Minulý týden jsem stáhl WiG a ve volných chvílích jsem zkusil vyrobit nějakou cartridge. Tady jsou shrnuté moje postřehy (některé už tu byly zmíněné, ale zopakuji je).
1. Program vytvořili Amíci ignorující zbytek světa, z toho plyne:
- ve windows je nutné dát místní nastavení na Agnličtina (Spojené státy), jinag WiG Builder padá
- totéž platí pro emulátor
- spousta textů nejde přeložit, takže českou cartridge neuděláte, vždy bude aspoň z půlky anglická, diakritiku jsem raději ani nezkoušel
- v terénu se vzdálenosti ukazují ve stopách, nastavit metry zřejmě nejde
2. Whereigo Builder
- a první pohled vyladá dost složitě, ale není to tak hrozné. Nejdřív jsem zkusil použít wizarda, ale ten natahá spoustu objektů, kterých se skoro nedá zbavit, takže pak jsem už raději pracoval ručně
- prostředí je hodně klikací
- základní filozofie je celkem prostá - mám několik typů objektů, každý z nich má nějaké vlastnosti a metody vyvolané událostmi, takže založím objekt, pojmenuju ho a proklikám se událostmi, které naplním kódem podle představ
- při vytváření zóny podle adresy stačí zadat Czech Republic a PSČ a automaticky se nastaví střed města, při zadání ulice se to někdy nastaví přesněji, stejně to pak chce pomocí mapy upravit
- chtělo by to pořádnou dokumentaci událostí, někdy se těžko odhaduje, co a jak funguje
3. Whereigo Player
- kompilace a instalace na PDA bezproblémová (mám Asus A696)
- záleží na délce názvu cartridge - pokud je kratší než 8 znaků (bez přípony) Wig Player cartridge nevidí, pokud by byl název moc dlouhý, dopadne to podobně
4. První pokus
na
http://luv-i.net/download je můj první pokus i se zdrojákem, hraje se u nás v Rychnově u Jablonce n.N. nebo v emulátoru
Snad to trochu pomůže dalším autorům