Přejít na obsah


Fotka

Jak to udělám v URWIGO?


  • Zamčené téma Toto téma je zamknuto
787 odpovědí na toto téma

#741 Cracken79

Cracken79

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 24 příspěvků(y)

Publikováno 08 prosinec 2013 - 20:53

Chtěl bych tu trochu rozvířit téma "smrt" hráče ve wherigo. (Myslím, že to tu ještě nebylo. Pokud ano, tak se omlouvám.) Asi nejideálnější způsob, jak "zabít" hráče, který udělá závažný přečin (tj. vypije špatný lektvar, zabije důležitou postavu atp.) je uložit hru a okamžitě ukončit. Problém je, že v androidovém WhereYouGo, které mám to není tak, jak si tvůrce přeje, hra se sice uloží, ale nezavře... Dobrou alternativou může být vypnutí všech zón, odebrání předmětů hráči aj. Napadá někoho ještě i jiná možnost jak "zabít" hráče? Díky.


  • 0

#742 Varouch

Varouch

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 127 příspěvků(y)

Publikováno 08 prosinec 2013 - 21:14

Jako autor i hráč wherigo se tomuto vždy snažím vyhnout. Index nasranosti pak strmě stoupá. Nešlo by to vyřešit třeba nějakým úkolem navíc?


  • 0

#743 kikonan

kikonan

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 50 příspěvků(y)

Publikováno 08 prosinec 2013 - 21:16

Presne tak. Ak to nie je vyslovene nejaky hlavolam, ktory sa riesi vzdy od zaciatku, tak preferujem, ked sa da hra dohrat vzdy. Mozno komplikovanejsie, ale da sa.


  • 0

#744 Cracken79

Cracken79

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 24 příspěvků(y)

Publikováno 08 prosinec 2013 - 21:25

Tak třeba za nesplnění některých úkolů mám nastavený "trestný časovač", po uplynutí je vše zase OK. Ta "smrt " nastane, když hráč udělá vyloženou protismyslnou blbost - pokusí se zabít vlastního velitele, vleze schválně do zóny plné nepřátelských vojáků i když je varován, že tam nemá lézt atp. Jedná se tedy o potrestání "absolutně nelogického skutku", určitě bych normálně nebyl tak krutý. Třeba tam mám několik "přestřelek", při kterých hráči smrt nehrozí, je to sice bojová akce, ale náhodná kulka by byla krutou smrtí. 


  • 0

#745 lubbez

lubbez

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 527 příspěvků(y)

Publikováno 08 prosinec 2013 - 21:58

Je fakt, že jsou chvíle kdy bych chtěl hráče potrestat opravdu natvrdo. Umím si představit, že ve wigu s obtížností 4,5 a víc je ta "smrt" celkem pochopitelná. Na druhou stranu člověk nedělá hru pro sebe, ale pro ostatní a on se těší z logů, které mu ti ostatní napíšou. Že je sem tam někdo opravdu "mantinel" a zkouší všechno možné i nemožné je taky pravda. Teď v nové hře co dodělávám vyhodnocuji chování a odpovědi, (ostatně jako ve všech předchozích) a pokud je to opravdu špatné, nechám ho šlápnout na minu a pošlu o čtyři zóny zpět. To je cca 800 metrů mezi skalami a automaticky  změním některé otázky. Když jsem dělal první wigo, bylo to docela přísné. Pak jsem pochopil, že o tom to není. Prostě není problém hráče na něčem utřít a je jedno jestli jsou to vědomosti, nebo jízda na kole nebo běh nebo něco jiného. Tak jsem to první udělal lehčí a toho se držím dál, když to nejde po dobrém, třeba trochu potrápím, ale pak zase pomůžu a nechám dohrát. Ono i to ovládání wiga je na každé mašince jiné a přeťuknout se není problém a když jsi zvyklý na něco, já O550 a testuji hru na Samsungu nepo na iPhone, vždy udělám chybu ovládáním. Třeba za sebe, kdybych jel na nějaké wigo a autor mne nechal umřít, myslím tím natvrdo a kdyby tam byla nějaká normální obtížnost tak bych hru i autora dal okamžitě na ignore list a řekl to všem svým kamarádům. Ale jak říkám je to pouze můj názor.


  • 0
Kde je vůle, tam je cesta.
Udělátka na kešky, GEO díly: www.geotools.cz

#746 mh.mail

mh.mail

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 844 příspěvků(y)

Publikováno 09 prosinec 2013 - 1:00

Dovolím si také názor, ačkoliv budu prakticky souhlasit s předřečníky. I já jsem se zabýval otázkou, jestli implementovat takový konec, kdy hráčova postava ve hře zahyne, aniž dospěje k cíli. Formulovat nějaké univerzální řešení asi není jednoduché. Sice můžeme wherigo považovat za určitou formu počítačové adventury, kde k úmrtím hráčovy postavy a opakováním hry nebo úrovně od začátku dochází poměrně často, přesto to není úplně srovnatelné. Už jenom tím, že u wheriga musí být hráč přítomen na určitém místě, na které se musí nejprve nějak dopravit, a pak celou hru fyzicky odchodit (odjezdit). Každý takový návrat a opětovný začátek, který na počítači zas až tolik nevadí a hráč je s ním většinou srozuměn, může být ve wherigu a v reálném světě poměrně problémem. Zatímco v počítačové hře je návrat na začátek otázkou zlomku vteřiny, ve wherigu si hráč na ten začátek musí zase dojít a pak to celé odchodit znovu. A případně ještě jednou. Také nesmíme zapomínat na to, že hlavní motivací hráče programové hry je si zahrát, zatímco hlavní motivací většiny hráčů wheriga je dobrat se nakonec keše. A podle toho taky hodnotí výsledný dojem.

 

Takže je asi potřeba, aby si autor wheriga odpověděl na otázku, co je hlavním cílem jeho hry. A podle toho se rozhodl, jestli nechá za určitých okolností hráče „zemřít“ a donutí ho hru opakovat od začátku, nebo nikoliv. Musí si být však vědom, že pokud tak učiní, můžou to někteří nést poměrně těžce a mohou to pak patřičně ventilovat v logu. Pokud je autor přesvědčen, že ho negativní reakce nerozhází, pak asi není žádný zásadní důvod, proč smrt hráče neimplementovat.

 

Já osobně bych ale radši volil formu nějaké adekvátní penalizace, nikoliv absolutního konce, podobně jako kolegové, kteří odpovídali přede mnou. Já totiž preferuji to, aby hra byla zábavná a nepříliš záludná. Samozřejmě, že tím ztrácí i trochu na napínavosti, protože když je před hráčem hrozba totálního konce, přece jenom je to jiné, než když ví, že ať udělá cokoliv, hru stejně úspěšně dohraje. I tak bych radši pouze penalizoval - úkolem navíc, časovou prodlevou před dalším postupem, nutností navštívit adekvátně vzdálenou „penalizační“ zónu apod. Je sice pravda, že ve svém prvním wherigu takový absolutní neúspěšný konec implementovaný mám, ale vzhledem k nastavení herních parametrů k němu dochází naprosto výjimečně, přesto se tak už párkrát stalo. Nicméně dnes už bych to takhle neudělal a použil bych nějakou penalizaci.


  • 0

„Kdo podvádí, ochuzuje jenom sám sebe.“
http://gc.i-mh.net/ | gc@i-mh.net


#747 gord

gord

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 6 631 příspěvků(y)

Publikováno 09 prosinec 2013 - 9:15

Jednu z nejhorsich vzpominek na odehrana wheriga mam na Arabelu, kde me zabil vlk tolikrat, ze tomu ani autor nechtel verit. Byl jsem nakonec tak znechucen, ze jsem to vypnul a pro kesku si dosel s jinym hracem. Takze po teto zkusenosti opravdu nepovazuji tento zasah do hry jako stastny napad.


Tento příspěvek byl upraven od gord: 09 prosinec 2013 - 9:15

  • 0

MHD/PID vybranych mest CR jako POI (diskuse)
GeoGet:
- OwnMaintenance - prehled udrzby vlastnich kesi - v1.1.3 (diskuse)
- Combine 2 - automatizace opakovanych cinnosti (diskuse, dávky)
- Spoiler - uložení spoilerů do GPS jako POI (diskuse)

- Stator - statistiky y GeoGetu (diskuse)

- Náhrada GJ legálními postupy

 


#748 klisteak

klisteak

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 12 příspěvků(y)

Publikováno 28 prosinec 2013 - 8:07

Jak změnit typ časovače na Interval? Zkoušel jsem to přes nastav-časovač.Typ = Interval a potom také přes kód Lua, ale nic nefungovalo. Neměl by někdo nějaký další nápad?


  • 0

#749 LudaL

LudaL

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 199 příspěvků(y)

Publikováno 28 prosinec 2013 - 9:11

Na mém wherigu to řeším tak, že hráč má 3 životy. Při špatné odpovědi příjde o jeden život. Když příjde o všechny musí fyzicky navštívit nemocnici a tam se mu zase 3 životy načtou.
  • 0

#750 klisteak

klisteak

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 12 příspěvků(y)

Publikováno 28 prosinec 2013 - 20:40

Up


  • 0

#751 zdzd

zdzd

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 1 příspěvků(y)

Publikováno 30 prosinec 2013 - 16:48

Zdravím,

 

zapletl jsem se s wherigo a tím se dostal k urwigo. Je to moc dobrý nástroj, díky za něj.

 

Ale otázka do pranice: Existuje nějaký způsob jak projekt globálně vytisknout?

 

Nepřišel jsem na to jak to udělat a kontrolovat všechny souvislosti postupným proklikáváním na obrazovce je dost nepřehledné a opruz.

 

Jak z toho ven?

 

Díky 


Tento příspěvek byl upraven od zdzd: 30 prosinec 2013 - 16:51

  • 0

#752 mh.mail

mh.mail

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 844 příspěvků(y)

Publikováno 31 prosinec 2013 - 11:29

@zdzd: Ne, taková možnost tam není. Pokud to opravdu bezpodmínečně potřebuješ, pak ti nezbývá, než postupně nasnímat všechny diagramy např. pomocí PrintScreen, což u rozsáhlých diagramů může být docela problém.


  • 0

„Kdo podvádí, ochuzuje jenom sám sebe.“
http://gc.i-mh.net/ | gc@i-mh.net


#753 mh.mail

mh.mail

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 844 příspěvků(y)

Publikováno 31 prosinec 2013 - 11:37

Jak změnit typ časovače na Interval? Zkoušel jsem to přes nastav-časovač.Typ = Interval a potom také přes kód Lua, ale nic nefungovalo. Neměl by někdo nějaký další nápad?

 

Asi to fakt za běhu nejde. Na druhou stranu je otázka, k čemu to potřebuješ? Protože časovač typu Odpočet je fakticky speciální případ časovače Interval, který proběhne pouze jednou.

Takže (ačkoliv nevím, co přesně potřebuješ) bych nastavil časovač na typ Interval a podle nějaké proměnné bych si řídil, jestli má být „interval“ nebo „odpočet“. Pokud by měl být odpočet, tak bych ho hned při prvním spuštění události Při uplynutí ručně zastavil.

Další možností by bylo vytvořit časovače dva - jeden odpočet a druhý interval; v události Při uplynutí bych pak zavolal např. nějakou funkci (u obou časovačů stejnou), která by provedla požadované úkony.


  • 0

„Kdo podvádí, ochuzuje jenom sám sebe.“
http://gc.i-mh.net/ | gc@i-mh.net


#754 klisteak

klisteak

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 12 příspěvků(y)

Publikováno 31 prosinec 2013 - 12:47

Mám časovač na základě kterého potřebuji přesunout zónu. Boužel, když dám zastavit časovač, nezastaví se mi. Proto jsem dal změnit typ na odpočet. Ale když potom potřebuji znovu časovač spustit jako interval, už to boužel nejde. Jediná možnost, která mě teď napadá, ale to by bylo asi pomalé, při každém uplynutí spustit časovač znovu.


  • 0

#755 mh.mail

mh.mail

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 844 příspěvků(y)

Publikováno 31 prosinec 2013 - 13:35

Jo, to máš pravdu, časovač se uvnitř událostí časovače zastavit nedá, to mi nedošlo. Otázkou pořád je, proč to potřebuješ jednou jako odpočet a následně jako interval.

Ta možnost udělat to jako odpočet a vždy ho na konci spustit znovu, tu je. Že by to bylo pomalé, si nemyslím. Otázkou je, kolikasekundový ten časovač máš, doufám, že ne 1 s.


  • 0

„Kdo podvádí, ochuzuje jenom sám sebe.“
http://gc.i-mh.net/ | gc@i-mh.net


#756 klisteak

klisteak

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 12 příspěvků(y)

Publikováno 31 prosinec 2013 - 14:30

Jeden je třísekundový ten je v pohodě, ale potom mám jednosekundový, který při každém uplynutí zobrazuje zprávu. V emulátoru se zpráva trochu zpozdí, ale pak tu zprávy zobrazí trochurychleji za sebou a zase je to v pohodě. Jenom nevím, jak to bude fungovat v terénu. Ale zatím to z odpočtem funguje


  • 0

#757 Varouch

Varouch

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 127 příspěvků(y)

Publikováno 31 prosinec 2013 - 15:39

Jeden je třísekundový ten je v pohodě, ale potom mám jednosekundový, který při každém uplynutí zobrazuje zprávu. V emulátoru se zpráva trochu zpozdí, ale pak tu zprávy zobrazí trochurychleji za sebou a zase je to v pohodě. Jenom nevím, jak to bude fungovat v terénu. Ale zatím to z odpočtem funguje

Zobrazovat v třísekundových intervalech zprávy mi nepřijde dobré. Natož v jednosekundových. Dej tam aspoň 10 s...


  • 0

#758 klisteak

klisteak

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 12 příspěvků(y)

Publikováno 31 prosinec 2013 - 22:43

Důvodem použití je, že chci ukazovat, kolik vteřin je v zóně a to by boužel nešlo. A zároveň mám časovač, který každé 3 vteřiny mění polohu jedné zóny.
  • 0

#759 lubbez

lubbez

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 527 příspěvků(y)

Publikováno 31 prosinec 2013 - 23:48

Jen taková malá technická. Nejdříve vyzkoušej tu svou konstrukci na více platformách, speciálně na iPhone. Ten se chová asi po přechodu na IOS7 docela hnusně nekompatibilně. Teď jsem strávil skoro dva týdny přepisováním odladěného wiga aby alespoň trochu slušně makalo i na Apple platformě. :-(


  • 0
Kde je vůle, tam je cesta.
Udělátka na kešky, GEO díly: www.geotools.cz

#760 ProKesTom

ProKesTom

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 příspěvků(y)

Publikováno 31 prosinec 2013 - 23:59

Tak tím pohybem zóny každé 3 vteřiny a současně zobrazováním informace každou vteřinu Oregona spolehlivě uvaříš. On už samotný pohyb zóny každých 5 vteřin (GC2576D) mu dává hodně zabrat.


  • 0




1 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 1 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama