014 - 9:12

Trhac: Je to nejjednodušší řešení tupých řidičů, kteří nejsou schopni za snížené viditelnosti rozsvítit a tím maximálně ohrožují okolí. A za druhé - ta snížená viditelnost může být subjektivní - například výjezd z křižovatky krytý keřem, lesní cesta proti slunku, ....

Nejjednodušší eliminace tupých řidičů jsou čtvercová kola nebo auta jedoucí max. 20 km/h pro všechny. Takhle plošně to nemůžeš řešit. Je to jako retardéry. Rodiče se (někdy oprávněně) bojí o děti, které v 7:45 a 11:45 přecházejí před školou, tak si tam vynutí mamutí retardér. Co na tom, že trestá všechny, 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, prázdniny neprázdniny. Co na tom, že tam denně projedou desítky autobusů MHD (zpomalit, zařadit, začoudit a rozjet se) a sanitek, co převážejí pacienty na lehátkách, často po nehodách! Beze srandy, to je Weberova, Motol, Praha 5. Chápu jakýsi nevelký význam prahů a terčíků na vjezdech do rezidenčních zón, ale na hlavním tahu s provozem autobusů? Přesto realita Prahy na linkách 123, 167, 112! A přitom by stačil 2x denně na půl hoďky strážník MP s plácačkou, třeba místo nasazování botiček a asistence u pirátských odtahů!


  • 7

RACCOON TEAM
Věk je uveden kačerský, život před nálezem první keše neplatí…





0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama