Přejít na obsah


Fotka

Jak to udělám v URWIGO?


  • Zamčené téma Toto téma je zamknuto
787 odpovědí na toto téma

#721 Blexa

Blexa

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 850 příspěvků(y)

Publikováno 01 November 2013 - 10:38

Obavam se, ze tahle kontrukce schovani do funkce nebude zrovna moc fungovat. Ve funkci nefunguje zprava ani dialog. To je ten problem, co jsem chtel dopisovat do wiki. Takze ve vysledku nebudes moci umistit zpravu pred ulozeni, aby nic nedobihalo. Samozrejme, jde to nastrkat primo na misto a tak to fungovat bude.


  • 0

#722 mh.mail

mh.mail

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 844 příspěvků(y)

Publikováno 01 November 2013 - 11:08

... Ve funkci nefunguje zprava ani dialog. ...

 

Promiň, ale na to jsi přišel jak? Běžně to používám a není s tím jediný problém.

Ty s tím máš problémy?


  • 0

„Kdo podvádí, ochuzuje jenom sám sebe.“
http://gc.i-mh.net/ | gc@i-mh.net


#723 Blexa

Blexa

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 850 příspěvků(y)

Publikováno 01 November 2013 - 12:04

Jo, mam. SZ

 

Edit:

Ok, problem vyresen.

Vysledek...

Zprava/dialog jsou zobrazeny az po dobehnuti funkce. Pokud neni zapnuta bufferace (lze pouze u dialogu) a po dobehnuti funkce nasleduje dalsi zprava/dialog, tak dojde prekryti puvodni zpravy/dialogu novou zpravou/dialogem. Tim, ze nedojde k odkliknuti puvodni zpravy/dialogu, neni vyvolana udalost "po odkliknuti" a logicky se neprovede kod, ktery tam byl napsan. Ve vysledku dojde k efektu, ktery jsem mel na mysli, tedy ze ve funkci nic od zpravy/dialogu se nic neprovede a vypada to, jako ze doslo k predcasnemu ukonceni funkce. Snad jsem to napsal trosku srozumitelne...


Tento příspěvek byl upraven od Blexa: 01 November 2013 - 14:37

  • 0

#724 Cracken79

Cracken79

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 24 příspěvků(y)

Publikováno 01 November 2013 - 18:01

Takže jak tady čtu ty reakce, skoro si myslím, že nejlepší je nechat hráče, ať si ukládá, jak potřebuje. Pokud zapomene, bude to jen a jen jeho problém... Pokud by to šlo, nechal bych tu na fóru lidi hlasovat, zda autosave ano či ne či autosave v kombinaci s manuálem... 


  • 0

#725 mh.mail

mh.mail

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 844 příspěvků(y)

Publikováno 01 November 2013 - 18:18

Pokud by to šlo, nechal bych tu na fóru lidi hlasovat, zda autosave ano či ne či autosave v kombinaci s manuálem... 

 

To je přece zbytečné. Autor hry jako jediný rozhoduje, jaký komfort hráčům nabídne. Pokud dojdeš k přesvědčení, že je lepší hráči nechat vybrat, jestli manuálně nebo automaticky, tak to udělej. Pokud dojdeš k přesvědčení, že jenom manuálně, udělej to tak. A pokud si myslšíš, že je lepší automaticky, nech to automaticky.


  • 0

„Kdo podvádí, ochuzuje jenom sám sebe.“
http://gc.i-mh.net/ | gc@i-mh.net


#726 kikonan

kikonan

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 50 příspěvků(y)

Publikováno 23 November 2013 - 20:21

K moznostiam autosave mam jednu poznamku - ked sa hra zrube na Garmine, tak Garmin casto nedokaze obnovit ani zo zalohy. Pre tento pripad som v jednej dlhsej a komplikovanesjej hre implmentoval nezavisly system obnovy cez checkpointy. V okamihu splnenia nejakej ulohy sa hracovi zobrazi a ulozi kod. Po zadani kodu do funkcie Restore sa uplne nova hra obnovi do stavu v danom checkpointe. Kody maju obmedzenu casovu platnost, takze je vylucene zneuzitie.


  • 0

#727 Nogglli

Nogglli

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 31 příspěvků(y)

Publikováno 27 November 2013 - 20:46

Ahoj. Mam problem s nabidkou obrazku, ktery mam ve slozce pripraveny pro Media v URWIGO. Nabidne mi to bud jen jeden obrazek do ikony nebo jeden obrazek do obrazku nebo vubec nic.


  • 0

#728 mh.mail

mh.mail

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 844 příspěvků(y)

Publikováno 27 November 2013 - 21:27

Nogglli: Moc tomu popisu nerozumím. Nemůžeš to popsat nějak přesněji?


  • 0

„Kdo podvádí, ochuzuje jenom sám sebe.“
http://gc.i-mh.net/ | gc@i-mh.net


#729 Nogglli

Nogglli

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 31 příspěvků(y)

Publikováno 27 November 2013 - 21:48

Upravim si obrazky na spravnou velikost k vlozeni do URWIGO - obrazky 230x170 a ikony 32x32. Kdyz si vytvorim postavu nebo vec, tak jim nemuzu priradit obrazek ani ikonu, protoze mi to nic nenabidne nebo jen jeden, kterej zrovna nepotrebuju.

 

EDIT: Tak uz nic, su moc zbrklej..... nenastrkal jsem si ty obrazky do zalozky Media, abych s nima mohl pracovat v cartridgi :)


Tento příspěvek byl upraven od Nogglli: 27 November 2013 - 22:02

  • 0

#730 lubbez

lubbez

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 527 příspěvků(y)

Publikováno 03 December 2013 - 9:01

Nazdar všichni. Několik měsíců pracuji na novém wigu. Chvíli testuji na emulátoru, chvíli v terénu. Na konci mám takovou vychytávku s "pohyblivými zónami". Protože jednotlivé minizony zabírají plochu skoro 0,5 km2, všechny akce zde jsem testoval pouze v emulátoru. Komu by se chtěli lítat po lese sem a tam. :-)  Jednotlivých minizon je 20, všechny jsem je zaměřil osobně, a projít by se měly minimálně čtyři. Při sobotním testu celé hry jsem se dostal i sem a: první pohyb OK, druhý pohyb OK, třetí pohyb - příchod do zóny OK, ale už se nevygenerovala další zona a zůstalo to stát. Nezhavarovalo to, pouze se to zastavilo. Protože v terénu se blbě prohlíží zdroják wiga, usoudil jsem, že se mi tam vloudila chybka. Přepnul jsem se na další zónu a hru dohrál. Doma jsem však zjistil, že žádná chyba ve zdrojáku není a v GWL souboru je vše OK a GWS soubor neumím číst. Emulátor to projde celé bez problému. Celá hra je dělaná primárně pro Oregona a jsou tam samozřejmě všechny oregonské omezení aplikované.

 

Mám dotaz na ty, kteří se zabývali pohyblivými zónami a generátorem náhody. 1/ Může se vygenerovat dvakrát po sobě stejná hodnota?   2/Může se vygenerování nové hodnoty zastavit, zhroutit se nebo jinak podělat aniž by spadla hra? 3/Stalo se něco podobného někomu?

Díky.


Tento příspěvek byl upraven od lubbez: 03 December 2013 - 9:03

  • 0
Kde je vůle, tam je cesta.
Udělátka na kešky, GEO díly: www.geotools.cz

#731 mh.mail

mh.mail

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 844 příspěvků(y)

Publikováno 03 December 2013 - 9:53

Rychlé odpovědi:

1/ Může se vygenerovat dvakrát po sobě stejná hodnota?

Ano, může. Klidně i vícekrát za sebou. Pokud by tento fakt dělal problémy, pak se musí ošetřit.
 

2/Může se vygenerování nové hodnoty zastavit, zhroutit se nebo jinak podělat aniž by spadla hra?

Myslím si, že ne. Ale nejen do melounů a do ženských člověk nevidí. A otázkou je, co přesně myslíš „vygenerováním nové hodnoty“. Jestli jenom získání náhodného čísla interním algoritmem, tak si myslím, že ne. Pokud tím myslíš i jeho následné zpracování, tak se může stát obecně cokoliv kdykoliv. A ne vždy hra musí spadnout, ale může se dostat do nekonzistentního stavu. To je asi ta nejhorší možná situace, hlavně pokud se v něm hra zasekne a uživatel nemá možnost, jak se pohnout dál.
 

3/Stalo se něco podobného někomu?

Já si nevzpomínám, že by se mi něco podobného stalo v této souvislosti. Problémy se vyrojí vždycky, někdy dosti nečekané, ale tohle asi zatím ne.


  • 0

„Kdo podvádí, ochuzuje jenom sám sebe.“
http://gc.i-mh.net/ | gc@i-mh.net


#732 lubbez

lubbez

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 527 příspěvků(y)

Publikováno 03 December 2013 - 11:28

up


  • 0
Kde je vůle, tam je cesta.
Udělátka na kešky, GEO díly: www.geotools.cz

#733 lubbez

lubbez

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 527 příspěvků(y)

Publikováno 03 December 2013 - 16:46

Poslední pokus. Up.


  • 0
Kde je vůle, tam je cesta.
Udělátka na kešky, GEO díly: www.geotools.cz

#734 ProKesTom

ProKesTom

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 příspěvků(y)

Publikováno 03 December 2013 - 20:10

No když UP.....

Pohyblivé zóny používám a podle mých zkušeností se vždy chovají jinak v terénu, než v emulátoru. A jinak, než jsem chtěl.*)

Nevím, co myslíš tím "už se nevygenerovala další zona a zůstalo to stát.".  Jestli myslíš, že se zóna nezobrazila, tak to mi na Dračím pokladu dělal naopak emulátor - ale Oregon i telefon to zvládli.

Při hledání problémů může pomoci přidat do programu zápis do logu. Na to používám blok "Uživatelský kód LUA": "Wherigo.LogMessage("Hraci plocha vycentrovana.")".

 

... *) ... Např. v Mudlovi zóna Pes uteče těm, kteří psa honí, ale kdo si na psa na správném místě  počká, u toho se zastaví.


Tento příspěvek byl upraven od ProKesTom: 03 December 2013 - 20:14

  • 0

#735 lubbez

lubbez

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 527 příspěvků(y)

Publikováno 03 December 2013 - 22:21

Popíšu problém. V proměnné xx mám číslo 5, vlezu do pohyblivé zóny a ta se přesune někam (první pohyb, XX=4), dojdu do ní a ona se pět posune(XX=3), pokračuji dál a dojdu opět do zóny,(xx=2) ale místo toho aby se zóna přesunula dál, zobrazí se mi "detail objektu" - tedy vidím zónu, je aktivní ale program stojí. Správně bz se měla přesunout ještě 2x. Teprve při XX=0 zónu vypnu a zobrazím jinou statickou. Na emulátoru to na 100 proc. chodí. Napadlo mne totéž co Miloše, že pokud se náhodou podruhé vygenerují stejné souřadnice, může vzniknout problém. Tím že neumím LUA, nemám některé věci plně pod kontrolou. O programování něco vím, ale je to spíš elektro hardware.


  • 0
Kde je vůle, tam je cesta.
Udělátka na kešky, GEO díly: www.geotools.cz

#736 lubbez

lubbez

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 527 příspěvků(y)

Publikováno 03 December 2013 - 22:58

A teď už si i umím odpovědět. Pokud se pohyblivá zóna přesune na stejné místo na kterém je, tak se provádění programu zastaví a vypadá to, že se hra kousla. Stačí ale zónu opustit a znova se do ní vrátit a vše pokračuje dál. Tento závěr vypydá bezmála jako šíření poplašné zprávy, ale jsem o tom na 99 procent přesvědčený. Už se mi to podařilo vyvolat i v emulátoru.


  • 0
Kde je vůle, tam je cesta.
Udělátka na kešky, GEO díly: www.geotools.cz

#737 Varouch

Varouch

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 127 příspěvků(y)

Publikováno 03 December 2013 - 23:01

A teď už si i umím odpovědět. Pokud se pohyblivá zóna přesune na stejné místo na kterém je, tak se provádění programu zastaví a vypadá to, že se hra kousla. Stačí ale zónu opustit a znova se do ní vrátit a vše pokračuje dál. Tento závěr vypydá bezmála jako šíření poplašné zprávy, ale jsem o tom na 99 procent přesvědčený. Už se mi to podařilo vyvolat i v emulátoru.

Tak to lze jednoduše vyzkoušet, ne? Místo náhodného přesunu dej nenáhodný na stejné místo a hned uvidíš, co se stane...


  • 0

#738 ProKesTom

ProKesTom

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 příspěvků(y)

Publikováno 04 December 2013 - 19:46

Hádám správně, že chyba nastane nejen pokud se vygenerují stejné souřadnice, ale stačí, že hráč je v nové zóně?

 

Co takhle generovat náhodně jen směr, vzdálenost (od hráče) ponechat konstantní a větším než úhlopříčka zóny? Potom se nemůže stát, že se zóna vygeneruje na stejné místo.


  • 0

#739 lubbez

lubbez

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 527 příspěvků(y)

Publikováno 04 December 2013 - 21:31

Přesně je to takhle. Použil jsem Maxinohovu konstrukci přesunu zón v "Bermudském trojúhelníku". Pokud je náhodně vygenerovaná zóna totožná s tou, ve které momentálně jsi, tak se hra zastaví. Po čtyřech dnech zkoumání a testování jsem přišel na to, že stačí zónu opustit. Dojde tím k dokončení nějakých akcí a vše pokračuje v klidu dál. Wigu se věnuji cca rok. Jsem už trochu starší ročník a tak mi angličtina dělá problémy a přes to, že jsem pročetl tady na fóru vše co se dalo, nemám wigo ani náhodou pod kontrolou.   


  • 0
Kde je vůle, tam je cesta.
Udělátka na kešky, GEO díly: www.geotools.cz

#740 evass

evass

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 96 příspěvků(y)

Publikováno 05 December 2013 - 7:21

Pokud máš příkazy "Při vstupu" do zony, je jasné, že se nic neděje, když v ní najednou hráč už je. Musí vyjít ven a znovu do ní vejít, pak se zase něco děje. Já bych si udělala asi proměnnou, které bych vždy přiřadila hodnotu čísla aktivní zony. Ve chvíli, kdy se náhodně losuje jiná zona, ji porovnám s proměnnou, pokud se shoduje, losuji znovu, dokud se neliší. To proběhne rychle a zona bude vždy jiná než tak aktivní, ve které hráč je.


  • 0




1 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 1 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama