Přejít na obsah


Fotka

Jak vytvořit Wherigo cartridge ?


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
95 odpovědí na toto téma

#21 kuzysk

kuzysk

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 19 příspěvků(y)

Publikováno 28 duben 2008 - 16:01

Neviete nahodou niekto, ktore prikazy z buildera colorado nežere??? Skusal som, ladil na PC všetko v pohode, hodím final do Colorada a stale vytuhne. Teda nevytuhne, uplne vypne. Builder je najnovší a fw 2.51Beta. Tolko času som pri tom presedel a nakoniec nič z toho.... poteší človeka :-)
  • 0

#22 ZCh

ZCh

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 příspěvků(y)

Publikováno 28 duben 2008 - 17:42

kuzysk napsal/a:
Neviete nahodou niekto, ktore prikazy z buildera colorado nežere??? Skusal som, ladil na PC všetko v pohode, hodím final do Colorada a stale vytuhne. Teda nevytuhne, uplne vypne. Builder je najnovší a fw 2.51Beta.
Tolko času som pri tom presedel a nakoniec nič z toho.... poteší človeka :-)

Z hlavy to nevím, to ti řekne spíš Mion.
Ale nemusí to být ani problém typu "nežere" příkazy - na mém WIG je třeba po vstupu do jedné zóny udělat dva kroky navívc a pak teprve odmáčnout dialog, jinak taky vypne. A zatím jsem na to nepřišel :-(

ZCh
  • 0

#23 Mion

Mion

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 942 příspěvků(y)

Publikováno 29 duben 2008 - 6:12

Bohužel, player na Coloradu není tak často aktualizován jako player na PPC, a tak kolikrát mnohé novinky nezvládá.
Pokud si dobře pamatuju, v době vývoje mé cartridge Colorado padalo na příkazu "Alert", a "StopSound", a neumí "Set status text". Také nefungovalo správně volání příkazu ShowScreen pro "DetailScreen". Player to obvykle přežil, ale vykresiíl neúplný náhled.

Od té doby je ale v Coloradu díky update fw novější verze Playeru a tu jsem již netestoval. A na webu Colorada ani na wig.com jsem nikde nenašel podrobné informace, co by měl ten update playeru umět navíc, případně jaké chyby opravuje.

kuzysk napsal/a:
Neviete nahodou niekto, ktore prikazy z buildera colorado nežere???


  • 0

#24 takerudavis

takerudavis

    TakeruDavis

  • Members
  • PipPipPip
  • 77 příspěvků(y)

Publikováno 18 červenec 2008 - 21:17

docela by mě zajímalo jak se řeší u wheriga blízké kešky. myslím tím, jestli se smí vytvořit wherigo cartridge procházející i místy kde je poblíž jiná keška.
  • 0

#25 h0--

h0--

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 079 příspěvků(y)

Publikováno 18 červenec 2008 - 22:09

Proč by ne? U multiny se to též neřeší...
  • 0

garmin 60CSx | galaxy nexus + locus pro | lumia 640 + geocaching pro

astrolux S1 | convoy S2+ | 2x aurora ak-p7

norco search a.105 '16 | mibo mastr '12 | #fialka '9x

 

http://openstreetmap.cz/


#26 takerudavis

takerudavis

    TakeruDavis

  • Members
  • PipPipPip
  • 77 příspěvků(y)

Publikováno 18 červenec 2008 - 23:48

u těch nejspíš bývá podstatná počáteční pozice kvůli pozici ikony na mapě a pak finálka kvůli krabičce, nebo ne?
  • 0

#27 ProKesTom

ProKesTom

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 příspěvků(y)

Publikováno 19 červenec 2008 - 7:43

takerudavis napsal/a:
docela by mě zajímalo jak se řeší u wheriga blízké kešky.
myslím tím, jestli se smí vytvořit wherigo cartridge procházející i místy kde je poblíž jiná keška.


Smyslem minimální vzdálenosti je především zabránit, aby kačer nenašel omylem krabičku od jiné keše, než kterou hledá. Bere se tedy vzdálenost mezi krabičkami umístěnými kačery do terénu. Pokud na stage multiny máš úkol spočítat třeba plaňky v plotu, není to bod pro počítání min. vzdálenosti.
Takhle nějak to tu před časem vysvětloval některý z reviewerů.
U Wherigo krabičky neumisťuješ (pokud vím - já Coloredo nemám), tak to nevadí.
  • 0

#28 vancosi

vancosi

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 příspěvků(y)

Publikováno 01 říjen 2008 - 12:42

Zkusím, znovu rozhýbat toto tema!
Po koupi Oregona jsem se začal hrabat v builderu. Žádný návod v češtině jsem nenašel. V builderu také žádná funkční nápověda není. Podotýkám, že nejsem žádný programátor.

Tvorba zones, items, charakters a podobě je jasná, Tasks jsou skoro jasné :-). Aktivace, viditelnot a její řízení je jasné. Timers po vyřešení nejasností taky.

Co mě jasné není je tvorba Imputs, a variables. Může mě to někdo pomoci osvětlit. Chtěl jsem zařadit nějaké zadání od hráče například jako kontrolu, že je na správném místě ale to se mě nepodařilo.

Další co mě není jasné: co jsou a jak fungují commands u tvorby nových items.

V přístroji mě u items nefunguje Event "When the player clicks on this item(1)"
Ty příkazy co mám pod tímto "Evetnt" se vůbec v Oregonu po kliknutí nespustí, zatímco v emulátoru ano.

Existují nějaká pravidla při vkládání obrázků a ikon? Někdy se vložené obrázky zobrazí krásně, někdy se různě natáhnou a to i když zaškrtnu políčko u "Sizing Choises" not reziste
Take ikony se někdy zobrazí korektně a někdy jen jako černej flek.

PS: Nepište prosím, že se to někde psalo a raději napište kde se to psalo! Dále bych byl vděčný za jakékoli rady, případně vaše vzorové *.lua soubory.
Vaše postřehy se snažím schromažďovat na http://vancosi.blog.cz/0801
  • 0

#29 faf8

faf8

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 11 příspěvků(y)

Publikováno 18 říjen 2008 - 11:16

Wherigo mě velice nadchlo. Kdybych měl tu moc, tak bych všechny multiny s krkolomnými výpočty do něj nechal převést. Prostě paráda. S koupí Oregona cca před týdnem jsem se do něj pustil a následně se pokoušel vytvořit i hru vlastní. Postupoval jsem dle Tutorialu na stránkách Wheriga a řekl bych že na první pohled je to docela srozumitelné. Ovšem po prvním pokusu jsem zjistil, že tomu tak není. Podařilo se mi vytvořit patřičné zóny, charaktery a itemy a dokonce i tasky a myslel jsem, že i patřičné posloupnosti a návaznosti, ale při pokusném přehrání to byla katastrofa. Doufám, že se tím za pár dní prokoušu. Nutno řící, že nejsem žádný programátor, anglicky příliš nevládnu a můj první pokus mi zabral jen asi dvě hodiny. Více jsem se tím zatím nezabýval.
  • 0

#30 Sutech

Sutech

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 197 příspěvků(y)

Publikováno 18 říjen 2008 - 15:06

Vancosi: Pokud je to ještě aktuální, odpovím. Bohužel jsem tvůj příspěvek dříve nezaregistroval... Variables ----------- Variables=proměnné, žádná trochu náročnější cartridge se bez nich neobejde. Mohou být 3 druhů (pro jasnost ne zcela přesně překládám) - integer = číselné, string = "textové" a boolean = pravda/nepravda. Dají se využít v různých situacích. boolean - jak jsem psal, nabývá pouze 2 hodnot - pravda (true) a nepravda (false). Jednoduchý příklad na ukázání využití: Mám zónu XY a když se k ní přiblížím, zobrazí se mi nějaká zpráva. Protože se ale často stává, že hráč se k zóně přiblíží, ale pak zjistí, že touhle cestou to nejde a proto se od zóny opět vzdálí a jinde zase přiblíží :D, zobrazí se mu ta samá zpráva při přiblížení hned několikrát. Někdy to samozřejmě nevadí, ale jindy ano, proto můžeme využít např. proměnnou PriblizilSe, kterou standartně nastavíme na false a využijeme ji následovně (píšu pouze schematicky): If PriblizilSe=false then Message "Už jsi blízko" Set PriblizilSe.Value To true End Vysvětleme si to - Na začátku je proměnná PriblizilSe rovna false, pokud se tedy hráč k zóně XY přiblíží, podmínka je splněna a zobrazí se zpráva. Zárovenň se ale proměnná nastaví na true, takže když se hráč přiblíží příště, podmínka již splněná není a zpráva se nezobrazí. Pokračování příště, bude-li zájem z jiné strany - Vancosi mi totiž právě volal a prý už mu je všechno jasné ;)
  • 0

#31 sobikovi

sobikovi

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 7 934 příspěvků(y)

Publikováno 18 říjen 2008 - 15:16

Možná kacířská myšlenka, ale co takhle nějaké školení - event programátorů? Sejít se někde u pivka s blokem a flipem, projít si základní teze atd. Určitě se tady najde pár programátorů WIGa, co vědí co a jak..
  • 0

#32 Sutech

Sutech

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 197 příspěvků(y)

Publikováno 18 říjen 2008 - 15:54

Pokud to bude v Praze a pokud to někdo ;) zajistí po stránce organizační, rád přijdu a zájemcům osvětlím všechny taje vytváření cartridgí v builderu... Jinak, nabídka, která se neodmítá - pokud chcete vytvořit vlastní WIG, ale nechce se vám učit pracovat v builderu (což je to nejmenší, mnohem horší je zjistit všechny kiksy, které builder a hlavně Kolouš s Oregánem dokáže a dokázat je opravit), kontaktujte mě. Neslibuji, že vyhovím všem, upřednostňuji zajímavé projekty, ale pomoci vám můžu tak jako tak :).
  • 0

#33 sobikovi

sobikovi

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 7 934 příspěvků(y)

Publikováno 18 říjen 2008 - 17:28

Sutech napsal/a:
Pokud to bude v Praze a pokud to někdo ;) zajistí po stránce organizační, rád přijdu a zájemcům osvětlím všechny taje vytváření cartridgí v builderu...

Fajn, beru tě za slovo a počítej se jako první lektor ;) A co další? Co ty na to Miome a spol?B)
  • 0

#34 Fénix-4018

Fénix-4018

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 558 příspěvků(y)

Publikováno 18 říjen 2008 - 22:43

Sutech napsal/a:
Pokud to bude v Praze a pokud to někdo ;) zajistí po stránce organizační, rád přijdu a zájemcům osvětlím všechny taje vytváření cartridgí v builderu...

Jinak, nabídka, která se neodmítá - pokud chcete vytvořit vlastní WIG, ale nechce se vám učit pracovat v builderu (což je to nejmenší, mnohem horší je zjistit všechny kiksy, které builder a hlavně Kolouš s Oregánem dokáže a dokázat je opravit), kontaktujte mě.
Neslibuji, že vyhovím všem, upřednostňuji zajímavé projekty, ale pomoci vám můžu tak jako tak :).


tak tak, builder sám o sobě není nepochopitelný, ale některé jeho bugy ano :)
  • 0

#35 dusivka

dusivka

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 106 příspěvků(y)

Publikováno 28 říjen 2008 - 0:06

Predem se omlouvam za offtopic ale jeden laicky dotaz:) Umoznuje wherigo casove limity? Tzn. jako v akcnich hrach - splneni ukolu v predem danem casovem limitu, jinak musis zacit znovu, Dostalo by to tak uplne jinou dimenzi:) Diky
  • 0

#36 Fénix-4018

Fénix-4018

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 558 příspěvků(y)

Publikováno 28 říjen 2008 - 0:10

dusivka napsal/a:
Predem se omlouvam za offtopic ale jeden laicky dotaz:)

Umoznuje wherigo casove limity? Tzn. jako v akcnich hrach - splneni ukolu v predem danem casovem limitu, jinak musis zacit znovu,

Dostalo by to tak uplne jinou dimenzi:)

Diky


ano, umožňuje B)
  • 0

#37 vancosi

vancosi

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 příspěvků(y)

Publikováno 28 říjen 2008 - 0:13

dusivka napsal/a:
Umoznuje wherigo casove limity?

Jistě že. Je tam časovač, po jeho uplynutí je možno nastavit událost která se má provést. Skrýt zony, ukázat zony atd...
  • 0

#38 Sutech

Sutech

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 197 příspěvků(y)

Publikováno 28 říjen 2008 - 0:19

Časovače, nebo-li Timery jsou dvojího druhu: a ) countdown, tj. odpočet = po uplynutí času se provede nějaká akce b ) interval, tj. interval :D = po uplynutí času se provede nějaká akce a začne nový odpočet, po němž se provede opět nějaká akce (stejná, pokud nejsou naprogramované nějaké podmínky). Tento timer musí být ukončen pomocí příkazu Stop Timer, jinak bude pokračovat neustále.
  • 0

#39 Lidoop-2694

Lidoop-2694

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 45 příspěvků(y)

Publikováno 04 listopad 2008 - 14:08

sobikovi napsal/a:
Tak jsem si včera ukutil základ první wkešky a dneska když chci začít pokračovat s prací, tak supr.. chybová hláška a soubor nelze otevřít :@ Nevíte náhodou někdo co s tím...??? Vložený obrázek


Tak jsem se tesne pred vrcholem dostal k teto hlasce. :@
Carky v textech jsem vyhazel a nic.
Nevite, neda se to treba necim prohnat? :(
  • 0
Hop a byl tu Lidoop!
http://www.veselakavarna.cz/

#40 Sutech

Sutech

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 197 příspěvků(y)

Publikováno 04 listopad 2008 - 14:23

Čárky v textech nejsou ani tak velkým problémem, resp. já jsem se ještě nesetkal s tím, že by mi to kvůli nim hodilo tuhle zprávu. Co jsi mohl např. udělat, bylo to, že jsi smazal nějaký předmět, task, proměnnou či něco podobného, ale v kódu po tom builder bohužel nechal nějakou stopu, takže teď odkazuje na něco, co už nefunguje a spadne... Další možnost je přejmenování některých z výše uvedených věcí - opět builder ne vždy daný objekt přejmenuje všude, a opět to padá. Rada je tady drahá - chyby se hledají hrozně těžko, takže jedině snad obnovit ze zálohy. Já např. vždy zálohoval po každém uložení a navíc, vždy po dokončení určité části cartridge jsem si udělal zvláštní zálohu, takže nakonec jsem jich měl přes 20 :)
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama