Přejít na obsah


Fotka

Prvni oficiální česká Wherigo cartridge a Wherigo keš


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
83 odpovědí na toto téma

#61 TrainTour Reviewer

TrainTour Reviewer

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 365 příspěvků(y)

Publikováno 09 březen 2008 - 23:28

Tak je mi ctí oznámit geokačerstvu, že první zde zmiňovaná CZ WIG cache markal byla právě publikována. Jelikož asi nikomu nepřijdou notifikace (asi si je ještě na tento nový typ cache nenastavil), píšu to i sem.
Bylo mi ctí také proto, že jsem touto keší záhajil další litřík publikovaných (byla to má publikovaná #1001 - to to letí :D)
  • 0

#62 RudaRaptor

RudaRaptor

    RudaRaptor

  • Members
  • PipPipPip
  • 264 příspěvků(y)

Publikováno 10 březen 2008 - 9:00

Notifikace dosla :) Byla nachystana uz delsi dobu. Konecne nova ikonka. Jen je podivne dvoji logovani na dvou serverech. Bylo by lepsi kdyz by to groundspeak spojil.
  • 0

#63 Mion

Mion

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 942 příspěvků(y)

Publikováno 10 březen 2008 - 9:38

To není podivné, ale spíš logické, vzhledem k tomu, že "wherigo hra" nemusí být současně wherigo cache.
A naopak, u wherigo cache může owner keše z gc.com kontrolovat na whg.com, že mise byla opravdu úspěšně ukončena. Což se mi jako ownerovi mé potenciální whg cache líbí hodně :)

Můžeme být jen rádi, že byla hra wherigo zařazena jako nový typ na gc.com a nedopadlo to stejně jako v případě náhrady za zrušené locationlessky.


RaptorTeam napsal/a:
Jen je podivne dvoji logovani na dvou serverech. Bylo by lepsi kdyz by to groundspeak spojil.


  • 0

#64 mitak

mitak

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 277 příspěvků(y)

Publikováno 10 březen 2008 - 15:28

Já bych jen rád upozornil, že druhý pád od "marekl" je "marekla" :) a pak dál mareklovi, marekla, marekle!, mareklovi, mareklem.
  • 0

#65 zde

zde

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 255 příspěvků(y)

Publikováno 10 březen 2008 - 17:29

Bleeee. Zkusil jsem to nahrát na FSC Loox N560. Sice jsem s tím ještě na Špilas nešel, ale podle prvních dojmů je to na hranici použitelnosti. - Nefunkční autodetekce GPS, ručně to naštěstí jde. - Rozbité texty v gridech, zjevně player není VGA-aware, což je u nové aplikace nepochopitelné. - Neintuitivní ovládání- např. ikony nejsou aktivní, musí se klikat na text. - Celé je to i na 600MHz procesoru neskutečně pomalé, za což ale asi zčásti může ta .NET hrůza. Jediné co potěšilo byla bezproblémová instalace (tj že není potřeba používat tu ActiveSync vymyšlenost), a že stačí Cartridge jen intuitivně zkopírovat do adresáře.
  • 0

#66 h0--

h0--

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 079 příspěvků(y)

Publikováno 10 březen 2008 - 18:53

.NET hrůza není tak hrozná, pokud je v tom ta aplikace napsaná slušně... mj. nebylo by lepší marek/marka/...? B)
  • 0

#67 ZCh

ZCh

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 příspěvků(y)

Publikováno 10 březen 2008 - 19:31

Není to až taková hrůza. Dělovou kouli jsem absolvoval úplně bez problémů. Ovládání mi připadá dostatečně intuitivní. Problém detekce GPS - dnes jsem si ověřil, že v některých případech se to po startu tváří jako detekování GPS, přestože komunikace s GPS je OK (jak lze ověřit pomocí tlačítk"Test Gps Settings"). Dnes mi to udělalo poté, co jsem uložil rozehranou cartridge, restartoval PDA a WIW player, a poté pořád po startu "detekoval" GPS. Po smazání .gwl + .gws naběhl WIG player okamžitě. BTW dnes jsme byli se synem v terénu dělat alfatesty připravované cartidge, a byl jsem docela překvapen že chování v reále na PDA se výrazně nelišilo od chování na emulátoru. Jediným problémem WIG playeru byl jen ten výše popsaný stav, ostatní problémy měly svůj původ mezi klávesnicí a židlí: - některé zóny příliš malé - zřejmě špatný formát audio souboru takže to nevydávalo žádné zvuky - a na závěr jsme pořád nemohli trefit do jedné invisible zóny; georobotek běhal s PDA kolem, já sedl na lavičku a v notebooku zjistil, že chybou v programu mám bohužel tuto zónu i neaktivní (mimochodem pokud půjdete ladit cartridge do terénu, nezapomeňte na připojení k internetu - bez něj neuvidíte v emulátoru mapu ani zóny !) ZCh
  • 0

#68 Mion

Mion

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 942 příspěvků(y)

Publikováno 10 březen 2008 - 20:34

Nemaje PDA na testy, jsem dnes absolvoval alfatesty na připravované keši s playerem v coloradu. Oproti emulátoru, kde vše vypadalo, jako že to šlape na jedničku, jsem byl ze současného playeru na Coloradu docela rozladěn. Především při kratších přesunech mezi zónami, které jsou od sebe třeba 50m, se děly věci, které zřejmě vyplývaly i z neochoty colorada reagovat na sebemenší pohyb jako 60CSx (šipka se nejdřív snaží držet jednoho místa a pak se rychleji pohne ve směru, kterým už jste několik kroků ušli - to se pak např. špatně dohledává přesný bod finálovky! Připomíná to trochu statickou navigaci. byť citlivější.).

Získané zkušenosti:

- navigační červená šipka ukazující spolu se zbývající vzdáleností směr postupu k zóně nebo jinému objektu v zóně, se objevuje a mizí zcela chaoticky, občas je nahrazena jakýmsi podivným azimutem, u kterého se mi nepodařilo zjistit, zda je vztažen k směru pohybu, nebo k severu. Zbývalo se jen orientovat změnou vzdálenosti k cíli, což někdy vedlo k pobíhání sem a tam. Chvílemi bych jako neznalý místa tak nevěděl, kterým směrem mne to vlastně naviguje.

- player zvládne deaktivovat aktivní zónu, ale aktivovat dosud neaktivní už neumí (něco jsem už o tom postřehl i na whg fóru). Nebo možná i umí, ale nějakým divokým postupem, který se mi zatím nepodařilo zjistit. Takže je nutné nechat všechny zóny aktivní a operovat jen s visible statusem.

- player nezvládá zobrazit GIF obrázky. JPG to zvládá, jiné formáty jsem nezkoušel. JPG ale dostačuje

- nepodařilo se mi rozchodit zvukové uzpozornění. Ono taky s tím implementovaným pípákem se asi těžko dá cokoliv přehrávat... ale ani obyčejný BEEEP se mi nepovedl.

- event, který měl při startu cartridge zobrazit úvodní text a informace ("when a cartridge is started" ), sveřepě zobrazoval prázdnou obrazovku.

- na event volaný příkaz ("showscreen" ) pro konkrétní item nezafungoval, showscreen pro konkrétní zónu se občas chytil.

- dvakrát z dvaceti pokusů player při vstupu do zóny neaktivoval událost "when the player enters a zone", i když oznamoval, že jsem 0m od zóny.

V této fázi jsem už další testy zabalil s tím, že je nutné script přepsat tak, aby byl hratelný na současné verzi playeru v Coloradu. Ukazuje se, že v současném stavu je lepší, když jsou zóny dost velké a ne příliš blízko sebe.
  • 0

#69 ZCh

ZCh

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 příspěvků(y)

Publikováno 10 březen 2008 - 21:02

Tak koukám že to co tvořím bude zatím hratelné jen na PDA :-(

Mion napsal/a:
- player zvládne deaktivovat aktivní zónu, ale aktivovat dosud neaktivní už neumí

Na PDA bez problémů, funguje zcela identicky jak v emulátoru. Aktivace/deaktivace zón, nastavování visibility, práce s characters a items (včetně a/deaktivace jejich commandů)... Countdown timer snad testnu zítra.

