Přejít na obsah


Fotka

Zas jeden dotazník - prosím, prosím


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
97 odpovědí na toto téma

#41 Jacka

Jacka

    Zlobení je dovoleno :D

  • Members
  • PipPipPip
  • 3564 příspěvků(y)

Publikováno 17 September 2014 - 10:37

U toho zastavování na "blikačky" - ono zkuste si bydlet v baráku, a přijet třeba z dovolené a stěhovat něco 100 metrů z nejbližšího parkoviště... To raději zůstanete stát na silnici taky (zvlášť když tam není zákaz zastavení) a pustíte výstražné světla, abyste si vynosili věci.

Romane, o tomto případu jsem ale nepsala. Dávala jsem příklad nedaleké ulice v Dejvicích, kde v úseku cca 1,5 km je jeden parkovací pruh - většinou přes den plně obsazený, jeden červený pruh pro cyklisty - šíře cca 2m a jeden pruh pro auta, kam se taktak narve autobus nebo náklaďák. Ten pruh pro cyklisty je pokračováním cyklostezky, která se táhne mnoho kilometrů podél řeky od Kralup. No, a na tom červeném pruhu každou chvíli staví auto na blinkrech, protože majitel si potřebuje na 10 minut skočit do některého z přilehlých obchodů a je líný tam dojít z parkoviště dole u supermarketu nebo nahoře u metra. Majitelé bytů obvykle vjíždějí "do dvora"- poměrně velkých uzavřených prostor mezi domy. Takže často opravdu nezbývá nic jiného, než s nasazením života vjet do toho pruhu pro auta a k jejich velké radosti už v něm setrvat, protože přejíždět pořád sem a tam se takhle často fakt nedá. Přitom ještě řidiče, kteří se do toho průběžného pruhu snaží vecpat z bočních ulic, ani nenapadne, že ti cyklisti na hlavní mají před nimi přednost, takže na křižovatkách běžně stojí až v tom pruhu pro cyklisty a ještě jsou sprostí, když jim člověk vjede před čumák.


  • -1

#42 PIVNÍ PUPEK

PIVNÍ PUPEK

    PIVNÍ PUPEK

  • Members
  • PipPipPip
  • 333 příspěvků(y)

Publikováno 18 September 2014 - 9:33

Romane, o tomto případu jsem ale nepsala. Dávala jsem příklad nedaleké ulice v Dejvicích, kde v úseku cca 1,5 km je jeden parkovací pruh - většinou přes den plně obsazený, jeden červený pruh pro cyklisty - šíře cca 2m a jeden pruh pro auta, kam se taktak narve autobus nebo náklaďák. Ten pruh pro cyklisty je pokračováním cyklostezky, která se táhne mnoho kilometrů podél řeky od Kralup. No, a na tom červeném pruhu každou chvíli staví auto na blinkrech, protože majitel si potřebuje na 10 minut skočit do některého z přilehlých obchodů a je líný tam dojít z parkoviště dole u supermarketu nebo nahoře u metra. Majitelé bytů obvykle vjíždějí "do dvora"- poměrně velkých uzavřených prostor mezi domy. Takže často opravdu nezbývá nic jiného, než s nasazením života vjet do toho pruhu pro auta a k jejich velké radosti už v něm setrvat, protože přejíždět pořád sem a tam se takhle často fakt nedá. Přitom ještě řidiče, kteří se do toho průběžného pruhu snaží vecpat z bočních ulic, ani nenapadne, že ti cyklisti na hlavní mají před nimi přednost, takže na křižovatkách běžně stojí až v tom pruhu pro cyklisty a ještě jsou sprostí, když jim člověk vjede před čumák.

 

Tohle je ale jen polovina pravdy, a tvůj subjektivní pohled cyklisty-nemotoristy. Vzhled našich městských komunikací se poslední dobou dost mění, mnohdy k horšímu. Znám spoustu ulic, kde dřív byly v každém směru dva jízdní pruhy, a ještě se dalo částečně na chodníku parkovat. A všichni, tedy auta, autobusy i cyklisti, se tam pohodlně vešli, i bez nějakých trapných namalovaných cyklopruhů. Středem ulice vedly tramvajové koleje v betonových panelech, po kterých v případě potřeby mohla volně projet sanitka, hasiči a podobně. Dnes se podle poslední módy slinice zúží na jeden jízdní pruh, namaluje se cyklopruh, cedule zákaz zastavení, a mezi koleje se vysype štěrk, nebo v lepším případě tráva. Každých 50 metrů ještě nesmyslný retardér a každé dva kilometry buzerující radar. Není divu že je ulice stále ucpaná, a už vůbec nevím kudy by měla v případě nutnosti projet třeba sanitka. Co se týče aut přijíždějících z bočních ulic, tak každý řidič ví, že si musí najet tak aby viděl, a nevyřítil se z boční na hlavní naslepo. No a do toho se najednou od někud přiřítí cyklista, nárokující si svůj pruh, a s pocitem chodce na přechodu a jeho falešné představě o absolutní přednosti se řítí kupředu hlava nehlava. Osobně si myslím, že když žádné cyklopruhy nebyly, bývali cyklisté opatrnější. Dnes mi každý druhý připadá jako totální bezmozek, zejména takoví messengři, to je pro motoristu opravdová lahůdka. Na hlavní rušné komunikace, podle mě kolo vůbec nepatří, a nějaké namalované pruhy už vůbec ne. Cyklostezka má vést mimo automobilovou dopravu, nejlépe přírodou. Tam to má nějaký smysl. Ale cyklista bez pudu sebezáchovy, vrhající se pod kola aut, který si myslí že mnohasetkilový kolos dokáže zabrzdit na fleku, protože on, cyklista se mu rozhodl hodit myšku do metrového rozestupu mezi vozidly, je prostě zlo na silnici.


  • 5
Mám všech pět P: Pupek, platfus, plotýnky, protézu, a pravidelnou plynatost.

#43 Jacka

Jacka

    Zlobení je dovoleno :D

  • Members
  • PipPipPip
  • 3564 příspěvků(y)

Publikováno 18 September 2014 - 9:52

Pivní pupek: z čeho usuzuješ, že jsem nemotorista? Po stejně ulici běžně jezdím i autem. Nicméně cyklista na hlavní silnici má, málo platný, přece jen přednost před autem na silnici vedlejší. Někteří si mylí, že přednost má ten, kdo je větší/rychlejší. A co se týče tý sanitky, tak ty by auta mohly uhnout právě na ten cyklopruh, pokud by tam neparkovali ti magoři, o kterých jsem mluvila. Jestliže cyklostezka má vést přírodou, kudy by se na ni podle tebe měli dostat ti, co bydlí třeba v centru? :D


  • 8

#44 kstavk

kstavk

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 příspěvků(y)

Publikováno 18 September 2014 - 9:57

 Nicméně cyklista na hlavní silnici má, málo platný, přece jen přednost před autem na silnici vedlejší. Někteří si mylí, že přednost má ten, kdo je větší/rychlejší....

tak s tím se setkávám čím dál častěji.... dokonce na mě už řidič z okýnka řval, že sem debil a hovado a že mě rozbije hubu - a to sem jel po hlavním tahu Kladno-Sítná..... 


  • 2

#45 PIVNÍ PUPEK

PIVNÍ PUPEK

    PIVNÍ PUPEK

  • Members
  • PipPipPip
  • 333 příspěvků(y)

Publikováno 18 September 2014 - 10:23

Jestliže cyklostezka má vést přírodou, kudy by se na ni podle tebe měli dostat ti, co bydlí třeba v centru? :D

 

Mohou jet normálně po silnici, jako každý jiný účastník silničního provozu, třeba jako motocykly. Nechápu proč ale mají mít svůj vlastní pruh. Zvláště v pak v úsecích kde za hodinu projedou stovky aut a dva cyklisti. Když by tam byly jízdní pruhy dva jako dříve, tento problém by neexistoval. Vešli by se tam všichni. To by za chvíli mohli požadovat svůj vlastní pruh motorky, pak bezdomovci na své kárky se šrotem atd. Na chodníku namalujeme pruhy pro kočárky, pro pomalou a rychlou chůzi a já nevím co ještě. To je přece nesmysl.

Zkrátka všichni účastníci provozu by měli být opatrní, ohleduplní, a tolerantní vůči sobě navzájem. Pokud se ale začne jedna skupina direktivně upřednostňovat na úkor ostatních, přináší to jen zlou krev, a výsledný efekt bývá často nulový, ne li opačný.


  • 7
Mám všech pět P: Pupek, platfus, plotýnky, protézu, a pravidelnou plynatost.

#46 PIVNÍ PUPEK

PIVNÍ PUPEK

    PIVNÍ PUPEK

  • Members
  • PipPipPip
  • 333 příspěvků(y)

Publikováno 18 September 2014 - 10:58

tak s tím se setkávám čím dál častěji.... dokonce na mě už řidič z okýnka řval, že sem debil a hovado a že mě rozbije hubu - a to sem jel po hlavním tahu Kladno-Sítná..... 

 

 A už jsi se setkal s agresivním cyklistou?

 

Jdu takhle po chodníku, který vede podél poměrně klidné silnice, kde projede jedno auto za 3 až 5 minut, když v tom mě v dosti vysoké rychlosti málem srazí po chodníku jedoucí cyklista. Na mojí poznámku co dělá na chodníku když má vedle prázdnou silnici, se jen otočil a cosi zamumlal, z čehož jsem zřetelně rozuměl: " jdi do hajzu čur..u", a bez zastavení se řítil po chodníku dál. Nechci domyslet kdyby se takovému debilovi dostalo do cesty malé dítě.

 

Další podobný zážitek jsem měl na jednom pražském mostě přes Vltavu. Pruh pro tramvaje, pruh pro auta, pruh pro cyklisty, a metr od toho cyklistického pruhu se po chodníku řítí cyklista. K čemu tam ty pruhy teda jsou?


  • 6
Mám všech pět P: Pupek, platfus, plotýnky, protézu, a pravidelnou plynatost.

#47 Jacka

Jacka

    Zlobení je dovoleno :D

  • Members
  • PipPipPip
  • 3564 příspěvků(y)

Publikováno 18 September 2014 - 11:00

Zkrátka všichni účastníci provozu by měli být opatrní, ohleduplní, a tolerantní vůči sobě navzájem.

Tak s tím samozřejmě nelze než souhlasit.

 

 

 Když by tam byly jízdní pruhy dva jako dříve, tento problém by neexistoval.

Jenže on tam dřív byl jeden pruh, jen o trochu širší. Kdyby to byo na mně, taky bych situaci řešila jinak, ale z toho nelze vinit cyklisty, alebrž stupidní úředníky, kteří ty stezky a trasy malujou někde od stolu, pravděpodobně aniž by kdy byli na místě nebo dokonce seděli na kole. Paradoxní je, že v opačném směru je ta trasa od metra vedená po vedlejších silnicích, ale tak, že vede (bez žádných spešl pruhů) do jednosměrky v protisměru, aniž by tam auta měly nějaký upozornění, že cyklisti tam můžou v obou smerech :D. Fakt geniální. Asi někdo potřeboval vykázat, že "myslí ekologicky" :D.


  • 2

#48 Iabbervox

Iabbervox

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 136 příspěvků(y)

Publikováno 18 September 2014 - 11:20

z toho nelze vinit cyklisty

To bohužel není tak úplně pravda. Doporučuji pogooglit slova „AutoMat“, „cyklogenerel“ či „Vratislav Filler“. Byť uznávám, že mezi cyklistou a cykloaktivistou může být a zhusta bývá rozdíl.


  • 5

#49 Trhac

Trhac

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2841 příspěvků(y)

Publikováno 18 September 2014 - 12:19

Tohle je ale jen polovina pravdy, a tvůj subjektivní pohled cyklisty-nemotoristy …

Ten chlap mi mluví z duše!


  • 0

RACCOON TEAM
Věk je uveden kačerský, život před nálezem první keše neplatí…


#50 mh.mail

mh.mail

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 844 příspěvků(y)

Publikováno 18 September 2014 - 12:20

To bohužel není tak úplně pravda. Doporučuji pogooglit slova „AutoMat“, „cyklogenerel“ či „Vratislav Filler“. Byť uznávám, že mezi cyklistou a cykloaktivistou může být a zhusta bývá rozdíl.

 

Kdyby měl někdo zájem, něco z nedávné doby, je to cca 19 minut:

http://video.aktualn...0e0025900fea04/


  • 1

„Kdo podvádí, ochuzuje jenom sám sebe.“
http://gc.i-mh.net/ | gc@i-mh.net


#51 Trhac

Trhac

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2841 příspěvků(y)

Publikováno 18 September 2014 - 12:27

 A už jsi se setkal s agresivním cyklistou?

 

Jdu takhle po chodníku, který vede podél poměrně klidné silnice, kde projede jedno auto za 3 až 5 minut, když v tom mě v dosti vysoké rychlosti málem srazí po chodníku jedoucí cyklista. Na mojí poznámku co dělá na chodníku když má vedle prázdnou silnici, se jen otočil a cosi zamumlal, z čehož jsem zřetelně rozuměl: " jdi do hajzu čur..u", a bez zastavení se řítil po chodníku dál. Nechci domyslet kdyby se takovému debilovi dostalo do cesty malé dítě.

 

Další podobný zážitek jsem měl na jednom pražském mostě přes Vltavu. Pruh pro tramvaje, pruh pro auta, pruh pro cyklisty, a metr od toho cyklistického pruhu se po chodníku řítí cyklista. K čemu tam ty pruhy teda jsou?

Jj, jedné mé velmi srdnaté kamarádce srazil pumpičkář dcerku. Holčička měla zlomenou ruku, cyklista rozšlapané kolo! Já nedávno najel na přechod, abych viděl do křižovatky, když se ke mně přiřítila po chodníku nána na kole a začala na mě řvát, proč stojím na přechodu. Trochu jsem ji zkusil vysvětlit, že nemá co dělat ani na chodníku, ani na přechodu, ale měl jsem u sebe geodítko a tak jsem se snažil zachovat jakousi slušnost. Ona s nadávkami na rtech odjela po chodníku pryč.


  • 2

RACCOON TEAM
Věk je uveden kačerský, život před nálezem první keše neplatí…


#52 Trhac

Trhac

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2841 příspěvků(y)

Publikováno 18 September 2014 - 12:33

Současná zlá móda dělat z hlavních dvoupruhových komunikací bludiště s jedním pruhem, cyklopruhem, zatravněnými kolejemi, retardéry, zálivy, ostrůvky a kulometnými hnízdy z vražedných betonových tvarovek má bohužel oporu v nějaké pitomé směrnici asi z Brusele či odjinud z EUnie, že přechod přes dva pruhy musí být světelný. Mnohdy jde o takovou kokotinu, jako v Motole u krematoria nebo u rybníků, kde je pohyb chodců skutečně minimální. Nevím, zda s tím tyhle komunální volby pohnou, zřejmě ještě ne, ale už se to stává tématem voleb. Ono skutečně nesmí být slyšet jen Automat a Pražské matky (jež jsou mimochodem jen čtyři!)…


  • 6

RACCOON TEAM
Věk je uveden kačerský, život před nálezem první keše neplatí…


#53 Jacka

Jacka

    Zlobení je dovoleno :D

  • Members
  • PipPipPip
  • 3564 příspěvků(y)

Publikováno 18 September 2014 - 12:40

Trhač: ty teroristo, tak už chápu, proč jsi mi chtěl šlohnout ty ventilky! Asi se stanu pátou pražskou matkou :D!


  • 0

#54 phrkt

phrkt

    věčný rejpálek

  • Members
  • PipPipPip
  • 1044 příspěvků(y)

Publikováno 18 September 2014 - 13:11

Co to tak shrnout se závěrem, že blbci se vyskytují ve všech skupinách (řidičích, cyklistech i chodcích) :unsure:


  • 7

#55 Trhac

Trhac

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2841 příspěvků(y)

Publikováno 18 September 2014 - 13:12

Trhač: ty teroristo, tak už chápu, proč jsi mi chtěl šlohnout ty ventilky! Asi se stanu pátou pražskou matkou :D!

To bude ovšem v klášteře veselo! Mimochodem - co asi říká na naši košatou debatu nebohý autor dotazníku?  :D


  • 1

RACCOON TEAM
Věk je uveden kačerský, život před nálezem první keše neplatí…


#56 phrkt

phrkt

    věčný rejpálek

  • Members
  • PipPipPip
  • 1044 příspěvků(y)

Publikováno 18 September 2014 - 13:58

Dominikánkám nezbude než Jacku exkomunikovat :).(když se stane matkou)

 

A autor dotazníku tady má mnohem bohatší náměty pro svou diplomku než původně zamýšlel.


  • 2

#57 Iabbervox

Iabbervox

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 136 příspěvků(y)

Publikováno 18 September 2014 - 15:59

Taky se tedy může stát matkou představenou...


  • 3

#58 mr3ska

mr3ska

    Optimista

  • Members
  • PipPipPip
  • 1439 příspěvků(y)

Publikováno 18 September 2014 - 16:11

...bludiště s jedním pruhem, cyklopruhem, zatravněnými kolejemi, retardéry, zálivy, ostrůvky a kulometnými hnízdy z vražedných betonových tvarovek má bohužel oporu v nějaké pitomé směrnici asi z Brusele či odjinud z EUnie, že přechod přes dva pruhy musí být světelný...

 

Já jakožto motorista/cyklista/chodec musím souhlasit. A o čem si hlavně myslím, že nejspíš vymýšlel nějaký tatar jsou přechody pro chodce, v noci osvětlené dvěma lampami (každá na jedné straně) v místech, kde po celé délce komunikace není jediný jiný zdroj světla. Je moc příjemné projet v autě takovouto světelnou "bariérou" za kterou do tmy nevidíte ani prd, když těsně za ní již ve tmě jde chodec po krajnici. Málem jsem už jednou měl takového chudáka na autě. V tu chvíli bych toho ouřadu co to vymyslel nakopal do místa kde záda ztrácejí své slušné označení. A to s rozběhem. V místě kde jsou lampy podél celé komunikace je t v pohodě, ale vymyslet tohle tam kde nejsou, to je opravdu záležitost...


  • 5

Outdoor: eTrex Touch 35, Colorado 300, fenix3

Zápisník: http://mr3ska.onelove.cz/

(Oregon 6xx jednodušejiVlastní ikonky waypointů i bez .gpi)

Tip na výlet: Kondracké farní muzeum

"Když tu keš tak moc chceš tak si pro ni sakra běž..."

 

Poslední článek: Blackberry nejen na práci


#59 phrkt

phrkt

    věčný rejpálek

  • Members
  • PipPipPip
  • 1044 příspěvků(y)

Publikováno 18 September 2014 - 17:57

Taky se tedy může stát matkou představenou...

To mě nenapadlo :) . Ale nevím jestli by to pro ní byla odměna nebo trest.


  • 1

#60 HaLuMa

HaLuMa

    Autor Geogetu

  • Members
  • PipPipPip
  • 11450 příspěvků(y)

Publikováno 18 September 2014 - 18:23

Při průmerné dlouhodobé rychlosti 50km/h vychází spotřeba na svícení 0,32l na 100km.


Sice s tim vypoctem ne zcela souhlasim, ale hadat se mi o tom fakt nechce. Nicmene musim podotknout, ze jsou i jine vlivy na spotrebu, jako treba kvalita paliva, styl jizdy, ruzne obtizny teren, letni vs. Zimni pneumatiky, hmotnost nakladu, atd. Tohle vsechno ti dokaze udelat mnohem vetsi vykyvy ve spotrebe, nez tebou spoctena spotreba sviceni.

Konkretni priklad, treba na mem aute se prumerna spotreba pohybuje od 4.74 do 5.80.
  • 2




8 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 8 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama