#401
Publikováno 14 květen 2010 - 10:01
Za prvé je nutné mít kvalitní značkové akumulátory a používat je jen v jediném zařízení. Pokud budu jedny baterky dávat do blesku a GPSky zárověn tak půjde jejich životnost do kopru velice rychle, protože každé zařízení má jiný proudový odběr a akumulátor může dlouhodobě fungovat jen pokud je vybíjen a nabíjen za konstantních podmínek.
A za druhé mě u navigace opravdu nezajímá kapacita, ale doba po kterou funguje na jeden pár tužkovek. Pokud mě vydrží baterky o kapacitě 2700mAh v Oregonu minimálně 9 hodin, pak stačí mít další náhradní pár v kapse jen tak pro dobrý pocit. Já osobně momentálně krmím Oregon dvěma páry, jeden je Sanyo 2700 a druhý Panasonic 2650. Nabití jednoho páru trvá originál Sanyo nabíječce cca 1 hodinu. Výrazný pokles kapacity ani samovybíjení jsem po asi 2 letech používání nezaznamenal.
>>> Všechno jde, jen hadi se plazí <<<
#402
Publikováno 14 květen 2010 - 10:28
#403
Publikováno 14 květen 2010 - 12:01
A to by mě zrovna zajímalo, jak bys toho chtěl dosáhnout. V letadle, autě, lodi i vrtulníku je vždycky mezi motorem a baterií regulátor, kterej má většinou BEC (napájení přijímače), takže 100% při normálním provozu nikdy pohonný baterky nevydají. Dají se vybít úplně, pokud zapomeneš vypnout přijímač a ten svýma nula nula nic ampérama odběru odebere všecko.garfield napsal/a:
Teda panové fakt nechápu co tady pořád řešíte za blbosti. Měřit dodanou a odebranou kapacitu má smyl jen a pouze u pohoných akumulátorů. Například v letecké modelařině, kde jsou odebírané proudy tak velké (desítky ampér), že můžou článek trvale poškodit pokud z něj bude opakovaně taháno 100% kapacity. U zařízení typu GPSka s minimálním odběrem je něco takového nesmysl!
A za druhé mě u navigace opravdu nezajímá kapacita, ale doba po kterou funguje na jeden pár tužkovek. Pokud mě vydrží baterky o kapacitě 2700mAh v Oregonu minimálně 9 hodin, pak stačí mít další náhradní pár v kapse jen tak pro dobrý pocit. Já osobně momentálně krmím Oregon dvěma páry, jeden je Sanyo 2700 a druhý Panasonic 2650. Nabití jednoho páru trvá originál Sanyo nabíječce cca 1 hodinu. Výrazný pokles kapacity ani samovybíjení jsem po asi 2 letech používání nezaznamenal.
No a to je právě ta kapacita kterou dokážou baterky dodat, takže ne že tě nezajímá, ale akorát nevíš že se to tak jmenuje a pokud ti nabíjí nabíječka tužky 2,7Ah hodinu, tak tam musí cpát alespoň 3 A, tak to bych chtěl ty baterky po 2 letech používání vidět...
#404
Publikováno 14 květen 2010 - 12:14
edit: nebo koupit celý bundle? http://www.alfacomp....14007C0BK09QN60
Merida s ještěrkou, nohy, MHD, vlak + Dakota 20 + většinou "geobáglík"
* Až budu mít víc odlovů jak příspěvků, znamená to, že jsem bez práce nebo v důchodu *
Obsah keší JE většinou tragický
- Endorphins are released during climbing which can cause severe dependence on the sport -
#406
Publikováno 14 květen 2010 - 12:36
bodlak napsal/a:
to REVIZ: díky, že si srovnal ty blaboly garfielda
Bláboly? Mě spíš přijde jako blábolení těch předchozích dvacet stránek příspěvků. A vše co jsem napsal je pravda pravdoucí ověřená léty praxe, jestli máš něco proti, musíš být konkrétní prostý nesouhlas bohužel nestačí.
Jo a pár baterek které byly používany v dobré víře že regulátor v letadle včas vypne jsem už vyhodil Létání na čas a ponechání alespoň 20% nevybité rezervy je jediný lék na dlouhou životnost. A s tou nabíječkou taky nic neudělám, prostě to ti kluci japonský vymysleli tak že se dvě tužkovky nabijou za hodinu, já nemůžu za to že je ten Tvůj šmejd nabíjí celou noc. Samozřejmě to předpokládá používaní kvalitních akumulátorů, ale to evidentně nebude Tvůj případ.
Jediné co uznávám je, že udávat životnost akumulátorů v čase je nesmysl. Za ty zmíněné dva roky můžou mít u někoho za sebou 100 cyklů a u jiného třeba jen 10. Ale pořád to nemění nic na faktu, že když baterky v navigaci vydrží jen pár hodin proti stavu kdy byly nové musím je zkrátka vyhodit a koupit nové.
>>> Všechno jde, jen hadi se plazí <<<
#407
Publikováno 14 květen 2010 - 13:35
garfield napsal/a:
Teda panové fakt nechápu co tady pořád řešíte za blbosti. Měřit dodanou a odebranou kapacitu má smyl jen a pouze u pohoných akumulátorů. Například v letecké modelařině, kde jsou odebírané proudy tak velké (desítky ampér), že můžou článek trvale poškodit pokud z něj bude opakovaně taháno 100% kapacity. U zařízení typu GPSka s minimálním odběrem je něco takového nesmysl!
Pokud se budu držet spotřebičů typu: GPSka, foťák, svítilna, radio, asi opravdu nemá smysl měřit dodanou energii. Je fajn, když vím, kolik jsem tam nacpal, ale to mi nic nepoví to tom, kolik jsem schopen odebrat. Resp. co mi poví údaj, že jsem dodal do aku 70% nominální kapacity ? Buď je na tom aku špatně, nebo jsem ho třeba málo vybil.
Naproti tomu, občas změřit kolik energie jsem schopen odebrat (po úplném nabití) mi pomůže si udělat obrázek o současné kapacitě akumulátoru i o jeho samovybíjení (pokud budu měřit po delší době od nabití).
garfield napsal/a:
Za prvé je nutné mít kvalitní značkové akumulátory a používat je jen v jediném zařízení. Pokud budu jedny baterky dávat do blesku a GPSky zárověn tak půjde jejich životnost do kopru velice rychle, protože každé zařízení má jiný proudový odběr a akumulátor může dlouhodobě fungovat jen pokud je vybíjen a nabíjen za konstantních podmínek.
Kvalitní - ano, značkové - i mistr tesař se utne.
Používat v jediném zařízení - když vyloučím extrémy typu nástěnné hodiny (pár set mikroampér) a ještě tak blesk (asi přes 1A), tak ty odběry nebudou mít výraznější vliv. Nebavím se napájení modelů, tam tečou jiný proudy ale taky jiný aku.
garfield napsal/a:
A za druhé mě u navigace opravdu nezajímá kapacita, ale doba po kterou funguje na jeden pár tužkovek. Pokud mě vydrží baterky o kapacitě 2700mAh v Oregonu minimálně 9 hodin, pak stačí mít další náhradní pár v kapse jen tak pro dobrý pocit. Já osobně momentálně krmím Oregon dvěma páry, jeden je Sanyo 2700 a druhý Panasonic 2650. Nabití jednoho páru trvá originál Sanyo nabíječce cca 1 hodinu. Výrazný pokles kapacity ani samovybíjení jsem po asi 2 letech používání nezaznamenal.
Mě třeba opravdu zajímá i kapacita. Pokud zjistím, že mi spořebič vydrží poloviční dobu, je to fajn, ale nevím zda končí životnost aku, nebo jestli se mi něco neposralo na spotřebiči (závada, svod) nebo jestli nemám problém s nabíječkou.
Výdrž dva roky je fajn. Jak často nabíjíš ? To je docela podstatný, jestli jsi za tuto dobu udělal 10 cyklů, nebo 200. Jestli do AA aku rveš 3A, fakt se mi to nechce věřit, že jsou na tom ještě dobře. Nemáš odkaz na nějaký datasheet těch aku co používáš?
#408
Publikováno 14 květen 2010 - 14:20
bodlak napsal/a:
Mě třeba opravdu zajímá i kapacita. Pokud zjistím, že mi spořebič vydrží poloviční dobu, je to fajn, ale nevím zda končí životnost aku, nebo jestli se mi něco neposralo na spotřebiči (závada, svod) nebo jestli nemám problém s nabíječkou.
Výdrž dva roky je fajn. Jak často nabíjíš ? To je docela podstatný, jestli jsi za tuto dobu udělal 10 cyklů, nebo 200. Jestli do AA aku rveš 3A, fakt se mi to nechce věřit, že jsou na tom ještě dobře. Nemáš odkaz na nějaký datasheet těch aku co používáš?
Hele mě to nedá měřit kapacitu má fakt smysl jen tam kde podle tomuto údaji budeš podřizovat jeho používaní. Podle dobité a vybité kapacity pak prodlužovat dobu nebo intenzitu použití. Jediné co Ti dobit8 kapacita řekne je přibližný stav článku, ale neznamená to že jí z něj opravdu dostaneš. Tedy u malých proudových odběrů (250mA) asi ano, ale u toho blesku už Ti může baterka velmi rychle kleknout. V naší specifickeé situaci bych bral jako bernou minci kolik hodin vydrží v GPSce. Pokud je tenhle údaj nejak výrazně menší než na začátku, je většinou problém s akumulátorem, vada nabíječky nebo zařízení se většinou pozná jinak
Ktomu nabití za hodinu jen dodám, že Varta to umí i za 15minut!
>>> Všechno jde, jen hadi se plazí <<<
#409
Publikováno 14 květen 2010 - 14:32
#410
Publikováno 14 květen 2010 - 14:50
>>> Všechno jde, jen hadi se plazí <<<
#411
Publikováno 14 květen 2010 - 15:27
#412
Publikováno 18 květen 2010 - 20:21
A to by mě zrovna zajímalo, jak bys toho chtěl dosáhnout. V letadle, autě, lodi i vrtulníku je vždycky mezi motorem a baterií regulátor, kterej má většinou BEC (napájení přijímače), takže 100% při normálním provozu nikdy pohonný baterky nevydají. Dají se vybít úplně, pokud zapomeneš vypnout přijímač a ten svýma nula nula nic ampérama odběru odebere všecko.
podpořím Garfielda, zničit pohonný aku podvybitím lze fakt lehce. Stačí jen špatně nastavený regl, zvolený typ NiMH místo LiPo apod. Jako pohonné aku se ale dneska používají hlavně LiPo nebo LiFe technologie, do GPS ale rvete NiMH. NiMH nejsou tak citlivé na podvybití, škodí jim, ale nezabije je. Zmiňovaný BEC v tom nehraje roli.
Cyklování aku provádět při každém nabíjení je hovadina, která aku určitě neprospívá.
Cyklování není u NiMH třeba (přežitek z dob NiCd).
#413
Publikováno 18 květen 2010 - 21:42
jirak napsal/a:
Cyklování není u NiMH třeba (přežitek z dob NiCd).
Asi takto, koupil jsem "inteligentní" nabíječku Voltacraft. V šuplíku jsem vyštrachal nevím jak staré NiMH AA GP 2300. Po prvním nabití měly ty články cca 600mAh. Nastavil jsem na nabíječce "refresh" a vzpamatovali se po pár cyklech na cca 2100 mAh. Takže do kybla nepoletí, ale budou jako záložní.
Merida s ještěrkou, nohy, MHD, vlak + Dakota 20 + většinou "geobáglík"
* Až budu mít víc odlovů jak příspěvků, znamená to, že jsem bez práce nebo v důchodu *
Obsah keší JE většinou tragický
- Endorphins are released during climbing which can cause severe dependence on the sport -
#414
Publikováno 18 květen 2010 - 21:47
#415
Publikováno 18 květen 2010 - 21:51
S474N napsal/a:
fremen.cz: on zrejme myslel cyklovani pred kazdym nabijenim
mnooo... pokud víš, že je strkáš do nabíječky vybité z 75% tak discharge + charge nic nezkazí ne?
Merida s ještěrkou, nohy, MHD, vlak + Dakota 20 + většinou "geobáglík"
* Až budu mít víc odlovů jak příspěvků, znamená to, že jsem bez práce nebo v důchodu *
Obsah keší JE většinou tragický
- Endorphins are released during climbing which can cause severe dependence on the sport -
#416
Publikováno 18 květen 2010 - 21:56
#417
Publikováno 19 květen 2010 - 17:30
fremen.cz napsal/a:
jirak napsal/a:
Cyklování není u NiMH třeba (přežitek z dob NiCd).
Asi takto, koupil jsem "inteligentní" nabíječku Voltacraft. V šuplíku jsem vyštrachal nevím jak staré NiMH AA GP 2300. Po prvním nabití měly ty články cca 600mAh. Nastavil jsem na nabíječce "refresh" a vzpamatovali se po pár cyklech na cca 2100 mAh. Takže do kybla nepoletí, ale budou jako záložní.
tohle je spíše popis "oživení" aku, tj. vybít pod 1V a znovu nabíjet proudem 0,5 až 1 C.
Cyklování se používalo u NiCd pro odstranění paměťového efektu, nicméně oživení má smysl i u NiMH
#418
Publikováno 19 květen 2010 - 19:50
jirak napsal/a:
podpořím Garfielda, zničit pohonný aku podvybitím lze fakt lehce. Stačí jen špatně nastavený regl, zvolený typ NiMH místo LiPo apod. Jako pohonné aku se ale dneska používají hlavně LiPo nebo LiFe technologie, do GPS ale rvete NiMH. NiMH nejsou tak citlivé na podvybití, škodí jim, ale nezabije je. Zmiňovaný BEC v tom nehraje roli.
Nevím jaký regly máš na mysli, ale tady platí dvojnásob klasický rčení: levný-dvakrát placený. Já používám výrobky TEAM NOVAK USA a věř, že prostě pohonou baterku vybít úplně nejde a nejde to ani u všech normálních reglů s BEC. Ve chvíli, kdy už není potřebnej proud v baterce pro pohonnou jednotku, tak regl odpojí motor, právě proto aby přes BEC bylo dostatek energie na napájení přijímače a následně serv, takže pokud neopomenu vypnout přijímač, po skončení radovánek, tak to prostě úplně vybít nejde. O minelách typu nastavení špatnýho typu akumulátoru se nemá cenu bavit, to je prostě blbost uživatele a proti tomu je jakákoliv elektronika krátká...
#419
Publikováno 20 květen 2010 - 10:37
REVIZ napsal/a:
Nevím jaký regly máš na mysli, ale tady platí dvojnásob klasický rčení: levný-dvakrát placený. Já používám výrobky TEAM NOVAK USA a věř, že prostě pohonou baterku vybít úplně nejde a nejde to ani u všech normálních reglů s BEC.
ehm... šedivá je teorie, košatý strom života...
Jak mě vysvětlíš že do baterky, u které neméně značkový a správně nastavený regulátor JETI nijak neomezil oběr pro motor a tedy by v ní měla být ještě rezerva kapacity, jsem na dobíječce dobil 100% i víc. Ten akumulátor pak prostě na vyhození. Ale bavíme se o jiném typu článků a hlavně o jiných proudech (řádově).
Ale zpátky k Ni-Mh, já bych je vůbec po vyndání z navigace nedovybíjel. Pro optimální stav článků je nejlepší vybíjet je běžným provozem. Je pořeba mít na paměti, že se jedná o chemickou reakci a jakékoliv vybíjecí nebo nabíjecí abnormality škodí.
>>> Všechno jde, jen hadi se plazí <<<
#420
Publikováno 21 květen 2010 - 7:42
>>> Všechno jde, jen hadi se plazí <<<
Také označené jedním nebo více z těchto klíčových slov:garmin, doporučení
Geocaching →
Oznámení →
CITO SKOKY 2016 - Jaro (pozvánka na event)Založeno od dílna u mnicha , 31 bře 2016 cwg, event, logbook, doporučení |
|
|
||
Geocaching →
Wherigo →
Mapa do aplikace WhereYouGo, kde ji umístitZaloženo od weiski , 03 bře 2016 doporučení, wherigo |
|
|
||
Geocaching →
Poradna →
LenovoP70 bez kompasuZaloženo od reccal , 31 led 2016 doporučení |
|
|
||
Geocaching →
Obecné →
ScotlandZaloženo od sadmanwholikesblues , 17 led 2016 doporučení, garmin, mapa |
|
|
||
Geocaching →
Poradna →
Mapy zahraničí (konkrétně Kuba) - jak získat, nacpat do GPS apod.Založeno od Stavnatka , 13 led 2016 garmin |
|
|
4 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 4 návštěvníků 0 anonymních uživatelů