Mion napsal/a:
- player nezvládá zobrazit GIF obrázky. JPG to zvládá, jiné formáty jsem nezkoušel. JPG ale dostačuje

Koukni na http://wherigobuilde...m/Builder Media - tam jsou uvedeny podporované formáty médií:
(Currently, the Colorado supports only JPG. The pocket PC supports both JPG and BMP)

ZCh
  • 0

#70 marekl

marekl

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 876 příspěvků(y)

Publikováno 10 březen 2008 - 21:32

Mion: - Tyto příznaky možná ukazují na aktivní statickou navigaci v PDA. Jinými slovy dokud se pohybuješ do 4 km/h, PDA nereaguje. Nebude to tím? - Zvuk: s tímhle jsem bojoval dlouhé hodiny. Až jsem přišel na to, že ho mám v nastavení PDA vypnutý :) - Showscreen mi na Kouli funguje. - Úvodní info po spuštění taky. - Aktivitu a visibilitu zón se mi taky podařilo nakonec nějak zprovoznit.
  • 0

#71 Mion

Mion

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 942 příspěvků(y)

Publikováno 10 březen 2008 - 21:32

Tak koukám že to co tvořím bude zatím hratelné jen na PDA :-(
Na PDA bez problémů, funguje zcela identicky jak v emulátoru. Aktivace/deaktivace zón, nastavování visibility, práce s characters a items (včetně a/deaktivace jejich commandů)... Countdown timer snad testnu zítra.

Countdown timer funguje spolehlivě, i klasický timer. Itemy jdou bez problémů zviditelňovat a skrývat, ale showscreen na ně někdy nezafunguje. Uživatel si je pak musí najít ručně v seznamu.
A ty zóny se dají nyní ovládat tak, že se nastaví od počátku jako aktivní a ve vhodnou chvíli se jen nastaví vlastnost "visible" na true. Pak to bude fungovat i v aktuální verzi playeru v Coloradu. Deaktivovat pomoci "active" property zóna jde, ale je to zatím nevratná záležitost. Něco jako smrt ;)

... - tam jsou uvedeny podporované formáty médií:
(Currently, the Colorado supports only JPG. The pocket PC supports both JPG and BMP)
ZCh

jj, já vím, četl jsem to ještě dřív, než jsem začal něco tvořit. Ale vlastní zkušenost je neocenitelná a lépe se vryje do paměti - na tohle jsem prostě zapomněl.
  • 0

#72 Mion

Mion

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 942 příspěvků(y)

Publikováno 10 březen 2008 - 21:39

marekl: já bohužel nemám PDA. Věřím, že tam to funguje líp. Popisoval jsem jen to, co při testech v terénu zlobilo na coloradu :| A ta "statická navigace" - už při prvních porovnáních v terénu 60ky s coloradem při navigaci jsem si všiml, že šipka colorada se méně ochotně vydává tím směrem, co GPSka. Jako by chvíli čekala, zda to není chyba měření. Být to PDA nebo PNA, řekl bych, že to má aktivní statickou navigaci. Ale colorado? je fakt, že nemá Sirf, ale jiný obvod (Mediatek?). Nemůže to být tím? že by už na úrvni hw se to snažilo eliminovat domnělé chyby měření? Dneska jsem s coloradem zaměřoval finalovku a nebyl problém jej při pomalém přesunu donutit ukazovat přesně na stejné místo, ale přitom se fyzicky o pár metrů posunout mimo. :( 60ka tohle neudělala ani náhodou. Šipka sice při horším příjmu lítala sem a tam, ale bylo na ní poznat, že k pohybu došlo.
  • 0

#73 marekl

marekl

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 876 příspěvků(y)

Publikováno 10 březen 2008 - 22:09

Aha, já jsem si to špatně přečetl, na začátku jsem viděl PDA a už se to se mnou táhlo. Hm, tak to je divné. Na Coloradu mi Wherigo celkem fungovalo, ten player se mi zdál mnohem lepší než na Windows Mobile. Nemám jinak pocit pomalejších reakcí. Snad jen když přijedu autem na místo a hned z něj vylezu, tak chvilku trvá, než se "vzpamatuje". Dohledávání keše je úplně v pohodě.
  • 0

#74 Mion

Mion

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 942 příspěvků(y)

Publikováno 10 březen 2008 - 22:19

marekl napsal/a:
...Na Coloradu mi Wherigo celkem fungovalo, ten player se mi zdál mnohem lepší než na Windows Mobile.

Já myslím, že po menších úpravách to rozchodím tak, aby to uživatele nemátlo, nebudu se pokoušet např. po nějaké události zobrazit rovnou seznam itemů a pod. - to mi nějak nefungovalo. Mohu ti klidně poslat případně zdroják, třeba tam dělám nějakou botu...
Jinak ta ztrácející se a znova objevující šipka na řádku zóny při jejím přibližování měla co do činění s tím, zda colorado v dané chvíli updatovalo pozici nebo ne. Jakmile jsem zvýšil rychlost na 4km/h a víc, tak se přestala ztrácet. Možná je to tím, že mám vypnutý magnetický kompas a při pomalém pohybu, kdy si colorado není jisté přesným směrem pohybu (?), raději šipku schová.


marekl napsal/a:
Nemám jinak pocit pomalejších reakcí.

Já ten pocit mám dost velký, prostě po dvou letech používání 60ky, která reagovala pomalu i na otočení hlavy ;), na mne teď dělá šipka colorada dojem spící panny :|
  • 0

#75 Mion

Mion

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 942 příspěvků(y)

Publikováno 10 březen 2008 - 23:11

Ještě jedna věc mne napadla. Četl jsem logy na brněnské whg keši info o tom, že občas spadne aplikace na PDA a je nutné pak začít odznova. Dá se to eliminovat ukládáním aktuálního stavu hry při splnění každého dalšího úkolu samotným skriptem. Když pak player spadne, není třeba nic opakovat - jen se znovu nahodí a pokračuje dál. Stačí po splnění každého dílčího úkolu zavolat "cartridge:RequestSync()" (příkaz "save a cartridge game" )
  • 0

#76 marekl

marekl

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 876 příspěvků(y)

Publikováno 11 březen 2008 - 9:53

O ukládání jsem uvažoval. Akorát tento příkaz v nabídce vůbec nic nedělal, nefungovalo to. Tobě ukládání funguje?
  • 0

#77 Mion

Mion

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 942 příspěvků(y)

Publikováno 11 březen 2008 - 9:56

a safra.... předpokládal jsem, že ano. Že by zase další nedodělek? Ověřím a napíšu...
  • 0

#78 Mion

Mion

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 942 příspěvků(y)

Publikováno 11 březen 2008 - 10:01

Tak ověřeno, opravdu to stav ukládá (colorado player). Na pozadí, bez vědomí uživatele. Což je prima.
  • 0

#79 les-coccinelles

les-coccinelles

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 309 příspěvků(y)

Publikováno 11 březen 2008 - 13:07

Odpoledne se chystame na Delovou kouli a udelal jsem si par testu, abychom tam nechodili zbytecne. FS LOOX N560 si podle vseho detekoval GPS sam (test tvrdil ze ano), ale nejak dlouho se nechtel chytit, takze jsem mu ji radeji nastavil i rucne. Po ceste z obeda jsem se sel na dalsi zastavku pesky a uz signal byl. V testovaci kartridzi reagoval na zmenu polohy svizne... Na VGA displeji jsou nejsou nektere texty videt, ale jinak se to tvari ok. Nakoukl jsem do zadani Koule a nenasel jsem nic jako mapku nebo navigaci k ukolum. Snad si vzpomeneme kde co je :). Nemuze byt "ruseni GPS" zpusobeno spatnou automatickou detekci GPS, konkretne rychlosti komunikace s ni?
  • 0

#80 marekl

marekl

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 876 příspěvků(y)

Publikováno 11 březen 2008 - 13:47

Tak už by to mělo ukládat. Na webu je nová verze.
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama