Romane, o tomto případu jsem ale nepsala. Dávala jsem příklad nedaleké ulice v Dejvicích, kde v úseku cca 1,5 km je jeden parkovací pruh - většinou přes den plně obsazený, jeden červený pruh pro cyklisty - šíře cca 2m a jeden pruh pro auta, kam se taktak narve autobus nebo náklaďák. Ten pruh pro cyklisty je pokračováním cyklostezky, která se táhne mnoho kilometrů podél řeky od Kralup. No, a na tom červeném pruhu každou chvíli staví auto na blinkrech, protože majitel si potřebuje na 10 minut skočit do některého z přilehlých obchodů a je líný tam dojít z parkoviště dole u supermarketu nebo nahoře u metra. Majitelé bytů obvykle vjíždějí "do dvora"- poměrně velkých uzavřených prostor mezi domy. Takže často opravdu nezbývá nic jiného, než s nasazením života vjet do toho pruhu pro auta a k jejich velké radosti už v něm setrvat, protože přejíždět pořád sem a tam se takhle často fakt nedá. Přitom ještě řidiče, kteří se do toho průběžného pruhu snaží vecpat z bočních ulic, ani nenapadne, že ti cyklisti na hlavní mají před nimi přednost, takže na křižovatkách běžně stojí až v tom pruhu pro cyklisty a ještě jsou sprostí, když jim člověk vjede před čumák.
Tohle je ale jen polovina pravdy, a tvůj subjektivní pohled cyklisty-nemotoristy. Vzhled našich městských komunikací se poslední dobou dost mění, mnohdy k horšímu. Znám spoustu ulic, kde dřív byly v každém směru dva jízdní pruhy, a ještě se dalo částečně na chodníku parkovat. A všichni, tedy auta, autobusy i cyklisti, se tam pohodlně vešli, i bez nějakých trapných namalovaných cyklopruhů. Středem ulice vedly tramvajové koleje v betonových panelech, po kterých v případě potřeby mohla volně projet sanitka, hasiči a podobně. Dnes se podle poslední módy slinice zúží na jeden jízdní pruh, namaluje se cyklopruh, cedule zákaz zastavení, a mezi koleje se vysype štěrk, nebo v lepším případě tráva. Každých 50 metrů ještě nesmyslný retardér a každé dva kilometry buzerující radar. Není divu že je ulice stále ucpaná, a už vůbec nevím kudy by měla v případě nutnosti projet třeba sanitka. Co se týče aut přijíždějících z bočních ulic, tak každý řidič ví, že si musí najet tak aby viděl, a nevyřítil se z boční na hlavní naslepo. No a do toho se najednou od někud přiřítí cyklista, nárokující si svůj pruh, a s pocitem chodce na přechodu a jeho falešné představě o absolutní přednosti se řítí kupředu hlava nehlava. Osobně si myslím, že když žádné cyklopruhy nebyly, bývali cyklisté opatrnější. Dnes mi každý druhý připadá jako totální bezmozek, zejména takoví messengři, to je pro motoristu opravdová lahůdka. Na hlavní rušné komunikace, podle mě kolo vůbec nepatří, a nějaké namalované pruhy už vůbec ne. Cyklostezka má vést mimo automobilovou dopravu, nejlépe přírodou. Tam to má nějaký smysl. Ale cyklista bez pudu sebezáchovy, vrhající se pod kola aut, který si myslí že mnohasetkilový kolos dokáže zabrzdit na fleku, protože on, cyklista se mu rozhodl hodit myšku do metrového rozestupu mezi vozidly, je prostě zlo na silnici.