Přejít na obsah


Fotka

Zas jeden dotazník - prosím, prosím


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
97 odpovědí na toto téma

#61 PIVNÍ PUPEK

PIVNÍ PUPEK

    PIVNÍ PUPEK

  • Members
  • PipPipPip
  • 333 příspěvků(y)

Publikováno 18 září 2014 - 18:39

S tím svícením tomu stále nějak nerozumím. To jako že když rozsvítím, tak nějaká automatika samovolně zvýší otáčky motoru?

Měl jsem za to, že alternátor se točí podle otáček motoru, ať má odběr nebo ne, a elektřina která se nespotřebuje provozem dobíjí akumulátor. Pokud tedy otáčky nezvýší elektronika (o které nevím, nejsem odborník a mohu se mýlit), a já sám nebudu více dupat na plynový pedál, tak co mi tedy zvýší tu spotřebu?


  • 0
Mám všech pět P: Pupek, platfus, plotýnky, protézu, a pravidelnou plynatost.

#62 Vláček

Vláček

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 966 příspěvků(y)

Publikováno 18 září 2014 - 18:53

Výpočet je převzatý z webu, není můj, takže se hádat nebudu. Nicméně postup mi přijde správný, k diskusi jsou jedině použité konstanty, které se mi nechce ověřovat.

Vlivy, které uvádíš (kromě kvality paliva) mají vliv na spotřebu paliva pro jízdu, nikoliv pro svícení. Ať jedeš za 4,74 nebo 5,80, na svícení se použije pořád stejně. 50W žárovka žere stále svých 50 W.


  • 0

#63 HaLuMa

HaLuMa

    Autor Geogetu

  • Members
  • PipPipPip
  • 11 450 příspěvků(y)

Publikováno 18 září 2014 - 19:24

No a? Chtel jsem tim jen naznacit, ze at si vycislis naklady na sviceni jak chces, porad je to v porovnani s veskerymi naklady na provoz auta (nejen palivo, ale i vsechno ostatni!) dosti male procento.


  • 2

#64 HaLuMa

HaLuMa

    Autor Geogetu

  • Members
  • PipPipPip
  • 11 450 příspěvků(y)

Publikováno 18 září 2014 - 20:04

S tím svícením tomu stále nějak nerozumím. To jako že když rozsvítím, tak nějaká automatika samovolně zvýší otáčky motoru?

Měl jsem za to, že alternátor se točí podle otáček motoru, ať má odběr nebo ne, a elektřina která se nespotřebuje provozem dobíjí akumulátor. Pokud tedy otáčky nezvýší elektronika (o které nevím, nejsem odborník a mohu se mýlit), a já sám nebudu více dupat na plynový pedál, tak co mi tedy zvýší tu spotřebu?

 

Ano, toci se porad, ale cim vice je zatizeny, tim vetsi klade odpor tomu otaceni. Ta vyrobena energie nevznikne z niceho, ale prave z te sily, kterou alternatorem otacis. A to ten motor brzdi.


  • 3

#65 PIVNÍ PUPEK

PIVNÍ PUPEK

    PIVNÍ PUPEK

  • Members
  • PipPipPip
  • 333 příspěvků(y)

Publikováno 18 září 2014 - 20:22

Ano, toci se porad, ale cim vice je zatizeny, tim vetsi klade odpor tomu otaceni. Ta vyrobena energie nevznikne z niceho, ale prave z te sily, kterou alternatorem otacis. A to ten motor brzdi.

 

Nějak si to neumím představit, jak žárovka přes alternátor brzdí motor. To je nějaké podivné. Když alternátor vyrábí energie dostatek, tak nějakou žárovku ani nepocítí, a když vyrobí méně, tak i žárovka svítí méně. Alespoň takhle to funguje v každé baterce (svítilně), že když slábne baterie, i svit žárovky slábne.

Myslím že kdyby to bylo tak jak píšeš ty, tak by ta žárovka tím postupným zpomalováním ten motor nakonec zastavila.

To mi hlava nebere.


  • -3
Mám všech pět P: Pupek, platfus, plotýnky, protézu, a pravidelnou plynatost.

#66 Trhac

Trhac

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 841 příspěvků(y)

Publikováno 18 září 2014 - 20:55

Ano, toci se porad, ale cim vice je zatizeny, tim vetsi klade odpor tomu otaceni. Ta vyrobena energie nevznikne z niceho, ale prave z te sily, kterou alternatorem otacis. A to ten motor brzdi.

Je tomu tak. Je pravda, že styl jízdy a zejména její rychlost se na spotřebě podepíše víc. Ale to neznamená, že se těch 110 W nemusí vyrobit z paliva a za rok se to docela nasčítá. Taky si vybírám radši pumpu, kde je nafta za 35 než za 39, to mám hnedle 320 úsporu na jedné nádrži. Proto se mi líbí obrysové LEDky, vlk (Huml) se nažere a koza zůstane celá.


  • 1

RACCOON TEAM
Věk je uveden kačerský, život před nálezem první keše neplatí…


#67 Danstahr

Danstahr

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 69 příspěvků(y)

Publikováno 18 září 2014 - 21:03

Nějak si to neumím představit, jak žárovka přes alternátor brzdí motor. To je nějaké podivné. Když alternátor vyrábí energie dostatek, tak nějakou žárovku ani nepocítí, a když vyrobí méně, tak i žárovka svítí méně. Alespoň takhle to funguje v každé baterce (svítilně), že když slábne baterie, i svit žárovky slábne.

Myslím že kdyby to bylo tak jak píšeš ty, tak by ta žárovka tím postupným zpomalováním ten motor nakonec zastavila.

To mi hlava nebere.

 

Tim, ze se alternator otaci, vznika kolem jeho dratu magneticke pole, ktere se snazi to otaceni kompenzovat. A cim vice se pohybliva cast alternatoru otaci, tim vice se indukovana elektromagneticka sila snazi to otaceni zbrzdit.


Tento příspěvek byl upraven od Danstahr: 18 září 2014 - 21:05

  • 2

#68 Vláček

Vláček

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 966 příspěvků(y)

Publikováno 18 září 2014 - 21:13

Nějak si to neumím představit, jak žárovka přes alternátor brzdí motor.

 

Nejsem odborník na auta, ale předpokládám, že v autě prošpikovaném elektronikou si alternátor vezme tolik, kolik potřebuje. Magnety se posunou tak, že začnou víc brzdit. Podobně jako když na kole zapneš dynamo, tak se taky šlape hůř.


Tento příspěvek byl upraven od Vláček: 18 září 2014 - 21:19

  • 1

#69 PIVNÍ PUPEK

PIVNÍ PUPEK

    PIVNÍ PUPEK

  • Members
  • PipPipPip
  • 333 příspěvků(y)

Publikováno 18 září 2014 - 21:35

Nejsem odborník na auta, ale předpokládám, že v autě prošpikovaném elektronikou si alternátor vezme tolik, kolik potřebuje. Stejně jako když na kole zapneš dynamo, tak se taky šlape hůř.

 

Na dynamo na kole jsem taky pomyslel, ale právě když ve šlapání polevíš, žárovka zhasíná, navíc dynamo má stejný odpor ať svítíš nebo ne.

 

Tim, ze se alternator otaci, vznika kolem jeho dratu magneticke pole, ktere se snazi to otaceni kompenzovat. A cim vice se pohybliva cast alternatoru otaci, tim vice se indukovana elektromagneticka sila snazi to otaceni zbrzdit.

 

Dík za vysvětlení, asi to bude ja říkáš, však se taky nehádám a odborník v tomto nejsem, jen jsem to nějak nemohl pobrat.

Ale stejně z hlediska ostatních nákladů, jde si myslím o nepatrnou položku. To jsou daleko horší nesmyslné retardéry, kdy musíš zbytečně brzdit, a trpí brzdy, trpí tlumiče, trpí gumy, a pak opětovné rozjíždění, a to je panečku spotřeba.

Takže když už si někdo dá tu práci s počítáním spotřeby za svícení, ať si také zkusí spočítat zvýšení spotřeby za každý přblblý retardér.

Také miluji omezení na 30 u škol v nočních hodinách a nejvíc o prázdninách. Přitom dodatková tabulka by to pořešila raz dva.

To už je ale pro naše pány velkomocné a hlavy pomazané asi moc velká makačka na bednu.


  • 3
Mám všech pět P: Pupek, platfus, plotýnky, protézu, a pravidelnou plynatost.

#70 dr.vota

dr.vota

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 091 příspěvků(y)

Publikováno 18 září 2014 - 21:44

Na dynamo na kole jsem taky pomyslel, ale právě když ve šlapání polevíš, žárovka zhasíná, navíc dynamo má stejný odpor ať svítíš nebo ne.

...

Nemá. Jen ty ten rozdíl nedokážeš poznat.

A nevím, jak ty, ale já bych těch pár tisíc korun ročně navíc za denní svícení ušetřil docela rád.


  • 0

#71 PIVNÍ PUPEK

PIVNÍ PUPEK

    PIVNÍ PUPEK

  • Members
  • PipPipPip
  • 333 příspěvků(y)

Publikováno 18 září 2014 - 22:14

A nevím, jak ty, ale já bych těch pár tisíc korun ročně navíc za denní svícení ušetřil docela rád.

 

To snad abys přestal jezdit autem.


  • 0
Mám všech pět P: Pupek, platfus, plotýnky, protézu, a pravidelnou plynatost.

#72 zvedavkanocni

zvedavkanocni

    recesistka

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 857 příspěvků(y)

Publikováno 18 září 2014 - 22:18

Denní svícení má ještě jeden bod, který by mě docela zajímal a s policejní hlídkou při silniční kontrole se mi probírat zrovna nechce:

Médii před časem proběhlo, že u novějších aut je způsob denního svícení v rozporu se zákonem - svítí jen předek auta - a že PČR může hezky udělovat pokuty....Na druhou stranu je mi divné, že by výrobci posílali na silnice taková auta ?

 

Kde je pravda? Musím mít i přes den zapnutá tlumená, když má auto "denní" světla?

A ještě doplňující otázka zpátky ke spotřebě: Je nějaký větší rozdíl ve spotřebě mezi oběma druhy světel? Osobně paradoxně denní ( úsporná? ) světla moc ráda nemám, přistihla jsem se, že při stmívání zapomínám rozsvítit včas běžná světla. Při ježdění po městě vídám dokonce i za tmy řidiče, kteří jedou jen s denními světly. Ani se moc nedivím, důvod je jasný.

 

Ještě drobnost k cyklistům: Opakovaně se mi stalo v jednosměrce, kde parkují po obou stranách auta šikmo a zbývá opravdu hodně málo místa na projetí, zvlášť kolem kombíků, že mě slovně napadl cyklista jedoucí v protisměru  a vyhrožoval poškrábáním auta....Zastavila jsem, protože bylo jasné, že oba se nevejdeme a měla jsem tu drzost ho slušně upozornit, že je v protisměru. Dneska už na tohle místo posílám rovnou MP, rozhodně by tam byli užitečnější než rozdáváním botiček. Další kapitola je cyklista řítící se z kopce z vedlejší silnice na hlavní, protože je přece tak krásně rozjetý a křižovatka s hlavní do L je nad jeho rozumové schopnosti! Sama jsem chodec, cyklista i řidič, ale ve všech situacích předvídám a nespoléhám ani na to, že mám přednost.


Tento příspěvek byl upraven od zvedavkanocni: 18 září 2014 - 22:30

  • 1

#73 Roman_Jaromer

Roman_Jaromer

    Roman_Jaroměř

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 739 příspěvků(y)

Publikováno 19 září 2014 - 6:52

Kdyby nebyly mezi řidiči motorových aut blbci, co dokáží projet 60 těsně kolem cyklisty a ještě mu nadávají, co se tam plete, nedělali by se cyklostezky.

Osobně mám na kole raději jízdu po silnici než po cyklostezce vedle, kde musím u každé boční ulice zastavovat, protože tam je konec cyklotrasy, abych přešel a pak zase můžu pokračovat. Bohužel díky spoustě nepřizpůsobivých řidičů je dnes pohyb na kole někde po hlavní docela nebezpečný a proto se dělají cyklostezky a cyklisté jezdí po chodnících.

Osobně nemám rád cyklisty, kteří vjíždějí na přechod pro chodce, jezdí po chodnících atp., když vedle je normální silnice. Na druhou stranu je však při dnešním velkém provozu tak trochu chápu. Ovšem ti cyklisté na chodníku by si měli uvědomit, že oni tam nemají co dělat, takže by měli dávat přednost chodcům. Samozřejmě když na tom chodníku není zároveň cyklostezka...

 

K těm jednosměrkám a pohybu cyklistů - vždy je to otázkou, kde ta jednosměrka je a jak vypadá. Pokud to alespoň trochu jde jsem rád, když v jednosměrce mohou cyklisté jezdit obousměrně. Bohužel třeba ve Dvoře Králové je případ, kdy na náměstí se z jedné strany dostanete dvěma ulicemi jen pěšky, protože v jedné je široká jednosměrka, kde se nesmí parkovat, a v druhé pěší zóna, takže kdybyste to museli objíždět, místo 200 metrů najedete minimálně 5x tolik a musíte vjíždět na hlavní silnici... To pak si člověk říká, na co byl zpracován průzkum cyklotras ve městě, když pokud tam jedete, zastaví vás policajti, i když je to široká cesta a vy nikoho neohrožujete... Samozřejmě je to proti předpisům, ale který blbec navrhoval takové značení...

 

Osobně se na silnicích ať už pěší, tak cyklista, tak motorista snažím chovat tak, abych dojel vždy bezpečně a nikoho neohrožoval. Přitom ale relativně dost často nedodržuji dopravní omezení, ať už na kole (právě podobné jednosměrky), tak autem (jako zrovna včera - 30 na nově položeném povrchu, kde už se nepracovalo, všichni jeli 80). Jedu prostě podle situace.

Policie by měla stíhat opravdu hlavně agresivní řidiče (ať už na kole či v autě) a ne podle toho, jestli jedou přesně 30 na nesmyslné 30, ale podle toho, jestli se chová nebezpečně. Bohužel něco podobného nejde uskutečnit, protože se to často nedá úplně dokázat, případně nedá rozlišit tak dobře, jako že jedeš 30 nebo 50 na třicítce...


  • 3

#74 MikiHamza

MikiHamza

    MikiHamza

  • Members
  • PipPipPip
  • 539 příspěvků(y)

Publikováno 19 září 2014 - 7:34


Kde je pravda? Musím mít i přes den zapnutá tlumená, když má auto "denní" světla?

 

Samozřejmě vždy v příslušném zákoně. Stačí si jej pořádně přečíst.

 

Osvětlení vozidel
§ 32
[Povinnosti]
(1) Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu. Tramvaj musí mít rozsvícena potkávací světla nebo světla pro denní svícení.
(2) Vozidlo musí mít za jízdy při snížené viditelnosti rozsvícena obrysová a potkávací nebo dálková světla, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu.

 

Ten zvláštní předpis je Zákon č. 56/2001 Sb. o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích

 

Ach jo, to by bylo fajn, kdyby všichni účastníci provozu na pozemních komunikacích znali zákon a dodržovali jej :(


  • 0

#75 Arne1

Arne1

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 290 příspěvků(y)

Publikováno 19 září 2014 - 7:41

Roman: Jet na silnici vedle cyklostezky ?  Taková "dárce" zbožňuju, u nás na čtyřproudovce se také takoví najdou. pruhy široké tak akorát, dvě auta vedle toho "dárce" jsou opravdu natěsno. cyklostezka 5 metrů daleko. Navíc, podle Zákona je to nesmysl - cyklista je cyklostezku povinen použít, jen by si ten Zákon napřed musel přečíst. A to už jsem potkal i takového "dárce-experta", který si to šlapal uprostřed vedle dvojité dělící čáry.


  • 1

#76 zvedavkanocni

zvedavkanocni

    recesistka

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 857 příspěvků(y)

Publikováno 19 září 2014 - 8:03

MikiHamza: Díky za citaci, mně díky debatám v médiích šlo o to, jestli není opět nějaká změna proti původně přijaté variantě - v tomhle státě je to bohužel dost běžná praxe, že se zákon novelizuje pár týdnů nebo měsíců po přijetí. :rolleyes:  Pokud platí původní varianta, je to jasné.


  • 0

#77 mpik

mpik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 980 příspěvků(y)

Publikováno 19 září 2014 - 8:04

Nemá. Jen ty ten rozdíl nedokážeš poznat.

A nevím, jak ty, ale já bych těch pár tisíc korun ročně navíc za denní svícení ušetřil docela rád.

Dynamo na kole má výkon asi 3W, ale spotřebu energie možná 30W. Ten přenos z pneumatiky je strašně špatný. Takže zdánlivě klade dynamo stejný odpor, ať žárovka svítí nebo ne.

Ale u aut: Instalace ledkových světel, která mají homologaci pro denní svícení není přestavbou, která by se musela scvalovat a zapisovat do techničáku. Uvažuju o tom u své Felicie, asi by to vyšlo levněji než 1-2 pokuty. Protože jezdím málo a dost často si na svícení vzpomenu až po chvíli.


  • 0

#78 Smogeo

Smogeo

    Pozorr, troll!

  • Members
  • PipPipPip
  • 453 příspěvků(y)

Publikováno 19 září 2014 - 8:06

Taky si dovolím citaci, ačkoliv jsem se do tohodle nekeškového mlácení prázdný slámy zapojovat nechtěl, ale pobavilo mě toto:

Ještě drobnost k cyklistům: Opakovaně se mi stalo v jednosměrce, kde parkují po obou stranách auta šikmo a zbývá opravdu hodně málo místa na projetí, zvlášť kolem kombíků, že mě slovně napadl cyklista jedoucí v protisměru  a vyhrožoval poškrábáním auta....Zastavila jsem, protože bylo jasné, že oba se nevejdeme a měla jsem tu drzost ho slušně upozornit, že je v protisměru.

Načež zvedavkanocni o ulici dál založila další parkovací řadu a stále nechápala v čem je podstata problému ;)


  • 0
> Body nesmrdí <
Nebudu lítat jak Groundspeak pískne.

#79 MikiHamza

MikiHamza

    MikiHamza

  • Members
  • PipPipPip
  • 539 příspěvků(y)

Publikováno 19 září 2014 - 8:34

Taky si dovolím citaci, ačkoliv jsem se do tohodle nekeškového mlácení prázdný slámy zapojovat nechtěl, ....

Ale vo tom takováto fóra sou aneb dost místních diskuzí se točí kolem sporů mezi někdy rigidními či dokonce hloupými pravidly a jejich dodržováním, či spíše nedodržováním, spojených s výmluvami diskutujícících, proč zrovna oni se k nim stavějí jinak. No a tady došlo na pravidla silničního provozu, se kterými se každý kačer chca nechca  musí potýkat, pokud nechce "logovat od stolu" nebo chodit jen na kešky v lese za barákem.


  • 2

#80 shaman3

shaman3

    Advanced Member

  • Banned
  • PipPipPip
  • 2 179 příspěvků(y)

Publikováno 19 září 2014 - 9:07

Denní svícení má ještě jeden bod, který by mě docela zajímal a s policejní hlídkou při silniční kontrole se mi probírat zrovna nechce:

Médii před časem proběhlo, že u novějších aut je způsob denního svícení v rozporu se zákonem - svítí jen předek auta - a že PČR může hezky udělovat pokuty....Na druhou stranu je mi divné, že by výrobci posílali na silnice taková auta ?

 

Kde je pravda? Musím mít i přes den zapnutá tlumená, když má auto "denní" světla?

Když máš zapnuty SPDS (světla pro denní svícení), nemusíš a ani nesmíš mít zapnuty pokávací nebo obrysová světla. Výjimkou jsou stará auta, kde se SPDS instalovala podle starých norem tak, že svítila zároveň s obrysovými světly. Ale to jsou tak 15 let a víc stará auta. Mívají to tak např. některé staré Mazdy.

http://cs.wikipedia....ničních_vozidel

 

Světla pro denní svícení Světla pro denní svícení jsou speciální světla, určená pro zvýraznění vozidla během jízdy za nesnížené viditelnosti. Historicky první používání světel pro denní svícení ( angl. DRL) se datuje do 90. let do USA. Světla pro denní svícení (dále s.p.d.s.)nevytváří na rozdíl od potkávacích světel světelný kužel, alerozptýlené světlo, které během dne dostatečně zdůrazňuje vozidlo v provozu, a je pro lidské oko snesitelnější a příjemnější. Další podstatnou výhodou s.p.d.s je nižší energetická náročnost, tím pádem zaručují úsporu paliva a ekologičtější provoz vozu.S.p.d.s z LED diod používá hlavně audi a nově i škoda octavia RS. S.p.d.s. se můžou dokoupit a namontovat i na starší vozy. Na trhu je celá škála světel. Dodatečně namontovaná světla p.d.s. musí být homologována pro provoz v ČR a jejich umístění se řídí přesnými pravidly. S.p.d.s. se rozsvědcují samy po nastartování, při jejich činnosti nesvítí na voze nic jiného, ani koncová světla. Při rozsvícení obrysových a podkávacích světel s.p.d.s automaticky zhasínají. V USA jsou jako s.p.d.s. užívány i přední blinkry, které svítí nepřerušovaně, při odbočování zhasnou a bliká pouze příslušný blinkr.

 


Tento příspěvek byl upraven od shaman3: 19 září 2014 - 9:08

  • 4




2 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 2 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama