Kdyby nebyly mezi řidiči motorových aut blbci, co dokáží projet 60 těsně kolem cyklisty a ještě mu nadávají, co se tam plete, nedělali by se cyklostezky.
Osobně mám na kole raději jízdu po silnici než po cyklostezce vedle, kde musím u každé boční ulice zastavovat, protože tam je konec cyklotrasy, abych přešel a pak zase můžu pokračovat. Bohužel díky spoustě nepřizpůsobivých řidičů je dnes pohyb na kole někde po hlavní docela nebezpečný a proto se dělají cyklostezky a cyklisté jezdí po chodnících.
Osobně nemám rád cyklisty, kteří vjíždějí na přechod pro chodce, jezdí po chodnících atp., když vedle je normální silnice. Na druhou stranu je však při dnešním velkém provozu tak trochu chápu. Ovšem ti cyklisté na chodníku by si měli uvědomit, že oni tam nemají co dělat, takže by měli dávat přednost chodcům. Samozřejmě když na tom chodníku není zároveň cyklostezka...
K těm jednosměrkám a pohybu cyklistů - vždy je to otázkou, kde ta jednosměrka je a jak vypadá. Pokud to alespoň trochu jde jsem rád, když v jednosměrce mohou cyklisté jezdit obousměrně. Bohužel třeba ve Dvoře Králové je případ, kdy na náměstí se z jedné strany dostanete dvěma ulicemi jen pěšky, protože v jedné je široká jednosměrka, kde se nesmí parkovat, a v druhé pěší zóna, takže kdybyste to museli objíždět, místo 200 metrů najedete minimálně 5x tolik a musíte vjíždět na hlavní silnici... To pak si člověk říká, na co byl zpracován průzkum cyklotras ve městě, když pokud tam jedete, zastaví vás policajti, i když je to široká cesta a vy nikoho neohrožujete... Samozřejmě je to proti předpisům, ale který blbec navrhoval takové značení...
Osobně se na silnicích ať už pěší, tak cyklista, tak motorista snažím chovat tak, abych dojel vždy bezpečně a nikoho neohrožoval. Přitom ale relativně dost často nedodržuji dopravní omezení, ať už na kole (právě podobné jednosměrky), tak autem (jako zrovna včera - 30 na nově položeném povrchu, kde už se nepracovalo, všichni jeli 80). Jedu prostě podle situace.
Policie by měla stíhat opravdu hlavně agresivní řidiče (ať už na kole či v autě) a ne podle toho, jestli jedou přesně 30 na nesmyslné 30, ale podle toho, jestli se chová nebezpečně. Bohužel něco podobného nejde uskutečnit, protože se to často nedá úplně dokázat, případně nedá rozlišit tak dobře, jako že jedeš 30 nebo 50 na třicítce...