Přejít na obsah


Fotka

Baterie best of

garmin doporučení

  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
1337 odpovědí na toto téma

#1 sobikovi

sobikovi

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 7 934 příspěvků(y)

Publikováno 09 říjen 2009 - 6:39

V obchodech jsou už kolekce :o a Ježíšek možná donese Oregona nebo Dakotu :D Jelikož tyhle hračky frčí na baterie a často se tady objevují příspěvky o různých kapacitách, kvalitě a značkách pokusím se to dát do jednoho nového vlákna..

Jaké jsou nejlepší baterie pro Oregon, Dakotu atd.?Napište značku, kapacitu, cenu a něco z praxe s nima, jak drží, samovybíjení, rychlost nabíjení atd. Pokud to půjde, foto vítáno... Díky.
  • 0

#2 Skleba

Skleba

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 504 příspěvků(y)

Publikováno 09 říjen 2009 - 6:45

Me se nejvic osvedcily Sanya 2700mA + jako zalozni Sanya Enelopy, ktere nemaji samovybijeci efekt. Ted mam jeste 8 kousku nejakych Conrad AA 2500mA co byli u nabijecky Voltcraft IPC-1, ale jeste jsem je nepouzil. Jinak nejsou spatny ani ty "garmin" baterky co jsou pribaleny k Oregonu 550.
  • 0

http://www.munzee.com/m/Skleba/    Garmin Oregon 650 + iPhone 6



#3 v&f family

v&f family

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 497 příspěvků(y)

Publikováno 09 říjen 2009 - 7:14

Jedine Sanyo Eneloope. Zacal jsem s tim v bezdratovych mysich a klavesnicich, tam byly NiMh se svym samovybijenim tragicke. A po nekolika letech pouzivani v GPS muzu jen doporucit. V 60CSx to vydrzi cely den, v Oregonu 550 musim odpoledne menit. Nedavno se nas dalo vic dohromady a koupili jsme vetsi mnozstvi, jedna vysla na 63kc. A to se vyplati;) EDIT Preferuju je samozrejme jen kvuli minimalnimu samovybijeni. Dvojice mam postrkane ruzne po baglech, po kapsach, v kastliku v aute a vzdy jsou pripravene.
  • 0

#4 Parkis

Parkis

    Parkis

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 838 příspěvků(y)

Publikováno 09 říjen 2009 - 7:18

ja k nabijecce volcraft dostal nejake La Crosse 2600mAh a jsou slusne, skutecna kapacita je do konce vyssi nez ta stitkova a po nekolika desitkach cyklu se zatim nesnizuje. Jinak obecne mam dobre zkusenosti s baterkami Sanyo a Panasonic
  • 0

#5 raduz_CZ

raduz_CZ

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 369 příspěvků(y)

Publikováno 09 říjen 2009 - 7:24

Ahoj, i ja se pridam se svoji troskou do mlyna a doporucim (stejne jako mnozi prede mnou Sanyo Eneloope.
  • 0

#6 Schrek

Schrek

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 236 příspěvků(y)

Publikováno 09 říjen 2009 - 7:34

pouzivam sannya 2700 a zalozni ty nevybijejici od GP
  • 0

#7 kvapa

kvapa

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 482 příspěvků(y)

Publikováno 09 říjen 2009 - 7:38

Ahoj, nechci vypadat jako uplny blbec, ale jak rozhodujete ktere baterie jsou dobre nebo spatne? Zatim jsem mel cca tri druhy a urcite mi vydrzeli pro pouziti v GPSce (stridam vzdy dve vevnitr a dve zalozni) alespon dva roky. Za tu cenu a v porovnani s tim, ze bych si pokazde musel kupovat nove tuzkovky, je to prakticky jedno. Jedine co mohu napsat: Mam spatne zkusenosti s bateriemi Noell, ktere po mesici vyhodnotila nabijecka jako vadne. Ale u renomovanych vyrobcu by me opravdu zajimalo jak to posuzujete.
  • 0

#8 bodlak

bodlak

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 900 příspěvků(y)

Publikováno 09 říjen 2009 - 7:39

Pro běžný provoz GP2100, jako záložní nebo když o cestě nevím dopředu beru Panasonic Infinium 2100. A jako záloha zálohy mám kdesi v báglu alkaliky.
  • 0

#9 Pe_Bo

Pe_Bo

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 432 příspěvků(y)

Publikováno 09 říjen 2009 - 7:43

Já používám Recyko od GP a jsem spokojen. Řekl bych, že s Eneloopy jsou nastejno.
  • 0

#10 schmar

schmar

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 191 příspěvků(y)

Publikováno 09 říjen 2009 - 7:47

Kvapa: no, tak ja treba mam ted uplne funglove GP 2700mAh. Mam 2 pary, pricemz pri nabijeni ve Voltcraftu nejsem schopen ani do jedne baterie nacpat vic nez nejakych 2500mAh, jedna jde dokonce nabit pouze na nejakych 2100mAh. Tuto zvazuji reklamovat, ale nevim, jak bych to prokazoval a zda to ma pri jeji porizovaci cene vubec smysl. Nepovazuji tyto vysledky za prilis uspokojive, soude podle 2 roky starych baterii Varta 2100mAh, a druheho paru GP stejneho stari a kapacity, ktere se mi na totozne nabijecce dari nabijet az k udavanym hodnotam - tj. v rozmezi 2000 - 2100 mAh (nekdy i lehce pres).
  • 0

#11 HaLuMa

HaLuMa

    Autor Geogetu

  • Members
  • PipPipPip
  • 11 450 příspěvků(y)

Publikováno 09 říjen 2009 - 7:48

kvapa napsal/a:
Ahoj, nechci vypadat jako uplny blbec, ale jak rozhodujete ktere baterie jsou dobre nebo spatne?


Ja si je zmerim. ;) Vezmu obycejny multimetr za tri stovky, takovy ten co umi merit stejnosmerny proud do 20A. A na vterinku si tim tuknu na clanek a podivam se, jaky zkratovy proud je ten clanek schopen dodat.

Pro kvalitu baterkuy je totiz klicovy vnitrni odpor, ktery touto fintou odhalis, protoze vnitrni odpor je v prime umere s tim zkratovym proudem.

Tuzkovky v dobre kondici dokazi dodat treba 12A. Zatimco tuzkovky, ktere uz skutecne skoro nic nevydrzi, mi takto dodaji treba jen 2A.
  • 0

#12 pozorjed

pozorjed

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 668 příspěvků(y)

Publikováno 09 říjen 2009 - 7:54

v&f family napsal/a:
Jedine Sanyo Eneloope. ... jedna vysla na 63kc.

zkuste prodejnu modeláře, třeba tady v Olomouci jsou Sanyo Eneloop 2000 AA za 69 Kč jako kusovka. Točím 4 páry, co kdybych zůstal někde keškovat déle, ale na týden to stačí :)
  • 0

#13 Medcin

Medcin

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 91 příspěvků(y)

Publikováno 09 říjen 2009 - 7:56

Dotaz zněl na baterie a tam už několik let válcují konkurenci zlatá GP. Co bych však doporučil, jsou baterie od IKEA - balíček za 100Kč a mít za 10Kč kvalitní alkaliku ... Co se týče akumulátorů - díky za tip na Sanyo. Já jsem vždy používal pouze GP - bohužel (na rozdíl od baterií) se střídavou kvalitou: GP1800 (stará serie, čili bile napsané 1800) - 1.7 - 2.1 Ah GP2100 (nová serie, italikou psané) - 1.6 Ah !!! :-( GP2700 - 2.8 Ah měřeno na Voltcraftu, což je nabíječka, kterou každému vřele doporučuji.
  • 0

#14 HaLuMa

HaLuMa

    Autor Geogetu

  • Members
  • PipPipPip
  • 11 450 příspěvků(y)

Publikováno 09 říjen 2009 - 7:58

schmar napsal/a:
baterii Varta 2100mAh, a druheho paru GP stejneho stari a kapacity, ktere se mi na totozne nabijecce dari nabijet az k udavanym hodnotam - tj. v rozmezi 2000 - 2100 mAh (nekdy i lehce pres).


Pres by to melo byt vzdycky, o nejakych 10-15%. Problem spise bude v tom, za co kdo povazuje vybity clanek.

Nabijecky (tusim ze prave i ten Voltcraft) povazuji clanek za vybity v okamziku, kdy napeti klesne na 0.9V. Problem je v tom, ze spousta zarizeni prestane pracovat drive, uz pri mensim poklesu napeti.

Takze napriklad stary Legend prestaval pracovat zhruba pri napeti 1.1V. Je zrejme, ze se baterky doky tomu nestaci uplne vybit, tedy nevyuzije se cela jejich kapacita.
  • 0

#15 kvapa

kvapa

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 482 příspěvků(y)

Publikováno 09 říjen 2009 - 7:59

To schmar: Aha diky. Detekce v zabudovana v nabijecce je fajn. Ty hodnoty vyhodnocujes hned po nabití? To Haluma: Testovat kvalitu nabití baterky zkratem mi neprijde jako dobry napad.
  • 0

#16 Jurk@

Jurk@

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 20 příspěvků(y)

Publikováno 09 říjen 2009 - 8:00

No myslím, že v tomto vláknu bude vládnout celkem shoda. Také se přidávám k příznivcům Sanyo Eneloope. Akku používám hodně (CD, mp3, foťáky, blesk a v neposlední řadě Oregon). Vyzkoušel jsem různé (Ansmann, GP, nějaké no name, Sanyo). Nakonec jsem skončil u Eneloope, které postupně vystřídaly většinu těch ostatních. Podle nabíječky se do nich vejde o něco více než deklarovaných 2000 mAh a hlavně v nich déle vydrží., takže např. pro blesk, který člověk vytáhne jednou za čas a pak vycucá baterky poměrně rychle, je to k nezaplacení. Dříve jsem na to musel myslet vždycky před akcí akku oživit, s \eneloopama je to v pohodě. Co se týká výdrže v přístroji, tak není o moc kratší než třeba GP 2700.
  • 0

#17 HaLuMa

HaLuMa

    Autor Geogetu

  • Members
  • PipPipPip
  • 11 450 příspěvků(y)

Publikováno 09 říjen 2009 - 8:05

kvapa napsal/a:
To Haluma: Testovat kvalitu nabití baterky zkratem mi neprijde jako dobry napad.


Parvterinovy zkrat baterce nijak neublizi. Zvlast pres multimetr, ktery nema nulovy odpor. Jestli tim baterce ublizis, tak rozhodne mene, nez ji ublizujes beznym pouzivanim. ;) A behem jedne vteriny mas naprosto jasno, v jake kondici clanek je.

Ale jestli se toho bojis, tak muzes travit dlouhe hodiny s testovanim baterek, tak prosim.

(samozrejmne to plati pro tuzkovky. Autobaterku bych opravdu nezkratoval...)
  • 0

#18 Schrek

Schrek

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 236 příspěvků(y)

Publikováno 09 říjen 2009 - 8:20

lidicky kdesi sem nasel vysiokokapacitni baterie ale uz si to nemapatuju kde meli od 5000 10 000
  • -1

#19 v&f family

v&f family

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 497 příspěvků(y)

Publikováno 09 říjen 2009 - 8:53

Asi v tanku ne?;)
  • 1

#20 schmar

schmar

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 191 příspěvků(y)

Publikováno 09 říjen 2009 - 9:01

to Kvapa: presne tak, na displeji nabijecky po skonceni nabijeciho cyklu to HaLuMa: no ja baterie vzdycky pred nabitim dam vybit, ale co povazuje Voltcraft za vybity clanek, tzn. v jake fazi zahaji nabijeni, to nejsem schopen urcit
  • 0





Také označené jedním nebo více z těchto klíčových slov:garmin, doporučení

1 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 1 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama